Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان با تأکید بر حمایت از صیادان بومی و صاحبان شناورهای سبک، توانمندسازی این بخش از جامعه صیادی را در راستای حمایت از اشتغال و تأمین معیشت پایدار آنان ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، نشست بررسی فعالیت های شیلاتی به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و حسین رییسی نماینده مردم شریف شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون همتی استاندار هرمزگان در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزارت کشور که در نهایت منجر به ابلاغ مصوبه ای به سازمان شیلات شد، گفت: سازمان شیلات مصمم است یکایک مواردی که می تواند میزان خطای کار را پایین بیاورد اجرایی کند.

وی افزود: از طرفی ما باید فعالیت هایمان را به سمت آبهای دور ببریم چرا که ثروت خوبی در آنجا نهفته است و بسیاری از کشتی های صید ترال به خصوص  در حوزه خلیج فارس می توانند تغییر کاربری بدهند  وآسیب کمتری را به دریا تحمیل کنند.

استاندار هرمزگان همچنین با ارائه پیشنهاداتی به‌منظور تأمین منابع لازم در راستای رونق صنعت پرورش ماهی در دریا، اضافه کرد: باید صید را مدیریت کنیم وصیادان محلی نیز در قالب تعاونی ها ساماندهی شوند که بتوانند با سرمایه گذاری در این طرح ها مشارکت کنند و دولت و مجلس نیز به‌عنوان پشتیبان در کنار جامعه صیادی محلی باشد.

همتی خاطرنشان کرد: در بسیاری برای ترمیم دریا و تقویت ذخایر دریایی، رهاسازی بچه ماهی و میگو در فصولی از سال صورت می گیرد که این کار با توجه به کمبود برخی ذخایر آبزی باید در حوزه خلیج فارس و دریای عمان نیز عملیاتی شود.

استاندار هرمزگان تأکید کرد:  اگر بنا باشد صید ترال در چارچوب های قانونی و بر اساس ضوابط فنی نیز شکل بگیرد،این مجوزها باید در اختیار بومی های استان قرار بگیرد چرا که به عقیده صاحبان شناورهای صیادی سبک، در محدوده فنی مجاز صید برای این شناورها، صید کم شده و می

توان این صیادان را  در قالب تعاونی ساماندهی کرد که بتوانند در محدوده های صید ترال وفانوس ماهیان فعالیت کنند.

همتی گفت: این پیشنهاد به سازمان شیلات ارائه شده و اگر بومی های استان وارد این فعالیت شوند، هم می توانند از دریا محافظت کنند و هم معیشت پایدار برای آن ها ایجاد شده است.

وی افزود: بیش از 20مجوز صید فانوس ماهیان از سازمان شیلات برای استان اخذ شد که به بومی ها واگذار شود اما استقبالی نشد؛ اگر استقبال شود ما حاضریم این مجوزها را به بومی های استان به‌خصوص در حوزه جاسک بدهیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مجموعه دولت در هرمزگان همچنان به واگذاری مجوز صید به بومیان مصرّ است، اظهار امیدواری کرد با کمک تخصصی مجلس به عنوان ناظر وشیلات به عنوان دستگاه تخصصی مجری این بخش، دستیابی به نقطه مطلوب مورد نظر قوه مقننه و سازمان شیلات به عنوان بخش دولتی هر چه زودتر محقق شود و منافع مشترک حاصل از این تصمیم‌گیری برای بومیان حوزه دریا رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار هرمزگان سازمان شیلات بومی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان، در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است. 

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای به ویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است. 

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت‌دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می‌شود. 

نماینده عالی دولت خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید. 

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش‌آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 7 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.

در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست