Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، آیین تجلیل و تقدیر از مراکز و دستاوردهای برتر جایزه ملی شهید طهرانی‌مقدمِ بسیج دانشجویی در دو استان اصفهان و فارس با حضور مسئولین سپاه استان و به همت بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

محمدجواد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و اقبالی معاون پژوهش و فناوری این سازمان در ابتدای این دو رویداد که به صورت جداگانه در دو استان برگزار شد، به صورت مجازی به ایراد نکاتی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک روش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین سپاه استان بابت اهتمام ورزیدن به مراکز تحقیقاتی و نخبگان دانشجویی، گفت: امیدواریم تا این حرکت عظیمی که در مراکز تحقیقاتی شکل گرفته است به همین صورت ادامه پیدا کند تا با رویکرد مساله محوری که مراکز اتخاذ کرده اند در جهت پیش برد اهداف در گام دوم انقلاب اسلامی قدم بردارند.

در ادامه اقبالی ضمن تبریک به برگزیدگان جایزه ملی شهید طهرانی مقدم، از آغاز فصلی جدیدی از مواجهه با مشکلات توسط مراکز تحقیقاتی بسیج صحبت کرد و افزود: معاونت پژوهش و فناوری با هدف تشویق مراکز تحقیقاتی و حمایت از آن ها، شناسایی و معرفی دستاوردها و مراکز تحقیقاتی برتر اقدام به برگزاری جایزه ملی شهید طهرانی مقدم کرد. این جایزه به صورت فصلی برگزار خواهد شد که نخستین دوره آن در فصل تابستان برگزار شد.

براساس این گزارش مراکز در سه بخش مرکز تحقیقاتی برتر، مرکز تحقیقاتی حائز بیشترین پیشرفت و دستاورد برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند و درنهایت به برگزیدگان هر بخش، جایزه‌ای به ارزش 200 میلیون ریال اختصاص یافت.

بر اساس آراء داوران، دستاورد «تولید صنعتی اتانول از پرمیت (آب پنیر)» متعلق به مرکز شتابدهی تحقیقات و فناوری‌های نوین در صنایع غذا و دارو (نیکا) از استان فارس توانست مقام اول این بخش را کسب کند. پس از آن، دستاورد «اسکالپ کولینگ» (دستگاه جلوگیری از ریزش مو در بیماران سرطانی) ساخته شده توسط مرکز تحقیقات شهید چمران از استان آذربایجان غربی و دستاورد «نانو پوشش ضدمیکروبی» (استفاده از سنتز سبز برای ایجاد پوشش ضد میکروب در محیط‌های بالینی) ارائه شده توسط مرکز رشد حسان از استان اصفهان به ترتیب جایگاه دوم و سوم این بخش را کسب کردند. همچنین جهت تقدیر از مراکز دوم و سوم، فعالیت‌های پژوهشی این مراکز مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

 

در استان اصفهان، مرکز رشد حسان که عنوان مرکز حائز بیشترین پیشرفت در بین مراکز تحقیقاتی کل کشور را از آن خود کرده است، توسط فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) مورد تقدیر قرار گرفت و تندیس جایزه ملی شهید طهرانی مقدم، لوح تقدیر و چک نمادین جایزه 200 میلیون ریالی را دریافت کرد.

سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج)  اصفهان با بیان اینکه کارهای زیادی انجام شده و نباید از شکست ها ناامید شوید، بیان کرد: شرایط موجود به گونه ای است که برخی تمام تلاش خود را برای رفع کردن مشکلات انجام می دهند و برخی هم نه تنها مشکلی را حل نمی کنند با رانت خواری انگیزه رشد و تعالی و پیشرفت را هم از جوانان می گیرند که از این نارسایی ها ناامید نشوید و بر روی حرف خود بایستد و با یک نه گفتن و اخم کوتاه نیایید.

وی اضافه کرد: دنبال راه اندازی یک کلینیک صنعتی با حضور دانشجویان، اساتید دانشگاه ها، تولید و مصرف کنندگان هستیم که متأسفانه در این زمینه کارشکنی های زیادی انجام شده است؛ به دوستان اعلام کردیم که خدمه شماها می شویم اما این قدم مهم را برای رفع مشکلات صنایع استان بردارید.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در خصوص اعتماد به جوانان به خصوص جوانان اصفهان، تصریح کرد: زمانی که ما در تحریم قرار گرفتیم فرانسوی ها گیربکس برای ناو جماران ایران ندادند اما در اصفهان و منطقه صنعتی امیرکبیر، گیربکس ناو جماران را تولید کردند و مشکل این ناو حل شد.

سردار فدا با توضیح اینکه معنای بیانیه گام دوم انقلاب، اداره کشور به دست مردم و جوانان است، بیان کرد: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب می گوید امروز هم مانند زمان دفاع مقدس هر کسی به فراخور توانمندی های خود بخشی در دفاع از نظام و انقلاب نقش ایفا کند.

وی در پایان گفت: خوشحال شدم که امروز در خدمت شما جوانان بودم و زمانی که پای صحبت های شما می نشینم امیدوارتر می شوم و زمانی که این ظرفیت ها را می بینم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پی می برم که جوان امروز کشور اگر بالاتر از رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس نیست، پایین تر هم نیست.

و در استان فارس نیز فرمانده سپاه فجر سردار بوعلی به تقدیر از مرکز شتابدهی نیکا که صاحب عنوان برترین دستاورد تحقیقاتی شده بودند، پرداختند و تندیس جایزه ملی شهید طهرانی مقدم، لوح تقدیر و چک نمادین 200 میلیون ریالی را به این مرکز تقدیم کرد.

 

سردار بوعلی از اختصاص فضای کاری و تحقیقاتی به مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فارس توسط سپاه استان خبرداد.

و خاطر نشان کردند: برخورداری استان فارس از نخبگان علمی که در مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فعالیت می کنند مایه مباهات و خرسندی است و تلاش خواهیم کرد که در حد توان از این مراکز حمایت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید اصفهان تقدیر طهرانی مقدم مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فرمانده سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با فرمانده سپاه کربلا و مسئول و کارکنان دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: یاد امام زمان (عج) در همه جا و همه حال خوب است در پیش سربازانش خوب‌تر که همه ما بدانیم پشتوانه و پشتیبان ما کیست که این  قدرت و عظمت را مثل وعده صادق، و درهم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد رقم زده است.

وی تصریح کرد: حجت و ولی خدا برما امام زمان (عج) است، تو یک سلام کنی تو را به آسمان می‌برد و تو یک یا صاحب الزمان ادرکنی بگویی آقا کارهایت را درست می‌کند، یک لحظه فراموش کردن ایشان را باید برای خودمان گناه بدانیم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت دانشمند شهید آیت الله مطهری، تصریح کرد: ایشان هم عالم، باتقوا، مجاهد و جهادگر علمی بود و مزد خودش را از خدا گرفت، اگر شهید نمی‌شد واقعا حیف بود، ما هم اگر بخواهیم چنین مزدی از خدا بگیریم باید کاری کنیم، شهادت خودش مزد جهاد است، چقدر زیباست روز شهادت ایشان به نام عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است و زیبنده سپاه و بسیج است و سپاه و بسیج باید نشان دهند که لایق چنین نامی هستند که البته نشان دادند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: ما باید آثار این استاد شهید را در مجموعه خودمان تقویت و ترویج کنیم، آشنایی مجموعه سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری برای بصیرت افزایی باید بیش از دیگران باشد، با کتبش آشنا شوند، تشویق به خواندن کنیم و تعریف و توضیح آثارشان را داشته باشیم.

امام جمعه ساری همچنین بیان کرد: بسیج و سربازان وظیفه را باید بسازید که مقدمه‌اش آگاهی‌بخشی و مشاهده تقوا و صداقت از مجموعه است، تا بعد از رفتن مبلّغ شما شوند، کاملا عوض شده باشد، خانواده خود را عوض کند.

این مسئول وفاق بین فرماندهی، عقیدتی، حفاظت و اطلاعات را مهم دانست و تاکید کرد: این هم به حوزه فرماندهی مربوط می‌شود تا رفتاری پدرانه داشته باشد و اعتماد به‌دست بیاورد، هم انتظار ما و مردم از شما انتظاری بالاست، سپاه جوشیده‌ای از دل انقلاب است و خدا سپاه را به‌وجود آورده است.

وی با اعلام اینکه یکی از ویژگی‌های مهم سپاه قدرت و اراده اوست، گفت: اصل قضیه؛ جرأت، قدرت و اراده است، همچون عملیات وعده صادق، هیچ کسی تصور نمی‌کرد به این لانه زنبور سنگی بی‌اندازد، این قدرت، اراده و جرات برآمده از این سپاه بوده و مهم است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود این شجاعت، شهامت، از خودگذشتگی، اقدام و نترسیدن و اعتماد به خدا را باید در سپاه حفظ کنیم و حفظ آن مربوط به این بخش عقیدتی، ایمان، معنویت و ... می‌شود، این بخش سوخت آن قدرت است، با این سوخت اسرائیل که چیزی نیست امپراطوری استکباری جهان هم از هم می‌پاشد و زمینه اصلی حکومت جهانی با ظهور حضرت تشکیل می‌شود، اینجا را باید جدی گرفت، فرماندهی باید بخش عقیدتی را هزینه واقعی خودش بداند، اینجا کمترین آسیب و ضعف را داشته باشد، اینجا سرمایه ماست.

عضو خبرگان رهبری همچنین عنوان کرد: طلاب و روحانیت بافضیلت، بابصیرت، با دین و تقوا را وارد بدنه سپاه کنید، اصلا سپاه باید از مشی شما روحیه بگیرد نه از کلام شما، امیدواریم همه سپاه و بسیج را تقویت کنیم و بچه‌های امام زمان (عج) را یاری کنیم تا این پرچم به دست صاحب اصلی برسد.

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است