Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:12:27 GMT

باند قطع درختان جنگلی در شیراز متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۶۳۹۶

باند قطع درختان جنگلی در شیراز متلاشی شد

به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، عبدالحسن صمدنژاد افزود : در پی انجام عملیات گشت و کنترل نامحسوس نیروهای منابع طبیعی در شهرستان های جنگلی استان یک باند سازماندهی شده که با پوشش خودروهای سواری اقدام به حمل تکه چوب های جنگلی و انتقال آن به یکی از باغ های اطراف شیراز می کرد شناسایی و در دام نیروهای منابع طبیعی گرفتار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: اعضای این باند درختان ارزشمند بلوط را با هدف تبدیل کردن به زغال از مناطق جنگلی شهرستانی های سپیدان ، ممسنی ، رستم و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد قطع و به طرز ماهرانه ای در خودروهای سواری جاسازی و در باغی در نزدیکی شیراز انبار می کردند. 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: هدف بعدی اعضای این باند انتقال چوب آلات به مقصد کوره های زغال سیمکان جهرم بود.
صمدنژاد میزان چوب آلات کشف شده را بیش از ۱۰ تن برآورد کرد و افزود:متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند. 

در این مطلب به شمار متهمان و مدت زمانی که مشغول قطع درختان و اندیشه زغال سازی بودند، اشاره نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بدون ذکر مبلغ جریمه گفت: با تمهیدات اندیدشیده شده در سال جاری جریمه قطع درختان جنگلی ۲۵ برابر افزایش پیدا کرده و امیدواریم با حمایت های خوب قضایی دست سودجویان و متخلفان را از جنگل های استان کوتاه کنیم و روند تخلفات در این حوزه کاهش یابد. 
وی از مردم خواست در صورت مشاهده قطع، حمل و یا نگهداری چوب آلات جنگلی، در هر ساعت از شبانه روز با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

برچسب‌ها شیراز منابع طبیعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز منابع طبیعی فارس شیراز منابع طبیعی فارس اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر