Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، چنانچه در ساخت یک ساختمان به طراحی درست تاسیسات مکانیکی، محل استقرار و نوع جنس و کارآیی تجهیزات آن دقت کافی شود شاهد خواهیم بود که عمر مفید سازه‌ها و هزینه تمام شده یک ساختمان در شرایط بهتری قرار خواهد داشت. به عنوان مثال بروز نشت در تاسیسات آب رسانی و یا تهویه هوا موجب خوردگی قسمت‌های فلزی ساختمان و یا در برخی موارد حتی خوردگی و سولفاته شدن بتن می‌گردد که باعث مستهلک شدن سازه می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال سازی صنعتی

سیستم تهویه هوا از جمله الزامات مدرن در صنعت ساختمان محسوب می‌شود. زمانی که از سیستم تهویه هوا سخن به میان می‌آید صرفاً منظور سیستم خنک کننده نمی‌باشد، بلکه شیوه هوارسانی و گردش هوا می‌باشد. درست است که در ساختمان‌های مسکونی این قسمت جلوه بیشتری دارد اما در ساختمان‌های با کاربری صنعتی و یا بیمارستانی و یا ترمینال‌ها سیستم تهویه علاوه بر وظیفه سرمایش و گرمایش باید قادر به تامین هوای مناسب و گردش مناسب هوا نیز باشد. به همین علت نیز کانال سازی صنعتی تفاوت‌های در ساخت و اجرا با کانال‌ها کولر دارد. ساخت و اجرای انواع کانال در شکل‌های مختلف گرد و چهارگوش و سایر اتصالات موردنیاز در سیستم کانال سازی صنعتی و همچنین ساخت و اجرای انواع پلنیوم باکس و تبدیل و فیلتر و سایر وسایل مرتبط با کانال سازی صنعتی از جمله مواردی است که آن را از سایر انواع کانال‌های معمولی متمایز ساخته است.

دریچه چهار طرف سقفی

با توجه به اقلیم گرم کشورمان همان طور که پیشتر نیز گفته شد نصب کولر و سیستم‌های تهویه هوا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، تولیدی، اداری از جمله مواردی است که به خصوص در فصول گرم سال ضرورت دارد. یکی از اصلی ترین مواردی که در عملیات نصب و راه اندازی کولر اهمیت فراوان دارد، انتخاب دریچه مناسب است. به دریچه‌هایی که در سقف اتاق‌ها و یا سالن نصب می‌شوند و عملیات تهویه هوا را از طریق سقف انجام می‌دهند دریچه‌های سقفی گفته می‌شود. حال اگر این دریچه‌ها به صورتی طراحی شده باشند که هوای تهویه شده را به صورت یکسان در چهار طرف وارد اتاق نمایند به آن‌ها دریچه چهار طرف سقفی می‌گویند. دریچه‌های سقفی چهار طرفه برای مکان‌هایی که در سقف آن و در اطراف محلی که دریچه نصب شده است مانعی برای جریان هوا وجود نداشته باشد مناسب است. زیرا اگر مانعی در سقف وجود داشته باشد دریچه کارائی خود را که همان انتقال جریان هوا به صورت یکسان در چهار جهت است را از دست می‌دهد.

داخل این دریچه به شکلی ساخته شده است که هوایی که برای عبور از معبر دریچه می‌باشد را به هر چهار طرف این دریچه تقسیم می‌کند.

دریچه بازدید شیر آلات

همان طور که از اسم آن پیداست برای بازدید از شیر آلات به کار رفته در دل کار می‌باشد. معمولاً مرسوم نیست که خطوط لوله ایی که برای انتقال آب یا فاضلاب در ساختمان به کار می‌رود در معرض دید باشد به همین جهت اصطلاحاً این خطوط لوله توکار بوده و شیر آلات آن نیز باید در دل کار و خارج از دید باشد. اما اگر در طول زمان این شیرآلات یا لوله‌ها به هر دلیلی دچار عیب یا آسیب دیدگی شوند و یا نیاز به بازدید داشته باشند می‌توان از طریق ایجاد دریچه‌هایی در کار به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. دریچه بازدید شیر آلات در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود نظیر جنس آلومینیومی یا پلاستیکی و استیل. جنس آلومینیومی آن برای فضاهایی که چندان مرطوب نمی‌باشند توصیه می‌شود که معمولاً رنگ آن کوره‌ای است. همچنین از جنس پلاستیک و فایبر گلاس آن بیشتر برای مناطق مرطوب بهره گرفته می‌شود البته جنس استیل آن نیز موجود است که بیشتر در کاربری‌های اداری یا فضاهای عمومی قابل رویت است.

نتیجه گیری

برای اینکه بتوانیم عمر مفید یک ساختمان را افزایش بدهیم باید دقت داشت که در طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی دقت کافی به خرج داده شود. چنانچه این اتفاق میسر نگردد هر روزه شاهد بروز اشکالات و انواع نشتی ها در ساختمان خواهیم بود که علاوه بر برهم زدن آرامش ساکنان منجر به تخریب کلی ساختمان هم می‌شود. لذا می‌بایست برای تهیه تجهیزات مکانیکی و یا ورود به این حرفه از تجربیات و دانش متخصصین این فن کمال استفاده را نمود. شرکت تهویه نو آستیاک با توجه به سال‌ها تجربه درخشان در این زمینه علاوه بر تامین کلیه تجهیزات مکانیکی از جمله کانال سازی صنعتی، کانال سازی کولر و دریچه بازدید شیر آلات آمادگی خود جهت آموزش به علاقه مندان در این زمینه را اعلام می‌دارد.

آدرس: خیابان آزادی، خیابان بهبودی، نبش نصرت، پلاک ۲۴۶، واحد ۱

تلفن تماس :۶۶۰۳۹۱۷۴ - ۰۲۱

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5076599

منبع: مهر

کلیدواژه: تأسیسات شهری کسب و کار ساختمان سازی کسب و کار صنعت خودروسازی گروه صنعتی ایران خودرو تبلیغات ایران خودرو لوازم خانگی گروه خودروسازی سایپا اپلیکیشن انرژی بانک تجارت گل و گیاه تعرفه واردات گمرک بیماران هموفیلی کاشت نهال و درخت تهویه هوا شیر آلات چهار طرف دریچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها به ترکیه رسیدند

روزنامه «حریت دیلی» در گزارشی از این پدیده طبیعی نوشت: بادهای داغ از سمت لیبی به نواحی غربی ترکیه رسیده و شهرهایی از جمله استانبول، ازمیر، آنتالیا، بولو، تکیرداغ و موغلا (موغله) را فراگرفته است.

در این گزارش آمده است افزایش سطح ذرات معلق که توسط «شبکه ملی پایش کیفیت هوا» در ترکیه نظارت می‌شود، در این مناطق مشاهده شده و اندکی از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است.

کارشناسان می‌گویند این رویدادهای جوی ناشی از انتقال ماسه و گرد و غبار بر اثر وزش بادهای شدیدی است که عمدتا از صحرای آفریقا سرچشمه می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود این تاثیر جوی تا اواخر امروز (جمعه) کاهش یابد با این حال تا دو روز دیگر در مناطق ساحلی و جنوب شرقی آناتولی ادامه خواهد داشت.

با این حال شبکه ملی پایش کیفیت هوای ترکیه اعلام کرد در استانبول به دلیل وزش باد، غلظت این ریزگردها افزایش نخواهد یافت و سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شهردار استانبول گزارش داد در برخی از محله‌های این شهر افت کیفیت هوا نگران کننده است و به ساکنان توصیه می‌شود تا بهبود شرایط از پیک نیک و هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

کارشناسان همچنین توضیح می‌دهند افزایش چنین پدیده‌های اقلیمی در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا ناشی از تغییرات آب و هوایی است و احتمالا در آینده، مناطق غرب و جنوب ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • فوتبال از دریچه فان؛ آرنه اسلوت پس از اولین جلسه تمرینی با داروین نونیز
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند