Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@15:32:44 GMT

خلیج فارس سرچشمه جریان آب به فارس می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۷۵۳۲

خلیج فارس سرچشمه جریان آب به فارس می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس گفت: با بسیج مسئولان عالی‌رتبه وزارت نیرو، وزارت صمت و نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد استان فارس، مطالبات مردم فارس در حوزه آب پیگیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری، رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس در گفتگو با سرویس اقتصادی شیرازه به پیگیری مطالبات مردم فارس در حوزه آب اشاره و اظهار کرد: با بسیج مسئولان عالی‌رتبه وزارت نیرو، وزارت صمت و نمایندگان مجلس ومسئولین ارشد استان فارس، مطالبات مردم فارس در حوزه آب پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل افزایش مصرف آب در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی و همچنین خشکسالی‌های متوالی، شاهد کمبود آب در فارس بوده‌ایم در جلسه تعیین تکلیف پروژه‌های انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، سه پروژه مهم «انتقال آب از دریا به شهرستان‌های استان فارس»، «انتقال آب از دریا به شهرستان‌های لامرد و مهر» و نیز «آبرسانی به بخش‌های بیرم، عمادشهر، علامرودشت، چاهورز و خیرگو» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت فراسان که تا کنون به عنوان سرمایه‌گذار مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای انتقال ۱۵ میلیون متر مکعب آب از دریا به مناطق ویژه پارسیان و لامرد و همچنین تأمین بخشی از آب شرب شهرستان های لامرد و مهر هزینه کرده است، مابقی تعهد خود را اجرایی کند و ایمیدرو و شرکت آبفا قرارداد خرید تضمینی با سرمایه‌گذار را امضا کنند.

به گفته قادری؛ در همین راستا وزارت نیرو و استانداری فارس نیز تعهد کردند که مجوز انتقال ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب را برای کل شهرستان‌های استان فارس صادر کنند تا اینکه این سرمایه‌گذار در قالب یک طرح کلی بتواند عملیات اجرایی مجموع ۳۶۵ میلیون متر مکعب آب را انجام دهد.

وی با بیان اینکه بیشتر مصارف شرب این منطقه از سد کوثر در طرح آبرسانی محرم تامین شده است، تصریح کرد: حجم بسیار زیادی از طرح انتقال آب دریا به شهرستان‌های لامرد و مهر برای کاربری‌های صنعتی است که بخش خصوصی نظیر منطقه ویژه اقتصادی لامرد و اتان‌گیری برای خرید بخش عمده‌ای از آن متعهد شده و تنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آن برای بخش کوچکی از مصارف شرب دو شهرستان لامرد و مهر پیش‌بینی شده است.

این اقتصاددان مجلس ابراز امیدواری کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس نیز در کنار طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان، یزد و همچنین سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی که در حال اجرا است و سرمایه‌گذاران آن مشخص شده‌اند اجرایی شده و شاهد تامین آب از دریا باشیم و این محدودیت‌ها و مشکلاتی که برای تامین آب و توسعه واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی وجود دارند، مرتفع شود.

قادری اظهار کرد: پروژه تامین آب بخش‌های پنج‌گانه شهرستان‌های لار و لامرد شامل بیرم، عمادشهر، علامرودشت، چاهورز و خیرگو منشعب از خط یک آب‌رسانی از سد سلمان فارسی با مصرف تقریبی۱۰میلیون متر مکعب در سال نیز در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد هزینه مطالعات این طرح از محل اعتبارات شرکت آبفا تامین و تکمیل شود و با پیگیری صدور مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بودجه ۱۴۰۰ نیز این طرح، کددار شود و وارد عملیات اجرایی گردد.

وی گفت: در کوتاه‌مدت نیز با هدف افزایش ظرفیت خط یک آب‌رسانی از سد سلمان فارسی، بخشی از خط که به علت آب بردگی و استفاده از لوله‌های با قطر کمتر امکان انتقال حداکثر را ندارند با اعتبارات داخلی آبفا به مقدار ۲۵میلیارد تومان لوله تعویض و ترمیم شود تا بتواند در آینده آب مناطق مورد نظر را تامین کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون متر مکعب انتقال آب لامرد و مهر استان فارس آب از دریا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه بندرعباس با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: کارگران که قشر زحمت کش جامعه هستند حداقلی ترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند باید تلاش کرد و حقوق این قشر پر تلاش جامعه اصلاح و درآمد آنها افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری از شخصیتهای برجسته علمی کشور است که توصیه می کنم جوانان کتاب های این شخصیت ارزشمند را مطالعه کنند. 

وی با تبیین جایگاه والای معلمان در جامعه افزود: معلم بایستی در تراز انقلاب اسلامی باشد، معلمان نقش اول تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش هستند بنابراین بایستی این معلمان در تراز انقلاب قرار گیرند و رسالت مهم خود را به خوبی انجام دهند.

 امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز کار و کارگر نیز گفت : کارگران در عرصه‌های مختلف این کشور خدمت کرده‌اند و در دوران جنگ تحمیلی نیز جامعه کارگری با تقدیم بالغ بر 14 هزار شهید گلگون کفن، نقش خود را به خوبی در 8 سال دفاع مقدس ایفا کرد. 

وی با تاکید بر اینکه کارگران مجاهدان حوزه اقتصادی کشور هستند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام نهاده‌اند بایستی با تکیه بر این شعار نقش محوری کارگران را دید و از این نفش برای افزایش تولید و فعالیت بیشتر بهره برد. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: کارگران که قشر زحمت کش جامعه هستند حداقلی ترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند باید تلاش کرد و حقوق این قشر پر تلاش جامعه اصلاح و درآمد آنها افزایش یابد. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: روز ملی خلیج فارس روز خروج بندرعباس و جزایر قشم و هرمز از چنگال کشور استعمارگر پرتغال است. 

وی با اشاره به جایگاه ویژه خلیج فارس در امنیت ملی افزود: با همت شاه عباس صفوی و امام قلی خان پس از سیطره 150 ساله پرتغالی ها، این شهرهای مهم از سیطره استعمار خارج شد و بر همین مبنا و با توجه به ارزشمندی بالای خلیج فارس، دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس