Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:19:47 GMT

کشف ۱۵ تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز در مراغه

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۸۴۱۶

کشف ۱۵ تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز در مراغه

احمد مجتهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای کنترل و نظارت بر رعایت موازین بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی، در این مدت ۱۴ هزار و ۵۷۲ مورد بازدید و کنترل بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان توسط اکیپ های این دانشکده انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا، ۴۱۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی در این مراکز توسط کارشناسان بهداشتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتهدی اضافه کرد: از هفت هزار و ۲۸۶ مورد از اماکن عمومی این شهرستان از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بازدید شده که نتیجه آن پلمب ۱۲۰ واحد صنفی بوده است.

وی گفت: همچنین در این مدت، چهار هزار و ۶۰۸ مورد بازدید بهداشتی نیز  از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: به منظور کنترل مستمر اماکن عمومی و واحدهای صنفی، با همکاری اتاق اصناف و سایر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان،   ۲ هزار و ۲۶۸ مورد بازدید مشترک اجرا شده است.

مجتهدی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون  ۱۱ هزار و ۲۱۲ کد رهگیری از سامانه سلامت برای واحدهای صنفی و خدماتی این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: اکیپ های بهداشت محیط این شهرستان هم اکنون نیز به صورت مستمر بر رعایت موازین بهداشتی توسط اماکن عمومی و واحدهای صنفی نظارت دارد.

کشف۱۵۳ دستگاه ماینر غیرمجاز در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه افزود: در پی کسب خبری مبنی بر این که فرد یا افرادی سودجودر یک واحد مسکونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ رمضان اللهوردیان ادامه داد: ماموران  پلیس آگاهی با اشرافیت اطلاعاتی مکان مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی های لازم قضایی  و در بازرسی از این مکان تعداد ۱۵۳ دستگاه ماینر قاچاق که با استفاده از انشعاب برق سرقتی مورد استفاده قرار می گرفت، را کشف کردند و توقیف کردند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده حدود ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی افزود: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، نیاز به مصرف برق زیادی داشته  و از این رو افراد سودجو که با استفاده از انشعاب غیر مجاز برق اقدام به فعالیت غیر قانونی کنند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلفات، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت آذربایجان شرقی مراغه بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تکنیکی ساده برای کنترل خشم

رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229694 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند