Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف بزرگترین محموله دام زنده قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رییس کل دادگستری هرمزگان از توقیف بزرگترین محموله دام زنده قاچاق به کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشف یک هزار و دویست و چهل شش رأس دام در این رابطه خبر داد.

علی صالحی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با دستور قضایی، سربازان گمنام امام زمان «عج» پس از شناسایی یک باند قاچاق سازمان یافته دام در منطقه "رمچاه" این جزیره، نسبت به توقیف بزرگترین محموله دام زنده قاچاق اقدام نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با بیان اینکه اعضای این باند مبادرت به نگهداری دام‌های زنده به منظور قاچاق می‌نمودند، یادآور شد: این احشام به صورت غیر مجاز در محل دپو، نگهداری و به منظور خروج غیر قانونی از کشور توسط شناور‌ها، بارگیری و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در جریان این عملیات مأموران مرزبانی و نیروی انتظامی نیز مشارکت داشته اند خاطرنشان کرد: با حضور دادستان عمومی و انقلاب قشم در محل و در نتیجه بازرسی انجام شده، بزرگترین محموله دام زنده قاچاق به کشور‌های حوزه خلیج فارس، شامل یک هزار و ۲۴۶ رأس دام از نوع گوسفند و بز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه قاچاق دام زنده و مولد خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و تولید ملی وارد می‌کند اظهار داشت: خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی استان هرمزگان و عملیات ضربتی سربازان گمنام امام زمان «عج» به همراه مأموران مرزبانی، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج، قاچاقچیان در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند و از خروج این محموله بزرگ و ارزشمند دام از مرز‌های کشور و خسارات ناشی از آن جلوگیری شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: یکی از مهمترین مسائلی که ریاست محترم قوه قضائیه نیز همواره بر آن تأکید دارند، مبارزه جدی با پدیده قاچاق است که این مهم با جدیت پیگیری می‌شود و به همین منظور دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هرمزگان دام زنده قاچاق خلیج فارس بزرگترین محموله دام زنده قاچاق خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان

به گزارش خبرآنلاین،رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901443

دیگر خبرها

  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه