Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌همزمان با اولین روز از هفته بسیج، پیمان فلسفی مسؤول بسیج وزارت جهاد کشاورزی امروز در محل این وزارتخانه در جمع خبرنگاران حاضر شد تا گزارشی از اقدامات جهادی بسیج در عرصه‌های خدمت‌رسانی مانند خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین در سال‌های قبل، کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان و خوزستان همچنین اقدامات تخصصی بسیج برای روستائیان و عشایر در مناطق محروم کشور و نیز مشارکت در جهاد کمک‌های مؤمنانه و طرح مواسات در ایام بیماری کرونا اطلاعاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلسفی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در زمان جنگ تحمیلی هم برای اعزام نیروهای داوطلب و مردمی در قالب جهاد سازندگی سابق فعالیت می‌کرد،‌گفت:‌هم اکنون انتظار از این وزارتخانه بیشتر است و با وجود اینکه 65 درصد از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی عضو بسیج بوده و با مشارکت در سند انتظار از بسیجی فعال همه این افراد عضو فعال بسیج هستند در عین حال گفت باید درصد بیشتری از کارمندان به عنوان بسیجی فعال خدمت کنند چون انتظار از وزارت جهاد بیشتر است.

وی گفت: 52 هزار کارمند وزارت جهاد کشاورزی عضو بسیج هستند که این افراد در 9 عرصه تخصصی نقش‌آفرینی می‌کنند از جمله مشارکت در لایروبی قنوات، مبارزه با ملخ، کمک برای حذف دلالان و توزیع مستقیم نهاده‌ها بین دامداران و نیز توزیع مستقیم محصولات تولیدی و خدمت‌رسانی به مردم در حوادثی مانند سیل و زلزله و نیز کمک‌های مؤمنانه در ایام کرونا توسط این افراد بدون چشم‌داشت مالی و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

سرپرست بسیج وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: با راه‌اندازی هیئت محبان‌الرضا (ع) در جریان پیاده‌روی اربعین در سال‌های قبل برای حدود 100 هزار نفر از زائران امام حسین (ع) غذا  تهیه شده و بین زائران توزیع شد. همچنین گروه جهادی حیدریون تشکیل شد که در سیستان و بلوچستان بعد از خسارات سیل با جمع‌آوری 400 میلیون تومان کمک مردمی به کمک باغداران موز در منطقه زرآباد سیستان شتافتند راه‌های دسترسی به باغات در زیر رسوبات قرار گرفته بود که با کمک بسیجیان وزارت جهاد کشاورزی باز شد و باغ‌های آنها احیا شد و با توجه به اینکه همت بسیجی بود با مبالغ اندک کارهای بزرگی برای کمک به کشاورزان و باغداران سیل‌زده انجام شد.

وی همچنین گفت:‌در دو مرحله گوشت نذری به ارزش بیش از 450 میلیون تومان توسط گروه جهادی حیدریون بسته‌بندی و بین نیازمندان توزیع شد.

به گفته وی، امسال در مهر ماه حدود 60 میلیون تومان لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم تهیه و توزیع شد و همچنین 8 میلیون تومان برای دانش‌آموزان روستای گواتمک ارسال شد.

وی همچنین از ساخت 5 واحد مسکونی در خوزستان توسط بسیجیان وزارت جهاد کشاورزی در خوزستان خبر داد که با هزینه 600 میلیون تومانی این کار صورت گرفت. همچنین حدود 60 میلیون تومان جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تهیه شد و 150 میلیون تومان برای کمک به خانواده‌های کم درآمد اختصاص یافت.

فلسفی همچنین از مشارکت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در طرح کاداستر یا حدنگار در 8 هزار هکتار از زمین‌های سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت:‌برای کمک به پرورش‌دهندگان ماهی محصولات تولیدی پرورش‌دهندگان با 20 درصد زیرقیمت بازار به کارمندان وزارت جهاد کشاورزی فروخته شد و با حذف واسطه هم درآمد کشاورزان افزایش یافت و هم کارمندان توانستند به ماهی ارزان دسترسی پیدا کنند.

مسؤول بسیج وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: کمک مؤمنانه توسط بسیجیان وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح مواسات در سه مرحله اجرا شد و همچنین با کمک معاونت علمی پژوهشی سازمان بسیج تخصصی مهندسی کشاورزی آقای دکتر جهانسوز در سال‌های گذشته طرح‌های اولویت‌دار بسیج برای بخش کشاورزی را مشخص کردیم و قرار شد برای هر استان دو تا سه اولویت مشخص شود و در مجموع برای 32 استان و مرکز جهاد کشاورزی در کشور بیش از 90 اولویت احصاء شد.

وی همچنین به تهیه نقشه راه تخصصی بسیج اشاره کرد و گفت: از جمله این کارها هویت‌دار کردن دام کشاورزان در استان مرکزی، مطالعه ظرفیت فرآوری محصولات غذایی، طرح ایجاد سایبان برای مزارع کشاورزان و جلوگیری از تبخیر آب و همچنین در برخی استان‌ها مانند کهگیلویه و بویراحمد دو اولویت شامل مبارزه با آفت ملخ صحرایی و مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار به عنوان اولویت مشخص شد.

به گفته فلسفی، سه طرح ملی پر تکرار که توسط بسیج وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود شامل مبارزه با ملخ صحرایی، واکسن دام و طیور و لایروبی قنات‌ها و چاه‌های کشاورزی که این سه طرح در سال 99 در راستای جهش تولید ابلاغ شده و عملکرد این طرح‌ها را تا پایان سال به مردم گزارش می‌دهیم.

سرپرست بسیج وزارت جهاد کشاورزی همچنین از برگزاری 9 اردوی جهادی توسط کارکنان وزارت جهاد در استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، کهگیلویه، لرستان، خوزستان و گلستان انجام شد و برای هر اردوی جهادی بین 40 تا 50 میلیون تومان هزینه صرف شد و خدمات تخصصی به صورت رایگان برای مناطق محروم ارائه شد.

وی همچنین گفت: مبلغ 450 میلیون تومان اعتبار توسط جهادگران گروه حیدریون صرف خدمت‌رسانی به کشاورزان شد همچنین توسط مرکز پایش تهدیدات بخش کشاورزی با همکاری دکتر جلوخانی استاد سیستم‌های جغرافیایی در دانشگاه تهران اجرا شد.

فلسفی با بیان اینکه به گفته امام خمینی (ره) بسیج مدرسه عشق است،‌گفت:‌همکاران ما در بسیج جهاد کشاورزی حتی یک ریال اضافه حقوق نمی‌گیرند چون همه این افراد کارمند هستند و به صورت داوطلبانه و در اقدام خودجوش در طرح‌های بسیج مشارکت می‌کنند و حتی بسیاری از تجهیزاتی که در بسیج وزارتخانه مانند تلویزیون و یا میزهایی که استفاده می‌کنیم اهدایی افراد خیر و نیکوکار است.

وی گفت: حدود 500 میلیون تومان گوشت نذری تهیه و بسته‌بندی شده و بین افراد نیازمند توزیع شد همچنین در مناطق سیل‌زده با کمک بسیج لاشه دامهای تلف‌شده به صورت بهداشتی دفن شده است.

فلسفی از تشکیل قرارگاه 17 ربیع‌الاول در سال جاری خبر داد و گفت:‌پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای مرحله دوم کمک مؤمنانه و طرح مواسات برنامه عملیاتی بسیج وزارت جهاد برای کنترل و کاهش قیمت‌ها و نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی بین کشاورزان تشکیل شد زیرا در این زمینه بیشترین مشکل وجود داشت.

وی گفت: ما 100 پیشنهاد و 100 محور آماده کردیم که این موارد را به سپاه استان تهران اعلام می‌کنیم و آمادگی خود را برای مشارکت بر نظارت و توزیع کنترل نهاده‌های دامی اعلام می‌کنیم.

وی گفت:‌52 هزار بسیجی کارمند وزارت جهاد کشاورزی و ده‌ها هزار کشاورز عضو بسیج بر نحوه توزیع نهاده‌های دامی در سراسر کشور نظارت می‌کنند و اگر جایی این نهاده‌ها احتکار و یا انبار شده باشد توسط بسیجیان گزارش می‌شود و این موارد را به مقامات مسؤول ارائه می‌دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: ترجیح ما این است که وارد کارهای  که در اختیار مسؤولان قرار داده‌اند، نشویم، اما در زمانی که یک بحران مانند سیل سیستان و خوزستان و یا زلزله روی می‌دهد، وارد کارهای اجرایی هم می‌شویم و روزانه ده‌ها تن نهاده دامی برای دامداران مناطق سیل‌زده توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اربعین جهاد بسیج مسئول بسیج جهاد کشاورزی بسیج وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی میلیون تومان همچنین گفت خدمت رسانی توسط بسیج نهاده ها توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار " وحید مجید " با تشریح اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون های کنکور سراسری نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار داشت: پرداخت و خبر داد : تعداد بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است .

وی افزود: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای امسال پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی همه رده های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد پلیس سایبری ادامه داد : با انجام اقدامات اطلاعاتی ، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات ، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر و پرونده آنها به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است .

رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد: تاکنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار ، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، یکی از شگردهای این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان نمود.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع نموده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت : در صورت مشاهده موارد مشکوک ؛ افراد می توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند .

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری