Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفیعی گفت: باید همه از ذخایر دریایی به صورت پایدار بهره برداری کنند و نباید به صیادان غیر بومی و افرادی که از رانت استفاده کردند و همچنین خارجی ها اجازه فعالیت داده شود؛ اینجا سازمان شیلات باید با توجه به مخرب‌بودن صید ترال برای صیادان بومی طرح جایگزین داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اعضای فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی روز گذشته به همراه جمعی از مسئولان استانی از اسکله چند منظوره بندر سیریک، مجتمع اقامتی تفریحی گردشگری ، تالاب بین المللی خور آذینی و مجتمع سردخانه و بسته بندی ماهی و میگوی صادراتی شهرستان سیریک بازدید  و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل مردم، ملوانان و صیادان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: سازمان شیلات با توجه به ممنوعیت صید ترال باید برای صیادان بومی فانوس ماهی برنامه داشته باشد و نباید به صیادان غیر بومی و افرادی که از رانت استفاده کردند و همچنین خارجی ها اجازه فعالیت داده شود.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای افزود: آسیب های صید ترال جبران ناپذیر است و سازمان شیلات باید برای صیادان بومی برنامه داشته باشد و ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

سازمان شیلات جایگزینی برای صید ترال برای بومیان داشته باشد

وی گفت:  باید همه از ذخایر دریایی به صورت پایدار بهره برداری کنند و نباید به صیادان غیر بومی و افرادی که از رانت استفاده کردند و همچنین خارجی ها اجازه فعالیت داده شود و سازمان شیلات باید با توجه به مخرب بودن صید ترال برای صیادان بومی طرح جایگزین داشته باشد.

همچنین در ادامه جلال رشیدی کوچی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: برخی در ۸ مایلی دریا صید می کنند و در حالی که مجوز صید میانی را دارند متاسفانه کف دریا را جارو می کنند و زمانی که نیروی های دریایی و مرزبانی به آنها اخطار می دهند به سمت قایق های کوچک منور می اندازند،  منور جزو سلاح جنگی نیست و آنها با علم به این قضیه این کار را انجام می دهند بنابراین نیاز است که منور جز  سلاح جنگی محسوب شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم یادآور شد: اگر قرار است بومی ها به فعالیت خود ادامه دهند باید برای متخلفین جرایم سخت گیرانه اعمال و در صورت تخلف کشتی شان به نفع دولت مصادره شود.

نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هدف ما از این سرکشی ها و آمدن اعضای فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی به شهرستان سیریک  در دو بخش صید و صیادی و مباحث آبزی پروری و تقویت آن و بخش دوم گردشگری و تقویت زیر ساخت های گردشگری در منطقه سواحل مکران بویژه شهرستان سیریک است.

 حسین رئیسی، نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی افزود:  در بخش صید و صیادی  هم بحث حفظ ذخایر آبزیان و تقویت صیادان بومی و حفظ مشاغلی که در این حوزه وجود دارد  و در بخش گردشگری هم توجه به زیر ساخت های  صنعت توریسم و گردشگری است.

وی همچنین در این بازدید بر ضرورت اشتغال زایی برمبنای جذب توریست با محوریت عدم تخریب و احیای جنگل های حرا و حفظ ذخایر آبزریان دریایی و تقویت صیادان بومی منطقه و مقابل با روش های صید آبزیان دریایی بویژه صنعتی تاکید شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی برای صیادان بومی سازمان شیلات صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا (عکس)
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند