Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین شمال غرب و شمال شرق و نیز سواحل خزر و نواحی مرکزی کشور بارش باران داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین امروز در دامنه های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد بارش باران هستیم که در مناطق سردسیر و مرتفع، با بارش برف همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز، قم، قزوین و استان مرکزی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه دوم آذر با حرکت این سامانه به سمت شرق از سمت غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها به تدریج کاهش می‌یابد و عمده فعالیت سامانه بارشی در سواحل خزر، شمال شرق کشور، شرق کشور، مرکز کشور، برخی مناطق جنوب غرب، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی زاگرس خواهد بود.

وی اظهار کرد: فردا شدت بارش ها در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، اصفهان، یزد کرمان و خراسان جنوبی خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه سوم آذر فعالیت سامانه بارشی در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود همچنین در این روز با عبور موجود دیگر از نوار شمالی کشور به تدریج در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل خزر همچنین خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات و مناطق سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز سه شنبه سوم آذر در ارتفاعات البرز مرکزی، هرمزگان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان بارش پراکنده داریم و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به ‌صورت برف است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهار شنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که به تدریج تا پایان هفته نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در مناطقی که ذکر شد بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و در ارتفاعات و شمال شرق بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ محتمل است که توصیه می شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی رودخانه و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

ضیائیان تصریح کرد: دریای خزر در سه روز آینده مواج است همچنین خلیج فارس امروز و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری همراه با مه رقیق گاهی بارش پراکنده و در بعد از ظهر و شب نیمه ابری خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و ۵ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد و اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر، زنجان با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر و مشهد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی هواشناسی مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کمینه دمای درجه زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است

میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش باران امروز در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.

 

وی افزود: بارش ها برای امروز شدید نیستند. 

 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رفسنجان با ۸ ونیم میلی متر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان بوده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • صدای آرامبخش باران بهاری در مشهد + فیلم
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی