Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان گفت: با همکاری مردم، اصناف و کارکنان ادارات امیدواریم طی دو هفته آینده روند پیشگیری از کرونا در استان بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه مقابله با کرونا ویروس استان گفت: از شنبه طرح‌های شهید سلیمانی و  پیشگیری از کرونا ویروس محله و خانواده‌محور در استان زنجان اجرا می شود که امیدواریم شاهد همکاری بیش از پیش همه مردم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با بیان اینکه محوریت اجرای این دو طرح با سپاه و دانشگاه علوم پزشکی است افزود: در طرح شهید سلیمانی با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت، سپاه با هدف رهگیری، پیگیری و پیشگیری وارد عمل می شود و دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای نمونه‌گیری از افراد مشکوک در سه بخش کاهش تعداد بستری شدگان، کاهش میزان فوتی‌های ناشی از کرونا و پوشش‌های حمایتی وارد عمل خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان خاطرنشان کرد: کرونا پیر و جوان نمی شناسد و هرکس غفلت کند مبتلا می شود و هر جا امور به خود مردم، گروه‌های جهادی و بسیج واگذار شده و مدیران آن را هدایت کرده اند نتایج خوبی حاصل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود طی دو هفته آینده همه دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا بطور کامل رعایت شود.

حقیقی از اصنافی که فعالیت آنها ضروری است خواست به هیچ عنوان به کسی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کند خدمات ندهند و به دیگر صاحبان اصنافی که فعالیت آنها ضرورتی ندارد یادآور شد از شنبه بمدت دو هفته باید صنفشان را تعطیل کنند، چراکه حفظ جان مردم در این شرایط از اوجب واجبات است.

البته مقام عالی استان این را هم گفت که شنبه ستاد ملی کرونا برای اصنافی که واحد خود را تعطیل می کنند تصمیم گیری خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان از ستاد تنظیم بازار نیز خواست در بحث نظارت و تامین اقلام اساسی، مطالبات مردم را مد نظر داشته باشد تا مردم با خیال راحت و آرامش در منزل بمانند و بدانند که هیچ کمبودی به لحاظ مایحتاج اصلی نداریم.

استاندار زنجان از فرمانداران خواست در روزهای آینده همت کنند تا شرایط را در حوزه مدیریتی خود بهبود بخشند و نسبت به ساماندهی نقاهتگاه‌ها و مشخص کردن دقیق مکان‌های قرنطینه در صورت نیاز اقدام کنند.

او با قدردانی از رسانه‌ها بویژه صداو سیما، خواستار اطلاع رسانی هر چه بیشتر درباره محدودیت‌های دو هفته ای که از شنبه آغاز می شود شد.

استاندار زنجان همچنین از فرماندهی انتظامی استان خواست از زمان آغاز اجرای طرح، ورود و خروج خودروها را رصد نموده و اجازه ورود هیچ خودروی غیر بومی را ندهند و در ترددهای درون شهری نیز با واحدهایی که فعالیت شبانه دارند هماهنگ شوند تا مشمول جریمه نشوند.

بر اساس ستاد ملی کرونا ورود خودروهای غیر بومی ۵۰۰ هزار تومان و ورود به مناطق قرمز یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت.

 در حال حاضر روزانه ۱۰۰ نفر در استان بخاطر ابتلا به کرونا بستری می شوند و ۷۵۰ تخت بیمارستانی نیز در اِشغال مبتلایان به این ویروس است.

همچنین زنجان جز ۳ استانی است که مرگ و میر سالمندان آن بخاطر ابتلا به کرونا ویروس بالاست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار زنجان کرونا ویروس دستورالعمل های بهداشتی استاندار زنجان کرونا ویروس دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: آموزش و پروش مسئله اول کشور ماست

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228969 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است