Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری در نشست خبری امروز ضمن تبریک هفته بسیج، عملکرد رسانه‌ها را در ایام شیوع بیماری کرونا مطلوب اعلام کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار خوبی در عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی داشتند.

او با بیان اینکه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، متناسب با روند بیماری کرونا تنظیم و به سراسر کشور ابلاغ شده است و اساسا محور اجرای این طرح شهر‌ها هستند، گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها با هدف کاهش تجمع و کاهش تردد‌ها اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شیراز با بیان اینکه در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند شهر‌ها به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده‌اند، گفت: بر همین اساس در سطح هشدار قرمز کارکنان با حدود یک‌سوم در محل کار حضور پیدا خواهند کرد و فعالیت صنوف به چهار گروه تقسیم شده و تنها گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

او از شهروندان بافرهنگ شیرازی خواست تا پایان اجرای این طرح از شهر خارج نشوند و همکاری لازم را داشته باشند.

امیری در خصوص فعالیت برخی افراد که به دلیل موقعیت مکانی باید روزانه به خارج از محدوده شیراز سفر کنند هم گفت: در خروج محدودیت زیادی اعمال نمی‌کنیم، اما در ورود در کل ساعات شبانه روز محدودیت‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

فرماندار شیراز ادامه داد: ممنوعیت تردد و آمد و شد‌ها از ساعت ٢١ تا ۴ صبح در تمام سطح شهر به استثنای مشاغل ضروری، اعمال می‌شود.

او با بیان اینکه کارت تردد برای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها صادر نمی‌شود، گفت: مشاغل ضرور می‌توانند لیست تمامی کارکنان و خودرو‌ها را تهیه و به فرمانداری شیراز ارائه دهند و پس از تاییدفرمانداری اسامی به پلیس راهور اعلام می‌شود.

امیری با اشاره به وضعیت پلاک‌های غیربومی که در سطح شهر تردد می‌کنند، گفت: اساس این کنترل بر پایش تصویری است و به همین دلیل دوربین‌ها جریمه می‌کنند و در ساعات منع تردد دوربین ملاک است و در مبادی ورودی شهر ماموران پلیس و راهور تردد‌ها را کنترل می‌کنند.

او با بیان اینکه به ازای هر ۲۴ ساعت یک جریمه اعمال می‌شود، در خصوص تردد‌ها در شهر صدرا و زرقان از شیراز و برعکس نیز گفت: پلاک‌های این شهر‌ها به شماره شیراز است و البته ممکن است پلاک‌های دیگری هم باشند، بنابراین هیچ منعی برای آمد و شد این خودرو‌ها وجود ندارد و با ارائه اسناد از جرائم اعمال شده، معاف می‌شوند.

فرماندار شیراز تصریح کرد: اگر پلیس جلوی افراد را بگیرد، مستندات ارائه می‌شود، اما اگر دوربین جریمه کند پس از پایان اجرای طرح، نحوه مراجعه برای معافیت افراد از جریمه یا پرداخت جریمه اعلام خواهد شد، تاکید کرد: مصوبات ملی را نمی‌توان تغییر داد.

او همچنین با بیان اینکه فعالیت اسنپ و تاکسی‌ها هیچ منعی ندارد و جزو مشاغل ضروری اعلام شده اند، گفت: مراکز طبخ غذا جزو مشاغل ضرور محسوب و فعالیت آن‌ها مشروط به ارائه بیرون‌بر خواهد بود.

امیری همچنین با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه پنهان‌کاری در خصوص آمار مبتلایان به کرونا نداریم، گفت: با توجه به ضوابط موجود در علوم پزشکی محال است افرادی که جزو بیماران کرونایی هستند از لیست خارج شود.

فرماندار شیراز در ادامه با بیان اینکه تعطیلی مطب‌ها بعهده ما نیست، تصریح کرد: نظارت‌ها به شدت تشدید خواهد شد و در این طرح بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهد شد.

امیری با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، گفت: دولت با ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی از اینگونه اقشار حمایت خواهد کرد.

او با اشاره به این موضوع که اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها الزاما دو هفته نیست و ممکن است با وضعیت تغییر کند، گفت: این طرح با هدف فرهنگسازی انجام شده است تا بیماری منحوس کرونا کنترل شود.

فرماندار شیراز در پایان با شاره به کمبود روغن خوراکی در سطح کشور و در استان، گفت: با پیگیری مسئولان استانی و رایزنی‌های انجام شده استاندار فارس با سازمان صمت فارس از طریق یکی از مراکز تولید روغن کشور سهمیه مازاد قریب به ۱۰۰۰ تن برای استان مشخص شده است.

او از رفع مشکل کمبود روغن در استان خبر داد و گفت: مردم از امروز دیگر نگران تهیه روغن خوراکی نداشته باشند و روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن روغن به فروشگاه‌ها تزریق خواهد شد و در طی ۱۰ روزآینده حدود هزار تن روغن اضاف بر مازاد سهیمه با قیمت مصوب تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری شیراز کرونا ویروس کمبود روغن محدودیت های کرونایی طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها فرماندار شیراز اجرای طرح خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی

دریافت 22 MB کد خبر 6091329

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد