Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آمادگی طرح و قانون‌گذاری در جهت حمایت از کارگران فصلی و ساختمانی را دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی بعدازظهر امروز در جلسه ساماندهی کارگران صنعت ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: کرامت نیروی کار و کارگران صنعت ساختمان نباید خدشه‌دار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استان پیگیری خواهد شد، افزود: مجلس آمادگی طرح و قانون‌گذاری در جهت حمایت از کارگران فصلی و ساختمانی را دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حمایت از بیکار شدگان در بحران کرونا گفت: در حمایت از کارگران اصناف مختلف، نباید تفاوتی قائل شد.

31هزار کارگر ساختمانی در اردبیل رتبه‌بندی شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل نیز در این جلسه افزود:  31 هزار کارگر ساختمانی توسط انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمانی در استان شناسایی و از لحاظ مهارتی رتبه‌بندی شده است.

رحیمی تصریح کرد: بیمه کارگران ساختمانی موضوع مهمی است که هم‌اکنون حدود 25 هزار نفر از این افراد با حمایت‌های دولتی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

گرانی سفره کارگران را کوچک کرده استسرنوشت کارگران اخراجی چهارمحال و بختیاری همچنان در هاله‌ای از ابهام/ احتمال ورود دادستانی کل کشور قوت گرفتآیت‌الله علم‌الهدی: کارگران‌ دیگر توان تامین وعده‌های غذایی خانواده را ندارند / نگذارید زندگی ‌آنها ملعبه سیاسیون شود

وی افزود: به منظور سهولت‌بخشی به کارها و کاهش مراجعه کارگران  به ادارات کمیته 4جانبه ای با حضور نمایندگان آموزش فنی و حرفه‌ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی استادکاران ساختمانی تشکیل یافته است تا مراحل بروکراسی کاهش یافته و رسیدگی به مطالبات کارگران ساختمانی تسهیل شود.

شرایط سردسیری لزوم ساماندهی مکانی کارگران ساختمانی را می‌طلبد

فرماندار اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم‌ترین نقش را در ساماندهی کارگران فصلی دارد، اظهار داشت: شرایط سردسیری منطقه لزوم ورود دستگاه‌های مربوط جهت ساماندهی مکانی کارگران ساختمانی را می‌طلبد.

امامی‌یگانه با بیان اینکه جمعیت کارگری در شهرستان بیشترین قشری است که با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط هستند، بر لزوم افزایش سقف استفاده از بیمه کارگران فصلی تاکید کرد.

رئیس انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان نیز با بیان اینکه احداث مکان‌های سامان‌دهی در سه نقطه از شهر اصلی‌ترین مطالبه کارگران ساختمانی است، گفت:  سهولت و دسترس‌پذیری باید در احداث این گرمخانه‌ها مدنظر باشد.

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران ساختمانی حمایت از کارگران کارگران فصلی کارگران صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،سیاست حمایت دولت از تولید را سبب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و خوب شدن حال کارگران عنوان کرد و گفت: دولت با ابتکار عمل خود بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران و اشاره ایشان به احیای هزاران کارگاه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل از سوی دولت سیزدهم گفت: یکی از اولویت‌های دولت از همان ابتدا، حمایت از مردم در تمام بخش‌ها بود که در عمل آنرا اثبات کرد تا حال کارگران در این دولت خوب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته به دلیل شرایط تحریمی، کرونا و ضعف مدیریتی، بیشتر کارگاه‌های تولیدی و حتی کارخانه‌های مهم تعطیل شدند اما دولت سیزدهم با ابتکار عملی که مسوولان آن تعریف کردند، بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و در عمل بسیاری از کارگرانی که بیکار شده بودند به اشتغال قبلی خود بازگشته و همچنین ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شد.

ساردویی با بیان اینکه توجه دولت به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به رونق اقتصاد کمک شایانی کرد، یادآور شد: ۵ هزار شرکت دانش بنیان در ابتدای دولت سیزدهم فعالیت می‌کردند که این رقم در ۲ سال گذشته با عملکرد و حمایت دولت به بیش از ۱۰ هزار واحد رسید که نشان دهنده رویکرد دولت در جهش تولید و توجه به بخش خصوصی است

وی با اشاره به بازدید که از کارخانه تراکتورسازی تبریز انجام داد، تصریح کرد: طبق آماری که در این بازدید انجام شد، تولیدات این کارخانه نسبت به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در قطعات مختلف چندبرابر افزایش یافته که گویای این واقعیت است که رشد تولید در ۲ سال اخیر برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چگونه می‌توان از امکانات و ظرفیت مجلس برای تحقق فرمایشات رهبری استفاده کرد، توضیح داد: مجلس یازدهم در چهار سال گذشته قانون‌های مهمی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، قانون جهش تولید مسکن و دیگر قوانین مرتبط با مردم و تولید را مصوب کرد و مجلس دوازدهم باید این مسیر را ادامه دهد و دولت نیز با اجرای قوانین مهم، در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

ساردویی با بیان اینکه مردم در ۴۵ سال گذشته ثابت کردند هرجا به میدان آمدند موجب موفقیت شد، تصریح کرد: انقلاب، جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌ها در بزنگاه‌های تاریخی از جمله جلوه‌های مهم حضور مردم در میدان است که این حضور همیشه به طعم شیرین موفقیت و پیروزی ختم شده است و در این مقطع هم باید کار را به مردم سپرد که قطعا نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و مشارکت بانک‌ها در تولید، منویات رهبر معظم انقلاب برای رشد و توسعه کشور با مشارکت مردم را محقق خواهد کرد، گفت: برای اینکه این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد، ضروری است بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت فعال داشته و تسهیلات لازم را به آنها پرداخت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان