Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@04:38:37 GMT

راه های مهار خشم در رانندگی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۴۲۶۶

راه های مهار خشم در رانندگی

عصبانیت موقع رانندگی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خلیج فارس ، هر قدر هم که در زندگی روزانه شخص آرام و ساکتی باشید، رانندگی کردن میتواند هیولای وحشتناکی را در وجودتان بیدار کند که با عصبانیت معمولی تفاوت مي کند.

علل پیدایش رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرایانه از اشخاص معمولی موقع رانندگی به وسیله پژوهشگران دانشگاهی در استرالیا کشف گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران دانشگاه کویینزلند با بررسی طولاني‌مدت فاکتورهای مؤثر در ایجاد خشونت، علت اصلی بروز رفتارهای خشونت آمیز توسط اشخاص آرام و معمولی در رانندگی را کشف کردند.

یکی از علل شدیدتر بودن عصبانیت موقع رانندگی نسبت به ديگر مواقع این است که هنگامی که در ماشینمان نشسته ایم حس غریبه بودن می کنیم و این احساس میتواند باعث بروز رفتارهای خشن شود. هنگامی که رانندگی می کنیم بین بسياري از خودروهای ديگر محاصره شده ایم و در جعبه ی فولادی مان حس امنیت بیشتری می کنیم.

 

مدیریت خشم در رانندگی

– همیشه کمربند ایمنی خویش را ببندید و قانون های رانندگی را رعایت کنید.

– به هیچ وجه، از موبایل در طول سفر استفاده نکنید. موبایل سبب کندی عملکرد مغز در حین مهارت رانندگی می شود.

– همواره یک راننده مؤدب و محتاط باشید. از ایجاد شرایطی که به تحریک دیگر رانندگان می انجامد جلوگیری کنید.

– فاصله مناسب و ایمن خویش را با خودروهای ديگر حفظ کنید و با فاصله مجاز پشت آن ها حرکت کنید.

– در صورتی که در لاین سرعت هستید و راننده ای می خواهد از شما سبقت بگیرد به وی اجازه دهید عبور کند.

– مقابل درب پارکینگ دیگران توقف نکنید.

– پیش از سبقت گرفتن و تغيير مسیر از راهنما استفاده کنید.

– زمانیکه خسته و خواب‌آلود و خشمگین و مضطرب هستید رانندگی نکنید.

– از بوق ماشین درست و به اندازه استفاده کنید. از چراغ زدن پشت خودروها پرهیز کنید و با دقت از نور بالای ماشین استفاده کنید.

– از نشان دادن حرکات دست و یا صورت بی مورد و اهانت آمیز جدا خودداری کنید.

– هر موقع با راننده عصبانی روبرو شدید تلاش نکنید به اوضاع بحرانی دامن بزنید و از تماس چشمی با راننده خودداری کنید، نفس عمیق بکشید و با آرامش از کنار او رد شوید.

– برنامه خویش را طوری تنظیم کنید تا به ترافیک برخورد نکنید.

– هیچگاه عمل رانندگان ديگر را تلافی نکنید. و قبل از این که تصمیم به تلافی بگیرید از خویش سوال کنید آیا ارزشش دارد که خود و سایرین را به دردسر بیاندازم.

خشونت و پرخشگری بعضی رانندگان در زمان رانندگی به یکی از مشکلات و عوامل اضطراب زای زندگی امروزی تبدیل شده و اگر با این معضل برخورد معقول و منطقی نشود می تواند به دعوا های خیابانی، تصادفات و حتی مرگ هم منتهی گردد.

 

بعضی عوامل هستند که سبب بروز پدیده خشونت و پرخاشگری در جامعه مي شود:

 عوامل محیطی مثل ترافیک سنگین، آب و هوا – گرما و سرما، رطوبت زیاد، آلودگی هوا، تنگی وقت و عجله داشتن

 عوامل روانی مثل تحت‌تأثیر خشم – ترس – اضطراب ناگهانی- خواب آلودگی، درد شدید و داروها

افرادی که حین رانندگی به خشونت دست مي زنند به 2دسته تقسیم می شوند:

افرادی که مقصر هستند و از روی غرض و عمداً دست به رفتارهای خشونت آمیز و غیرقانونی مي زنند.

 افرادی که سهوا حین رانندگی رفتار خشونت آمیز و غیرقانونی از خویش بروز می‌دهند و ما به اشتباه تصور می کنیم آن ها عمدا به چنين اعمالی دست مي زنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خشم رانندگی خانواده خشونت آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بیانیه‌نویسی و هیجانات کاذب و البته مدیریت‌شده، یقه فوتبال را گرفته است و با این شرایط باید بگوییم که «حال فوتبال خوب است اما شما باور نکنید!»

به گزارش مشرق، مهدی دادرس از شرایط این روزهای فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: حاشیه‌های فوتبال یقه اهالی این رشته را گرفته و در رفتار، کردار و گفتمانی که شاهد هستیم خروجی خوبی را نمی‌بینیم. متاسفانه بیانیه‌نویسی هم رفتار پیش‌پاافتاده جدیدی است که دیگر مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و سایر تیم‌ها برای آنکه از این جریان عقب نمانند، وارد آن شده‌اند و در کل شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بیانیه‌نویسی آن هم با این شیوه مورد توجه قرار بگیرد یک حرکت بی‌معنی است چراکه بی‌جهت، هوادار را هیجانی می‌کنیم که نتیجه آن را هم می‌بینیم و صداقت و راستی در فوتبال کمتر دیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان اضافه کرد: همین هیجانات و حاشیه‌ها در لیگ برتر بر همه چیز حاکم شده است و این خوب نیست. فوتبال و ورزش جزیره ثبات نیستند. فوتبال فضای خوبی برای تخلیه هیجانات است اما مسیری که برخی‌ پیش گرفته‌اند هیچ کمکی نمی‌کند و باید این روند اصلاح شود.

دادرس در واکنش به این سئوال که چه کسانی این ریل‌گذاری نادرست را در فوتبال انجام داده یا آن را مدیریت می‌کنند، گفت: لیدرهای خاصی پشت این ماجرا هستند که با تصمیم‌های خود شان ایران و ایرانی را به بازی گرفته‌اند. باید این روند تغییر کند و اجازه داد تا هیجانات به معنای واقعی خود در فوتبال تخلیه شود و دیگر خبری از بیانیه‌نویسی و این بازی‌های بی‌معنی نباشد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند نیز اضافه کرد: این واگذاری یک مُسکن خیلی خوب است و باید از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تشکر کرد چراکه ما را مجاب کردند. سال‌ها بود بحث واگذاری را می‌شنیدیم اما هیچ مسوولی تمایلی به تحقق آن نداشت! اما این اتفاق در دولت کنونی افتاد و در نهایت شاهد این تغییر و تحول بودیم که جای تشکر دارد اما باید دید در ادامه چه خواهد شد و روند فعالیت این دو باشگاه بزرگ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین