Web Analytics Made Easy - Statcounter

سودان در اعتراض به روند مذاکرات سه کشور مرتبط با ساخت سد النهضه اتیوپی اعلام کرد که در نشست وزیران (اتیوپی، مصر وسودان) و مذاکرت مربوط به طرح احداث این سد شرکت نمی کند.

به گزارش برنا، به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت آب سودان روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که خارطوم تصمیم گرفته است از شرکت در نشست وزارتی در باره سد النهضه خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر عباس وزیر آب سودان در نامه ای به بیکلی سلیشی همتای اتیوپیایی خود، بر موضع و درخواست کشورش برای اعطای نقش بیشتر به کارشناسان اتحادیه آفریقا به منظور تسهیل مذاکرات و کم کردن شکاف میان طرف های سه گانه (اتیوپی، مصر و سودان) تاکید و اعلام کرد، روشی که در چند دور مذاکرت قبلی دنبال شده، بی نتیجه بودن آن را نشان داده است.

سودان در این نامه بار دیگر بر اصرار خود به روند مذاکرات با نظارت اتحادیه آفریقا برای دستیابی به یک توافق قانونی الزام آور و مورد رضایت سه طرف تاکید کرد.

سد النهضه که در ۱۵ کیلومتری مرز اتیوپی با سودان ساخته شده و تا اکتبر ۲۰۱۹ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در صورت پایان ، بزرگ‌ترین نیروگاه برق آبی آفریقا و هفتمین سد بزرگ جهان خواهد بود.

تاکنون چندین دور از مذاکرات میان مصر و سودان و اتیوپی بر سر آبگیری سد النهضه بدون دستیابی به هیچگونه نتیجه‌ای پایان یافته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند

سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت (فیلم)
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت | ویدئو