Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:22:37 GMT

وضعیت قرمز کرونایی و نحوه برخورد مسوولان خاش

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۶۵۸۹

وضعیت قرمز کرونایی و نحوه برخورد مسوولان خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان چند ماه هست که خاش در استان سیستان و بلوچستان رنگ قرمز کرونایی به خود گرفته و از شهریور ماه تا آبان سیاه شاهد جان دادن مردم این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا بوده ایم، و هنوز انتظاراتی که از مسوولان این شهرستان در تامین نیازهای مردم وجود دارد برآورده نشده است.

در شرایط دشوار کرونایی و مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی جامعه ایران و خاش شاهد وارد آمدن فشار به خانواده های نیازمند خاشی هستیم که بالاجبار برای تامین مخارج خانوار سعی دارند که خطوط قرمز را بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی مصوبات ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا در خاش از دو هفته قبل کلید خورده و از امروز با قاطعیت شاهد اجرای آن در این منطقه محروم مرزی هستیم، که مشاهده می شود تدابیر مسئولان منطقه برای مقابله با این بحران و اپیدمی رنگ باخته و روز به روز فشارهای اقتصادی و تنگی معیشت بر مردم فشار می آورد.

مغازه داران و کارگران و کارمندان و اقشار دیگر برای تامین نیازهای خانواده‌هایشان سرسختانه با این بیماری مهلک مقابله می کنند، اما به نظر می رسد با شرایط دشوار اقتصادی و فصل سرد سال دیگر رمقی برای کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها نمانده و مردم مجبورند این شرایط بحرانی را تحمل کنند.

بارها و بارها تاکید شد که برای تامین نیازهای معیشتی مردم خاش که از اقشار مستمند و ضعیف جامعه اند تدبیر شود و از طریق سپاه و بسیج و نهادهای خیریه و کمیته امداد و بهزیستی و بنیادهای برکت و مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و غیره به نیازمندان کمک کرد، زیرا در این نهاد و ارگانها ظرفیت برای یاری رساندن به نیازمندان وجود دارد و تجربه ثابت کرده که هرگاه این نهادها به صحنه آمده اند، تاثیرات فراوانی در کاهش مشکلات و نیازمندی ها مشاهده گردیده، اما به نظر می رسد مثل ایام پایانی سال قبل و اوایل امسال شاهد فراموش شدن مردم محروم این شهرستان باشیم.

در رزمایش کمک های مومنانه سپاه حدود ۷۰۰۰ نفر از شهروندان خاش مورد حمایت قرار گرفته اند، اما با توجه به حجم بالای مشکلات و ناهنجاری ها و گرانی ها و دغدغه های معیشتی مردم محروم و نیازمند جامعه، یاری رساندن به مردم شهرستان به شدت احساس می شود.

نهادهای خیریه و گروه های جهادی زیادی در حدود یکسال اخیر پای کار آمده و در خاش خدمات داده اند، اما عمق محرومیت ها آنقدر بالا بوده که این خدمات کافی نیست و باید ادامه داشته باشد.

امیدواریم در سطح کلان استانی و کشوری با مشارکت دادن نهادهای انقلابی و خیریه برای کاهش مشکلات محرومان خاش تدبیر شود.

شهروندان خاش معتقدند قیمت روغن و مواد خوراکی دیگر مانند برنج و گوجه فرنگی و مرغ و خانگی و غیره به شدت افزایش یافته و گرانی و نبود نظارت  و کنترل بازار در این شهرستان به وضوح دیده می شود و در این راستا خواهان ورود قاطعانه دادستان و دستگاههای امنیتی و انتظامی برای سامان دادن به اوضاع  بازار شده اند.

قیمت ۳۲ هزار تومانی مرغ و  ۲۰ هزار تومانی گوجه فرنگی و گرانی کالاهای دیگر در خاش طی روزهای اخیر و امروز واقعا آزار دهنده بوده است. 

از طرفی دیگر نانوایی ها و مراکز درمانی و داروخانه ها و مراکز فروش مواد غذایی و خوراکی به عنوان مرکز پر خطر و تجمعی تهدیدی جدی برای سلامتی مردم این شهرستان هستند.

فرماندار خاش به همراه اعضای ستاد مبارزه با کرونا امروز در بازدید میدانی بازار این شهرستان را مورد پایش قرار داده که امیدواریم مثمر ثمر باشد.

صاحب گل صالحی در این بازدید بر تعطیل کردن کامل اماکن صنفی و خدماتی به جز فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی و میوه و مرغ فروشی ها تاکید کرده و خواهان مشارکت اقشار مختلف مردم و اصناف برای اجرای موفق طرح مبارزه با کرونا شده است.

شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی خاش هم با اشاره به فعالیت ۳۵ واحد مرغداری در این شهرستان قیمت بالای مرغ را نبود نهاده های دامی و مشکلی نشات گرفته از کشور عنوان کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاش کروناویروس سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

فرماندار آبیک از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز