Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا عبدالسلام امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز شیوع بیماری کرونا شرایط زندگی را به گونه‌ای رقم زده که اهتمام نکردن به پروتکل‌های بهداشتی زمینه مرگ اطرافیان را به واسطه این ویروس به وجود آورده بنابراین کسی که اصول بهداشتی را رعایت نکند، در حقیقت مرتکب قتل شده است.

وی ادامه داد: همه ما در قبال کنترل شیوع بیماری کرونا و رعایت مواردی که وزارت بهداشت ودرمان برای ما تعیین کرده، مسوول بوده و تمکین به محدودیت‌های ترافیکی و اجتماعی نیز یک واجب شرعی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه هنوز افرادی به خطرناک بودن این بیماری اعتقاد ندارند، اضافه کرد: تحمل رنج و سختی این بیماری در شرایطی که هنوز هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، کار هر کسی نیست و فردی که به واسطه سهل انگاری دیگران مبتلا شده، به راحتی خطر مرگ وی را تهدید می‌کند.

ماموستا امامی تاکید کرد: در هفته‌های گذشته تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته است بنابراین باید این ویروس خطرناک را جدی بگیریم و مراقب حفظ جان و سلامت خود و دیگران باشیم.

وی با اشاره به اهمیت کمک به همنوعان و نقش خیران در شرایط فعلی، اظهار داشت: امروزه اهدای اقلام بهداشتی به افرادی که توانایی تهیه آن را ندارند یا کمک به تهیه موارد مورد نیاز کادر درمانی در راستای مقابله با کرونا می تواند بهترین زکات تلقی شود.

وی با بیان اینکه پرسنل بیمارستان و کادر درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، گفت: حقوق ماهانه بسیاری از نیروهای شرکتی که در شرایط سخت در حال ارایه خدمات به بیماران در بخش های مختلف هستند، برای چندین ماه به تعویق افتاده که نیاز است مسوولان برای به روز کردن دستمزد این قشر زحمت کش چاره‌ای بیاندیشند.

هم اکنون ۱۰ شهر آذربایجان‌غربی شامل ارومیه، پلدشت، چایپاره، خوی، شوط، سلماس، اشنویه، سردشت، میاندوآب و نقده در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و وضعیت شهرهای ماکو، چالدران، مهاباد، بوکان، تکاب، شاهین‌دژ و پیرانشهر نیز نارنجی است.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد؛ طبق آخرین آمار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود چهار هزار و ۴۰۰ نفر در مهاباد به این بیماری مبتلا شده‌ و ۲۴۵ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی اخبار کنکور بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا