Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@07:49:09 GMT

برنامه‌های رواق همدلی برای رسیدن به ایران قوی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۷۵۱۹

برنامه‌های رواق همدلی برای رسیدن به ایران قوی

حجت‌الاسلام قدیریان با اشاره به برنامه‌های رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی»، گفت: در این رواق از ظرفیت‌های ممکن کانون‌های مسجدی و نیز توانایی بچه‌های مسجد در امر کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان کرونا بهره می‌گیریم.

حجت الاسلام«غلامعلی قدیریان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه استان تهران معین دیگر استان ها در رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» است، اظهار کرد: تلاش کرده ایم که در تمامی برنامه ها و فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران با موضوع رواق همدلی، پروتکل های ابلاغی ستادهای ملی مقابله با کرونا را مد نظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: ما در این زمینه از تمامی ظرفیت های ممکن همچون ستادی، خیرین، نهادها و سازمان ها در امر کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونا و رسیدگی به فقرا استفاده  می کنیم، ضمن اینکه نظارت و سرکشی به کانون ها و رسیدگی به فعالیت ها، مسائل و مشکلات را هم در اولویت قرار می دهیم.

 

حجت الاسلام قدیریان تصریح کرد: در همین زمینه با کانون های مساجد فعال در برنامه های اجرایی، ابلاغی، ستادی و  استانی همکاری لازم را انجام داده ایم، تا در کانال ها، گروه ها در فضای مجازی از حداکثر ظرفیت برای اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت ها  پیرامون رواق همدلی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به دیگر اقداماتی که در رواق همدلی از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران انجام می شود، گفت: با تولید و نشر الکترونیکی، محتوایی مناسب برای مساجد و فعالیت های فرهنگی تهیه خواهیم کرد و  با برپایی وبینار و گفتگوی چهره به چهره با اعضا و مدیران کانون ها، تبادل آرا و نظر صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام قدیریان ادامه داد: تلاش می کنیم که در برنامه هایی که در این زمینه تدارک دیده ایم، از ظرفیت های نهادها و دستگاه های اداری و مردم نیکوکار هم بهره بگیریم. همچنین، از پیشگامان این حرکت تجلیل کنیم و از تجارب ستادهای استانی برای نوآوری در اجرای برنامه ها تا دستیابی به حصول نتایج مطلوب بهره مند شویم.

 

وی در ادامه طرح ملی «ایران قوی» را آزمونی برای محک زدن فعالان فرهنگی و بچه های مسجد در امر رونق بخشی به مساجد در راستای رسیدن به مسجد تراز اسلامی دانست و تصریح کرد: طرح «ایران قوی» با بسترسازی برای مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، درصدد تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است و در این راستا اهدافی نظیر شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را دنبال می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به محورهای طرح ملی ایران قوی، گفت: «قرآن و سیره اهل بیت(ع)» با زیرمجموعه‌هایی نظیر فرهنگ ولایت مداری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، داستان های قرآنی، بزرگداشت مناسبت های مذهبی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی» با زیرمجموعه هایی همچون نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی، نقش جوانان مسجدی در قوی شدن ایران اسلامی از محورهای این طرح است.

 

حجت الاسلام قدیریان در پایان خاطرنشان کرد: طرح ملی «ایران قوی» یک طرح ویژه به شمار می رود که ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است، این طرح از  ۱۹ مهرماه آغاز شده و بازه زمانی اجرای آن از هفته دفاع مقدس تا میلاد حضرت زهرا(س) در سطح کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور است و پس از اتمام مهلت شرکت، نیمه دوم دی ماه تا بهمن ماه فرآیند ارزیابی و داوری آثار صورت می گیرد و آیین اختتامیه و معرفی برترین های آن ۱۸ اسفندماه، همزمان با سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت الاسلام قدیریان مساجد استان تهران ایران قوی برنامه ها فعالیت ها کانون ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، گفت: به مناسبت دهه کرامت بیش از ۱۰۰ برنامه در مساجد استان برگزار خواهد شد.   وی برگزاری جشن مادران و دختران، جشن ویژه دختران، مسجد محله کرامت، مسابقه کتابخوانی، تولید و اجرا آثار و برنامه‌های هنری، طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح شنبه‌های کتاب و تولید کتاب صوتی از جمله برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی است.    رضایی با بیان اینکه ویژه برنامه پیوند «مسجد و مدرسه» نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این برنامه امام جماعت به همراه معتمدین مسجد اعم از بانوان و آقایان در نزدیک‌ترین مدرسه دخترانه برای تجلیل از دانش آموزان دختر حضور خواهند داشت.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب، زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع)؛ خاستگاه انقلاب اسلامی، خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی، امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی، حضرت شاهچراغ (ع) امین ولایت، عزیز برادر، مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خدایی، مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، زمینه سازظهور منجی بشریت، ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی اسامی روز‌های هفته کرامت است.     گفتنی است؛ دهه کرامت از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برابر با اول ذ القعده به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، شروع خواهد شد و در ادامه با مناسبت‌های روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برابر با پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرات امامزادگان (ع)، همچنین روز چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برابر با ششم ذی القعده روز بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و در پایان روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برابر با یازدهم ذی القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها