Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: افرادی که به کرونا مبتلا شدند، ۲۸ روز بعد از بهبود می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند، تاکنون ۳۵۰ واحد پلاسما از افراد بهبودیافته دریافت کردیم که ۹۰ درصد آن را به مراکز درمانی دادیم.

دکتر مریم مدرسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به استقبال شهروندان قزوینی برای اهدای خون، تصریح کرد: از کلیه شهروندانی به‌ویژه بانوان که در این روزها حضور فعالی داشتند، تشکر می‌کنیم، اما باید توجه داشت که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و تداوم شیوع کرونا ما همچنان به فرآورده‌های خونی نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدت نگهداری فرآورده‌های خونی قابل استفاده محدود است برای مثال مدت زمان نگهداری پلاکت ۳ تا ۵ روز و خون ۳۵ روز است، بنابراین ما به‌صورت مستمر و دائم نیازمند حضور شهروندان برای اهدا خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: مردم نگران انتقال کرونا در مراکز اهدا خون نباشند چراکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این اداره کل رعایت می‌شود و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت نیز به‌صورت اینترنتی به افراد نوبت می‌دهیم.

وی افزود: با تمام تلاشی که صورت گرفته این اطمینان را می‌دهیم که فاصله‌گذاری‌ها به‌صورت درست رعایت شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از داوطلبین خون دریافت می‌شود. فراموش نکنیم خون هدیه‌ای است که جایگزین ندارد، بنابراین اهدا خون باید به‌صورت مستمر صورت بگیرد.

مدرسی یادآور شد: پزشکان مستقر در مرکز اهدا خون به‌صورت کامل سلامتی فرد اهداکننده را موردبررسی قرار می‌دهند و از این لحاظ نیز جای نگرانی وجود ندارد، اگر فردی دچار علائم بیماری خاصی باشد یا اهدای خون با توجه به شرایط سن، وزن و بیماری ممکن نباشد به‌هیچ‌وجه از وی خون دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به اهدا پلاسما بیماران کرونایی، یادآور شد: افرادی که به کرونا مبتلا شدند، ۲۸ روز بعد از بهبود می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند، تاکنون ۳۵۰ واحد پلاسما از افراد بهبودیافته دریافت کردیم که ۹۰ درصد آن را به مراکز درمانی دادیم.

مدرسی بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم که به صورت مستمر با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در قزوین و تاکستان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان انتقال خون اهداي خون همه باهم علیه کرونا صورت مستمر برای اهدا اهدای خون اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: پیاده‌روسازی خیابان ۱۹ دی از محور استاد فقیهی تا چهارراه بازار در حال انجام است.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به مسئله پارکینگ در این منطقه، اظهار کرد: در منطقه هفت پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی حرم، پارکینگ رودخانه و پارکینگ شهید کاظمی به عنوان پارکینگ‌های عمومی ایجاد شده‌اند.

وی با اشاره به محدودیت فضایی برای احداث پارکینگ‌های جدید در منطقه هفت افزود: در صورت به نتیجه رسیدن پروژه بسط شرقی و تکمیل پارکینگ‌های در دست کار در هسته مرکزی، شرایط پارکینگ‌های این منطقه بهبود خواهد یافت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اقدامات این منطقه برای رودخانه، خاطرنشان کرد: در بلوار سردار شهید سلیمانی اصلاح کف و بهسازی آسفالت صورت گرفت، همچنین اصلاح هندسی برداشتن نرده‌ها و اصلاح جداول در این بلوار به سمت حرم مطهر نیز انجام شد.

رمضانی اضافه کرد: سال گذشته یک تابلیه روی رودخانه به منظور کاهش ترافیک با هزینه ۱۱ میلیارد تومانی انجام شد که موجب رضایتمندی بسیاری برای مردم و زائران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روسازی خیابان ۱۹ دی از مخابرات تا چهارراه بازار در حال انجام است، عنوان کرد: این کار به بهبود وضعیت تردد عابر پیاده منجر خواهد شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهسازی بافت تاریخی شهر قم، گفت: جداره‌سازی در بعضی نقاط با همکاری میراث فرهنگی و سازمان بهسازی اطراف حرم در منطقه صورت گرفت که موجب بهبود سیما و منظر در بناهای تاریخی شد، از آن جمله می‌توان به بهسازی گاراژ شمس‌العماره در چهارراه بازار اشاره کرد.

رمضانی با اشاره به بودجه ۳۵۵ میلیارد تومانی منطقه هفت شهرداری قم، افزود: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این منطقه زیرگذر امام موسی صدر است.

کد خبر 748145

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود