Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- روزنامه دیلی میل، نوشت: محققان افشانه بینی ضد کووید-۱۹ تولید کرده اند که تا ۴۸ ساعت از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند و آماده استفاده برای انسان‌ها است. این اسپری در مدت چند هفته امکان تولید انبوه را دارد.

این افشانه بینی که ادعا می شود از ابتلا به عفونت کووید-۱۹ پیشگیری می کند، به زودی در انگلیس در دسترس قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد شیمیایی که قبلاً برای استفاده انسان ها تأیید شده اند، برای ساختن این اسپری ترکیب شده اند و مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد این ماده از توانایی ویروس کرونا در اتصال به سلول های انسانی جلوگیری می کند.

این اسپری از دو ماده اصلی به نامهای «کاراگینان» (carrageenan) و «ژلان» (gellan) ساخته شده است که هر دو در علوم غذایی به عنوان مواد غلیظ کننده استفاده می شوند.

از آنجا که این مواد از قبل برای استفاده انسانی مورد تأیید قرار گرفته اند، سازندگان این افشانه می گویند این محصول به محض اینکه از نظر مقامات رسمی تایید شود، آماده استفاده است.  

دکتر «ریچارد مواکز» نویسنده اصلی این مقاله، گفت: این اسپری از محصولات آماده در دسترس تهیه می شود که قبلاً در محصولات غذایی و دارویی استفاده می شده است و به طور هدفمند در روند طراحی این محصول به کار گرفته شده است.

وی افزود: با داشتن شرکای مناسب، می توانیم تولید انبوه را ظرف چند هفته آغاز کنیم.

ترکیب ژلان اجازه می دهد اسپری به صورت غبار ریز استفاده شود و کل قسمت داخلی بینی را می پوشاند.

اگر اسپری با SARS-CoV-۲ - ویروسی که باعث ایجاد Covid-۱۹ می شود- تماس پیدا کند، آن را گرفته، محصور کرده و با بلع یا دمیدن بینی از بدن خارج می کند.

محققان این پروژه در دانشگاه «بیرمنگام» اظهار داشتند که استفاده از این اسپری می تواند به ویژه در موقعیت های پرخطر مانند کارکنان مراقبت های بهداشتی، پروازها یا کلاس های درس مفید باشد.

دانشمندان می گویند: در موقعیت هایی که خطر انتقال کووید-۱۹ زیاد است، از این اسپری در کنار اقدامات قبلی مانند فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک می توان استفاده کرد.

البته محققان اذعان دارند که محصولات این چنینی هرگز جایگزین اقداماتی مانند پوشیدن ماسک و شستن مرتب دست ها نمی شود. این اقدامات همچنان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مهم و حیاتی هستند.

آنها افزودند: آنچه این اسپری انجام خواهد داد، اضافه کردن یک لایه محافظ دوم برای جلوگیری و انتقال آهسته است. 

نتایج این تحقیقات در نشریه bioRxiv منتشر شده است.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت