Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@06:35:31 GMT

لبنان| تاکید دیاب و باسیل بر مقابله جدی با فساد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۸۵۹۲

لبنان| تاکید دیاب و باسیل بر مقابله جدی با فساد

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و رئیس جریان آزاد ملی لبنان هریک در بیانیه‌های جداگانه خواستار انجام دقیق حسابرسی و شفاف‌سازی حساب‌های بانک مرکزی در زمینه مقابله با فساد شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه، «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با صدور بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی درباره روند انجام اصلاحات و مقابله با فساد در این کشور اظهار داشت که استقلال بدون انجام اصلاحاتی که فساد را متوقف کرده و اجازه تشکیل دولتی قدرتمند و عادل برای حمایت از ملت را بدهد کامل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دیاب تاکید کرد که خطر فساد برای کشور کمتر از خطر اشغالگری نیست و سختی رها شدن از آن نیز کمتر از دشواری رسیدن به آزادی نیست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تکمیل استقلال لبنان، مردم این کشور آزادی را بیش از پیش احساس کند.

«جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان نیز در همین زمینه اظهار داشت که استقلال تنها آزاد شدن از شر اشغالگری نیست؛ بلکه استقلال به این معناست که تصمیمات لبنان نیز مستقل بماند.

از سوی دیگر هیئت سیاسی جریان آزاد ملی لبنان در نشست دوره‌ای خود که به شکل مجازی به ریاست جبران باسیل برگزار شد با صدور بیانیه‌ای از دولت پیشبرد امور خواست تا به عنوان طرف رسمی امضا کننده سند حسابرسی و تحقیقات جنایی افرادی را که مسئول متوقف کردن تحقیقات در حساب‌های بانک مرکزی لبنان هستند شناسایی کند.

این هیئت هشدار داد که عدم حسابرسی به حسابهای بانک مرکزی به معنای موفقیت سیستم فساد در پنهان کردن حقیقت سرنوشت پول سپرده گذاران و نیز هزینه‌های عمومی است. علاوه بر آن لغو حسابرسی و شفاف سازی حساب‌های بانکی به معنای جلوگیری از اجرای اصلاحات به ویژه اصلاحات مالی و در نتیجه عدم امکان بهره مندی از کنفرانس سیدر (کنفرانسی که به منظور حمایت مالی از لبنان در پاریس برگزار شد) و کمک‌های صندوق بین المللی پول در کنار نابودی ابتکار فرانسه است.

هیئت مذکور اعلام کرد که جریان آزاد ملی از سال 2005 اقدامات زیادی برای شفاف سازی حسابهای دولتی در همه گروه‌ها انجام داده و آنها را پیگیری کرده است ؛ بنابراین اکنون نیز به همه لبنانی‌ها قول می‌دهد که هرگز در برابر سیستم فساد مالی و سیاسی تسلیم نشده و نبرد خود را برای کشف حقیقت و بازگرداندن حقوق مردم ادامه خواهد داد.

هیئت سیاسی جریان آزاد ملی لبنان همچنین از نخست‌وزیر مکلف امور خواست تا وقت بیشتری را اتلاف نکرده و تلاش‌ها را وقف همکاری جدی با رئیس‌جمهور بر اساس اصول و مبانی دقیق مطابق با مفاد قانون اساسی کند تا در نهایت یک دولت نجات ملی متشکل از وزرای آگاه و با تجربه و شایسته جهت مقابله با چالش‌های انباشته شده تشکیل دهد.

این هیئت سیاسی اعلام کرد که برخی کمپین‌های رسانه‌ای متمرکز بر تضعیف چهره جریان آزاد ملی که در تلاش برای مقابله با فساد و محافظت از وحدت ملی است، می باشند.

لبنان| طرح شیخ نعیم قاسم برای مقابله با فساد و شفاف‌سازی مالی

این هیئت خاطرنشان کرد که این کمپین‌های برنامه‌ریزی‌شده بخشی از روند هجمه سیاسی و رسانه‌ای علیه جریان آزاد ملی و رئیس آن بوده و یک بازی است که برخی طرفهای داخلی لبنان نیز در آن مشارکت می کنند، اما این توطئه‌ها در سایه انسجام و اتحاد و یکپارچگی جریان آزاد ملی و رئیس آن هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

هیئت سیاسی جریان آزاد ملی در پایان تصریح کرد که تلاش برای از هم پاشیدن جریان آزاد ملی کاملاً بیهوده بوده و تجربه‌های قبلی این موضوع را ثابت می‌کند.

روز گذشته «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان نیز اعلام کرد که هیچگاه از مسیر مبارزاتی خود در مواجهه با فساد سازمان یافته در کشور عقب نشینی نمی‌کنیم. در همین مسیر از تمامی سیاستمداران و اهالی رسانه نیز برای دریافت کمک استقبال می‌کنیم.

حزب‌الله لبنان نیز با ارائه طرحی خواستار مقابله جدی با فساد مالی و به دنبال آن شفاف‌سازی واقعیت مالی کشور شد.

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره روند مقابله با فساد و انجام اصلاحات در این کشور اعلام کرد که توجیهات ذکر شده برای عدم موفقیت در تحقیقات جنایی درباره واقعیت مالی بانک مرکزی لبنان قابل پذیرش نبوده و ادامه مبهم ماندن این واقعیت منجر به فروپاشی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جریان آزاد ملی لبنان مقابله با فساد هیئت سیاسی بانک مرکزی شفاف سازی لبنان نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز