Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، قریب به دو سال از وقوع سیلاب در استان لرستان می‌گذرد و شهرستانی که در جریان این سیلاب بیشترین آسیب را متحمل شد شهرستان پلدختر بود.یکی از عوامل ایجاد خسارت به مردم و منازل مسکونی در شهر معمولان، تخریب دیواره ساحلی بود، پروژه‌ای که با گذشت دو سال هنوز احداث نشده تا مردم این منطقه در فصل بارندگی‌ها دوباره در هراس سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلاب منازل مسکونی مردم را تهدید می‌کند

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از احداث نشدن این دیواره ساحلی اظهار کرد: متأسفانه پروژه احداث دیواره ساحلی شهر معمولان تعطیل است.قطعاً با اولین بارندگی شدید، سیلاب منازل مسکونی مردم را تهدید خواهد کرد، انتظار داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای این پروژه حیاتی برای شهر معمولان، اقدام شود.

حمیدرضا کاظمی تصریح کرد: زندگی و امنیت خانواده‌ها در گرو اجرای این پروژه است. انتظار داریم که آقای استاندار به طور ویژه به این موضوع ورود پیدا کنند و دستورات لازم را بدهند.

کمبود اعتبار برای اجرای پروژه

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ۲۲ مرداد امسال در رابطه با این پروژه گفت: تأمین اعتبار این پروژه از ردیف اعتبارات استانی است که متأسفانه کافی نبوده و پیمانکار آن ۷.۵ میلیارد از شرکت آب منطقه‌ای لرستان طلب دارد و برای انعقاد قرارداد جدید نیاز به ردیف بودجه است.

داریوش حسن نژاد ادامه داد: در عین حال اگر این پروژه تکمیل نشود و به بهره برداری نرسد در آینده مشکلاتی ایجاد می‌شود، بر این اساس آب منطقه‌ای با استاندار لرستان و نماینده مجلس هماهنگی‌های انجام داده و مبلغ یک میلیارد تومان برای این پروژه از ردیف منابع در اختیار آب لحاظ شد که عقد قرارداد با پیمانکار در حال انجام است.

کد خبر 566875 برچسب‌ها سيل استان لرستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان لرستان دیواره ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد

در پی بارش‌های سیل‌آسا در بزرگراه بعثت تهران یک کارگر شهرداری در کانال جنوب شرقی تهران مفقود شد. نیروهای امدادی در حال جستجوی این کارگر هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهرداری منطقه 15 طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه ،باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه 15؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

عوامل اجرائی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند. حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

هواشناسی ایران1403/02/15؛هشدار بارش‌های سیل‌آسا در 13 استان

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جستجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جستجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • رستگاری ورزشگاه خرم‌آباد به‌وقت دولت سیزدهم
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور