Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

طرح جدید ساماندهی صنعت خودرو با عرضه خودرو در بورس ، طرح اصلی کمیسیون صنایع در هفته های گذشته بوده است.  سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این طرح اظهار داشت: در این طرح ساماندهی صنعت خودرو سازوکارهایی برای تسهیل شیوه عرضه و همچنین کشف قیمت و ... ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: کلیات طرح مذکور که مهمترین محور آن عرضه خودرو در بورس است در جلسات هفته گذشته کمیسیون صنایع به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه ساماندهی عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا و تبدیل کردن خودرو به یک کالای مصرفی مهمترین اهداف طرح ساماندهی صنعت خودرو است، افزود: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در  بورس  کالا عرضه شوند، در صورتی که خودروهای مشمول در بورس عرضه نشوند، جرم انگاری شده و خریدار مشمول تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیا اینکه بعضا افرادی سوالاتی درباره شیوه عرضه خودرو در بورس مطرح می کنند، ادامه داد:در طرح ساماندهی صنعت خودرو سازوکارهای لازم برای شیوه عرضه و همچنین کشف قیمت و سیار موارد ایجاد شده است.

فیروزی در تشریح شرایط عرضه  خودرو  به افراد در طرح ساماندهی صنعت خودرو ، بیان داشت:طبق این طرح هر شخصی که به سن قانونی 18 سال رسیده و دارای گواهینامه است می‌تواند هر سه سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند اقدام به فروش آن کند که با این روش از ایجاد تقاضای کاذب در بازار جلوگیری می شود.

وی درهمین راستا، اضافه کرد: در بورس کالا به هر خودرو توسط بورس یک شناسه یا کد تعلق می‌گیرد که به این شکل خرید و فروش خودرو قابل ردیابی است لذا اگر فردی خودرویی را از طریق بورس کالا خریداری کرد و پیش از پایان سه سال مقرر تصمیم به فروش آن گرفت باید 80 درصد ما به التفاوت قیمت پایه و قیمت روز خودرو را به دولت بپردازد ؛ این بند برای این در طرح گنجانده شده تا افرادی که مصرف کننده هستند ، اقدام به خریداری کنند و از دلالی جلوگیری شود.

نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به مفاد دیگری از طرح ساماندهی صنعت  خودرو  ، بیان داشت:علاوه بر این در این طرح مصارف مختلفی برای هزینه کرد مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه در نظر گرفته شده است که شامل 20 درصد برای توسعه حمل و نقل عمومی ، 10 درصد به عنوان مشوق در اختیار خودروسازان برای افزایش کمیت و کیفیت تولید خودرو و 20 درصد نیز در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار زوج های جوان که توان خرید خودرو ندارند قرار می گیرد و همچنین 50 درصد در قالب پرداخت تسهیلات به خودروسازان برای تحقیق و توسعه داده می شود.

فیروزی با تاکید بر اینکه شورای رقابت خودروهای مشمول طرح ساماندهی عرضه در بورس کالا را مشخص می‌کند، گفت: این شورا موظف است هر 6 ماه یکبار خودروهای مشمول این طرح را با توجه به شاخص هایی همچون تورم، میزان فاصله قیمت کارخانه و بازار، تیراژ خودرو و غیره مشخص کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ساماندهی صنعت خودرو خودرو در بورس ساماندهی صنعت خودرو بورس کالا قیمت روز خودرو بورس کالا خودرو قیمت روز خودرو ساماندهی صنعت خودرو خودرو در بورس طرح ساماندهی صنعت خودرو خودروهای مشمول کمیسیون صنایع خودرو در بورس عرضه خودرو بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا

گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه/ پنجم اردیبهشت ماه) تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟