Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاطفه زارعی روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در این مسابقه قصه گویی کودکان و نوجوانان نابینا می‌توانند آرزوهای خود را خلاقانه در قالب قصه در مدت زمان حداکثر پنج دقیقه بیان کنند. 

 وی مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ آذر اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان قصه های خود را به آیدی اینستاگرام مسوول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان @Homakhanjany ارسال کنند که به سه نفر از قصه گویان برتر کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه نابینایان تنهایی‌های خود را با کتاب پر می‌کنند، از برگزاری مسابقه کتابخوانی دیگری در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.

زارعی عنوان کرد: مفاد این مسابقه از کتاب مدیریت مهارت ارتباطات اثر جان ماکسول است که علاقه مندان برای دریافت کتاب و شرکت در مسابقه به اینستاگرام @hamedan_central_lib و یا وبلاگ کتابخانه مرکزی http://centrallib.blog.ir/ مراجعه کنند.

وی آخرین مهلت شرکت در مسابقه را ۱۵ آذر اعلام کرد و اظهار داشت: به سه نفر از برگزیدگان هدایایی ارزنده اهدا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه خوانش، زمینه تصویرسازی ذهنی را برای نابینایان فراهم می‌کند و به نوعی آنان را در سرزمین کلمات و واژه‌ها بینا می‌سازد، ادامه داد: در واقع نابینایان لذت بینایی را در خواندن و مطالعه کتاب جست‌وجو می‌کنند و دنیای آنان روشن‌تر می‌شود.

زارعی افزود: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان در هفته گذشته به فراخور گرامیداشت هفته کتاب، "نشست کتابخوان تخصصی با محوریت نابینایی و زندگی مستقل" و ویژه برنامه معرفی کتاب «ترکش دوست داشتنی من» اثر آقای محمد خسروی راد را با حضور نویسنده و راوی کتاب برگزار کرد که روایت خاطرات و زندگی استاد احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی قرآن کریم است.

به گفته وی در کتابخانه مرکزی همدان بخشی به نابینایان و کم بینایان اختصاص داده شده که با دارا بودن ۱۰ هزار کتاب صوتی، ۹۰۰ کتاب بریل، پرینتر، اسکنر ویژه نابینایان و رایانه‌هایی با طراحی ویژه ، فضا را برای استفاده این قشر از کتابخانه مهیا کرده است. 

مدیرکل امور کتابخانه‌های همدان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا فعالیت این بخش از کتابخانه را به سمت فضای مجازی سوق داده و با به اشتراک گذاشتن کتاب‌های صوتی در این فضا، امکان بهره‌گیری نابینایان را از کتابخوانی فراهم کرده است.

زارعی خاطرنشان کرد: در شرایط عادی کارگاه‌های آموزش خط بریل، آموزش قرآن خوانی و شعرخوانی در راستای آموزش نابینایان و کم بینایان، فعالیت دارد.

به گفته وی شرایط و تمهیدات لازم برای راه اندازی بخش‌ ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی همدان نیز در حال انجام است تا منابع کتاب و بخش‌های ویژه کتابخوانی برای آنها نیز فراهم شود.

پنج هزار و ۴۶۸ نابینا و کم‌بینا زیر پوشش بهزیستی همدان قرار دارند.

برچسب‌ها همدان نابینایان کتاب خط بریل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان نابینایان کتاب خط بریل همدان نابینایان کتاب خط بریل اخبار کنکور کتابخانه مرکزی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه