Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید موسوی گفت: تقریبا صد در صد ماشین آلات برف روب با توجه به بارش های پیش رو از سوی سازمان مدیریت پسماند در منطقه یک مستقر می شوند.

به گزارش برنا؛ سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران به خبرنگار برنا با اشاره به بارندگی های اخیر در این منطقه گفت: صد در صد ماشین آلات برف روب با توجه به بارش های پیش رو از سوی سازمان مدیریت پسماند در منطقه یک مستقر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیه درخواست های منطقه یک مبنی بر تامین ماشین آلات برف روبی که قرار بود طی چند مرحله از طرف سازمان مدیریت پسماند به منطقه یک واگذار شود با توجه به موقعیت جوی و جغرافیایی شمال تهران به طور کامل به همراه اپراتورها در منطقه مستقر خواهند شد.

او افزود: اکیپ عملیات سوخت رسانی و در صورت لزوم تعمیر ماشین آلات با پشتیبانی کامل، در سایت برف روبی مستقر و به صورت شبانه روزی به خدمات رسانی مشغول می شوند. همچنین در این راستا مانور برف روبی شهرداری منطقه یک با آمادگی کامل نیروهای عملیاتی و تجهیزات و ماشین آلات برف‌روبی در شمال تهران برگزار شد.

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: در حال حاضر جانمایی و آماده سازی ۱۱ سایت اصلی برف روبی نواحی ده گانه و سایت مرکزی منطقه شامل استقرار ۲۰ دستگاه کانکس بعنوان محل استقرار و اسکان اپراتورها، رانندگان و کارگران انجام شده و داربست های مسقف جهت دپوهای سایت های اصلی و کانکس ها به متراژ ۱۴ هزار متر  مربع نصب شده است.

موسوی تصریح کرد: ۱۲۳ دستگاه ماشین آلات شامل کامیون‌های نمک پاش مکانیزه، کامیون‌های تیغه دار، کمپرسی ده چرخ، کامیونت خاور، نیسان وانت، لودر، بیل مکانیکی و ۳۰ پاشنده مکانیزه مجهز به تیغه برف روب تامین و ۱۴۵ نفر اپراتور مجهز و آموزش دیده نیز آماده خدمات رسانی در روزهای برفی هستند.

او با اشاره به استقرار مخازن شن در سطح شهر افزود: ۵۰۰ دستگاه مخزن شن مخصوص در معابر اصلی و فرعی جانمایی و در آن ها ۲۰۰ هزار کیسه شن مخصوص جهت دسترسی شهروندان قرار داده شده است. تهیه حدود ۹ هزار تن مواد یخ زدا شامل شن مخصوص انجام شده که تا کنون ۴ هزار تن تهیه و تحویل منطقه شده است.

شهردار منطقه یک تهران در ادامه گفت: راه اندازی دو سامانه پیش بینی و هشدار بارش برف در ارتفاعات شمالی تهران و ۵ ایستگاه سنجش باران در ارتفاعات درکه، دربند، دارآباد، شهرک قائم (عج) و گردنه قوچک فعال هستند و دو ایستگاه سنجش برف در محلات شهرک قائم(عج) و ولنجک  راه اندازی شده که اقدام موثری در راستای تکمیل ساختار مدیریت علمی بحران و تقویت تاب آوری شهر تهران محسوب می شوند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: حوضچه های آرامش و رسوب گیر شمال تهران نزدیک به ۴۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارند که سالانه نزدیک ۱۱ هزار متر مکعب رسوبات از آن ها جمع آوری می شود که با این اقدام گل و لای فراوان آب رودخانه ها در بالادست گرفته و آب زلال به پایین دست هدایت می شوند. منطقه یک دارای 48 کیلومتر مسیر آبی، 13 مسیل و 15 حوضچه رسوب گیر به گنجایش 500 هزار متر مکعب است که سالانه نزدیک  به 11 هزار متر مکعب رسوبات از آن ها جمع آوری می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تهران برف شهرداری منطقه یک ماشین آلات برف روب هزار متر مکعب منطقه یک برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور