Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:50:05 GMT

رشد 66 درصدی بارش‌های کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۰۱۰۳

رشد 66 درصدی بارش‌های کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه از افزایش 66 درصدی بارندگی‌های کرمانشاه در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: سامانه بارشی اخیر طی 48 ساعت گذشته برای استان به طور میانگین 63 میلی‌متر بارندگی داشته است.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در کرمانشاه که طی دو روز اخیر بارش‌های خوبی برای سطح استان به همراه داشت، اظهار کرد: میانگین بارش این موج برای استان 63 میلی‌متر بود و بیشترین بارش را نیز از کرندغرب به میزان 83 میلی‌متر داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین مدت بارندگی در شهر کرمانشاه نیز حدود 63 میلی‌متر بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی کاهش بارندگی‌های سال زراعی جاری را تا حدود قابل توجهی جبران کرد، یادآور شد: هم اکنون بارش سال زراعی جاری به طور میانگین در استان به 90 میلی‌متر رسیده است.

به گفته این مسئول، میانگین بارش‌های سال زراعی جاری استان نسبت به سال گذشته 66 درصد و نسبت به بلندمدت 13 درصد رشد داشته است.

وی به بارندگیهای سال زراعی جاری(از ابتدای پاییز) در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون در شهر کرمانشاه حدود 109میلی‌متر بارندگی داشته ایم و بیشترین بارش استان نیز از جوانرود به میزان یکصدویازده میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارندگی‌های استان طی روزهای آتی نیز عنوان کرد: موج بارشی که طی دو روز اخیر فعال بود از جو کرمانشاه خارج شده و تا روز چهارشنبه (5 آذر) بارش دیگری نخواهیم داشت، اما از روز پنجشنبه موج بارشی دیگری وارد جو استان خوهد داشت که درباره آن در آینده اطلاع رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه بارندگي سال زراعی جاری میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در این مدت همچنین اردستان با ۲۹ میلی متر، زواره ۲۷.۹ دهم میلی متر، مهاباد ۲۵ میلی متر، دهاقان با ۲۲، بادرود و خوانسار با ۲۱، اردستان و گلپایگان با ۲۰، چادگان با ۱۸، کاشان و مهاباد با ۱۴، شهرضا با ۱۸.۲ دهم میلی متر، نطنز با ۱۶ و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر، پادنای علیا با ۱۲ و مبارکه با ۱۰.۳ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی استان اصفهان را در این مدت داشته اند.
لیلا امینی، میزان بارش باران را در شهر اصفهان ۵ میلی متر دانست و افزود: در پی بارندگی‌ها چند مورد وقوع سیل در راه‌های اصلی خور و بیابانک، زواره، خوانسار، نایین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان گزارش شده است.
وی همچنین با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: نحوه فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی گاهی، مه آلود، گاهی وزش تند باد لحظه ای، بارش باران، رگبار بهاری و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وتنش دمایی پیش بینی می‌شود.
لیلا امینی اوج فعالیت این سامانه را تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تاحدودی جنوب استان دانست و افزود: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش می‌یابد.
وی پیش بینی کرد: سامانه بارش‌جدیدی از هفته آینده وارد استان خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان