Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی در جمع مدیران آموزش و پرورش فارس ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: همواره در دنیا سرمایه گذاری‌های زیادی برای جهت دهی افکار عمومی شده است، اما بسیج در کشور ما یک اتفاق مهم و سرمایه‌ای ارزشمند برای شکل گیری و جهت دهی افکار عمومی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه بسیج یعنی توده‌ها در کنار هم و برای هم فعالیت کنند، افزود: وقتی با هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۸ بحث بسیج مطرح و ابلاغ شد در واقع یک چشم انداز ارتش ۲۰ میلیونی را به همراه داشت بنابراین امروز هم به تعداد ظرفیت مردم فعال ایران می‌توانیم بسیج را تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی بسیج را ظرفیت بزرگ و فعال در تمام بحران‌های جامعه معرفی کرد و گفت: در بحرانی مانند جنگ ۸ سال دفاع مقدس شاهد حضور پررنگ بسیج بودیم به نحوی که بسیج توده‌ها و حتی بسیج تفکر توده‌های مردمی برای کسانی که امکان حضور فیزیکی در جنگ را نداشتند تشکیل شد که با ذهن‌ها و افکار خود همراه جنگ بودند و امروز آن را به عنوان افکار عمومی می‌شناسیم.

او با اشاره به جمع آوری بحث فلج اطفال در کشور به کمک ظرفیت بسیج گفت: در تمام عرصه‌ها با کمک بسیج موفق بودیم و هر چه بسیج خود را در تنه جامعه، اجتماع و مطالبات مردم نگه دارد پایگاه قوی تری خواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در امور اقشار نیز در این مراسم گفت: در رزمایش کمک‌های مومنانه تعامل سازنده و خوبی بین بسیج و آموزش و پرورش انجام شد که نشان از ظرفیت ویژه این دو نهاد است.

سرهنگ پاسدار حبیب زارع بیان کرد: در شرایط خاص حاکم بر کشور ما باید در عرصه جهانی نقش آفرینی کنیم و مفهوم شجره طیبه‌ای را که رهبر معظم انقلاب فرمودند مد نظر قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه وجود بسیج حائز نکات مهمی است، گفت: اولین نکته قابل ذکر در رابطه با بسیج تشکیل هیات‌های اندیشه ورزی است که در این نهاد راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود کانون بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی در رابطه با موضوعات و مواردی که به عنوان مشکل در آموزش و سیستم تعلیم و تربیت مطرح است ورود کنند و دست به حل مسئله بزنند.

زارع ادامه داد: بسیج با تحت پوشش قرار دادن نخبگان و افراد اندیشمند در قالب هیات‌های اندیشه ورز این قابلیت را دارد که عموم مشکلات جامعه را مرتفع سازد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در امور اقشار گفت: با توجه به اینکه کارکرد بسیج به بیرون از مرز‌ها کشیده است جمعیت بسیج نیز به همان اندازه افزایش پیدا کرده است.

زارع افزود: با شیوع بیماری کرونا بسیج مردمی نقش آفرینی خوبی را در کنار دلسوزان وزرات بهداشت و درمان انجام داد که این با منویات مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان از بسیج که بصیرت و به موقع عمل کردن است همخوانی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش هفته بسیج ظرفیت قانونی بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است