Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، «شهرام کرمی» و «سعید اسدی» اعضای هیئت علمی این فصل به بررسی طرح‌های اولیه‌ی رسیده از سرتاسر کشور ـ به‌جز تهران ـ به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری به‌عنوان دبیرخانه‌ی این پروژه خواهند پرداخت و با معرفی ایده‌های منتخب، صاحبانِ ایده‌ها فرایند نگارش نسخه‌ی کامل نمایشنامه‌ی خود را آغاز خواهند کرد تا پس از آن به صورت حضوری و به میزبانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری مشاوره‌های نهایی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که هیئت علمی فصل چهارم از دور نوین این پروژه، با عنوان «شهدای مقاومت» دو اثر منتخب نهایی خود را با نام‌های «ایرج» نوشته‌ی محمدعلی دستان از استان فارس (به صورت قطعی) و «درد مدام» نوشته‌ی زهرا محمودی از استان قم (به صورت مشروط) به انتشارات سوره‌ی مهر معرفی کردند تا در صورت توافق‌های اصولی به دست چاپ سپرده شوند.

*مقالات برگزیده هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت معرفی شدند

هیئت علمی هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت مقالات برگزیده این سمینار را معرفی کرد.  هیئت علمی هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت متشکل از آقایان دکتر فرهاد مهندس‌پور، دکتر یدالله آقاعباسی و غلامحسین دریانورد، پس از خوانش 54 چکیده در مرحله نخست و تایید 38 چکیده برای ارسال کامل مقاله، در مرحله نهایی 30 مقاله دریافت نموده و از بین مقالات دریافت شده، 11 مقاله را به‌عنوان مقالات منتخب معرفی کرد.

 مقالات منتخب هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت بدون اولویت به شرح زیر است:
• فهم نظری تئاتر دفاع مقدس در گفتمان تئاتر مقاومت «علی رویین» (ارائه و چاپ)
• واکاوی هویت مکان در مواجهه با مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی ایران «مهشید حسینیان» (ارائه و چاپ)
• نقد ایدئولوژیزه کردن گفتمان ادبیات و تئاتر مقاومت «آرمان طیران» (ارائه و چاپ)
• تحلیل تاثیرگذاری نظام سیاسی بر جریان تئاتر مقاومت در دهه‌های 70 و 80 شمسی «محمدرضا رسولی، پریسا کیومرثی» (ارائه و چاپ)
• بررسی مفهوم کرونوتوپ در نمایش‌نامه‌های «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد»، «31/6/77» و «چهار حکایت از چندین حکایت رحمان» نوشته علیرضا نادری «رضا نادری فرادنبه» (ارائه و چاپ)
• مطالعه جامعه‌شناختی (خانواده) شخصیت‌محوری در نمایش‌نامه‌های دفاع مقدس دهه 80، براساس رویکرد پیر بوردیو با تاکید بر نمایش‌نامه «31/6/77» نوشته علیرضا نادری «شهرام احمدزاده» (ارائه و چاپ)
• مطالعه تطبیقی نمایش‌نامه «31/6/77» نوشته علیرضا نادری و داستان «بازگشت به حیفا» نوشته غسان کنفانی براساس الگوی «سفر قهرمان» جوزف کمبل «لیلی عاج» (ارائه و چاپ)
• تاثیر جشنواره‌های تئاتری بر جریان‌سازی تئاتر مقاومت «ایرج افشاری اصل» (ارائه و چاپ)
• مطالعه گستره مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جنوب ایران از سال 1350 تا 1398 «فریبا جعفری» (چاپ)
• رویکرد واقع‌گرایانه در پرداخت درام مقاومت و تقابل آن با ویژگی‌های درام حماسی «مهدی نصیری» (چاپ)
• نمایش عروسکی؛شیوه‌ای بیانگر در بازنمایی امر مقاومت «سلما محسنی اردهالی» (چاپ)
هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت با دبیری جهانشیر یاراحمدی، همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمینار تئاتر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ایوب آقاخانی چهارفصل تئاتر هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت ارائه و چاپ نمایش نامه هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد

مدیر مسئول دوفصلنامه «فقه و فقاهت» ضمن اعلام اولین فراخوان این نشریه، گفت: با توجه به راهبرد کلان مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق مبنی بر گروه ها و کارگروه های تخصصی فقه و اصول که دربردارنده نظریه پردازی استادان سطح عالی، طلاب و فضلای متخصص حوزه است، وجود نشریاتی که در سطح علمی پژوهشی فعالیت و اثرهای علمی را منتشر نماید، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام میرزاخان افزود: مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق در راستای این هدف، تلاش کرده با گردآوری استادان، اندیشمندان و دغدغه مندان این عرصه به عنوان اعضای هیئت تحریریه همچون حضرات آیات و حجج اسلام عباس کعبی، محسن فقیهی، محمد محمدی قائنی،محمد عندلیب همدانی، محمد نجفی یزدی، محمد جعفر طبسی و محمدعلی قاسمی به بررسی و بحث درباره‌ موضوعات مهم فقهی و اصولی که در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته‌ اند، بپردازد.

 میرزاخان به بیان محورهای فراخوان پرداخت و ابراز داشت: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده‌ اند، شامل «فقه اقتصاد»، «فقه پزشکی»، «فقه سیاسی»، «فقه هنر و رسانه»، «فقه اجتماعی»، «فقه روان شناسی»و «مسائل مستحدثه فقهی» می باشد.

 به گفته حجت الاسلام میرزاخان، اگرچه رتبه فعلی این نشریه، علمی‌ تخصصی است، ولی سعی شده مقالات این نشریه بر اساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌ پژوهشی ارزیابی شوند.

 وی ضمن بیان امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی پژوهشی افزود: در تلاش هستیم هرچه زودتر این امتیاز برای نشریه دریافت شود و برای تمامی مقالات پذیرش شده قبلی نیز اعمال گردد.  

استادان و فضلای حوزه و دانشگاه می‌ توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه نشریه «فقه و فقاهت» به آدرس https://fqaht-mpbs.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با ایتا https://eitaa.com/Bayanalsidq_irتماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند