Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت»، هیات علمی هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر «مقاومت» متشکل از فرهاد مهندس‌پور، یدالله آقاعباسی و غلامحسین دریانورد، پس از خوانش ۵۴ چکیده در مرحله نخست و تایید ۳۸ چکیده برای ارسال کامل مقاله، در مرحله نهایی ۳۰ مقاله دریافت کرده و از بین مقالات دریافت شده، ۱۱ مقاله را به‌ عنوان مقالات منتخب معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقالات منتخب هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت بدون اولویت به شرح زیر است:

فهم نظری تئاتر دفاع مقدس در گفتمان تئاتر مقاومت «علی رویین» (ارائه و چاپ)

واکاوی هویت مکان در مواجهه با مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی ایران «مهشید حسینیان» (ارائه و چاپ)

نقد ایدئولوژیزه کردن گفتمان ادبیات و تئاتر مقاومت «آرمان طیران» (ارائه و چاپ)

تحلیل تاثیرگذاری نظام سیاسی بر جریان تئاتر مقاومت در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی «محمدرضا رسولی، پریسا کیومرثی» (ارائه و چاپ)

بررسی مفهوم کرونوتوپ در نمایشنامه‌های «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد»، «۳۱/۶/۷۷» و «چهار حکایت از چندین حکایت رحمان» نوشته علیرضا نادری «رضا نادری فرادنبه» (ارائه و چاپ)

مطالعه جامعه‌شناختی (خانواده) شخصیت‌محوری در نمایشنامه‌های دفاع مقدس دهه ۸۰، براساس رویکرد پیر بوردیو با تاکید بر نمایش‌نامه «۳۱/۶/۷۷» نوشته علیرضا نادری «شهرام احمدزاده» (ارائه و چاپ)

مطالعه تطبیقی نمایش‌نامه «۳۱/۶/۷۷» نوشته علیرضا نادری و داستان «بازگشت به حیفا» نوشته غسان کنفانی براساس الگوی «سفر قهرمان» جوزف کمبل «لیلی عاج» (ارائه و چاپ)

تاثیر جشنواره‌های تئاتری بر جریان‌سازی تئاتر مقاومت «ایرج افشاری اصل» (ارائه و چاپ)

مطالعه گستره مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جنوب ایران از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۹۸ «فریبا جعفری» (چاپ)

رویکرد واقع‌گرایانه در پرداخت درام مقاومت و تقابل آن با ویژگی‌های درام حماسی «مهدی نصیری» (چاپ)

نمایش عروسکی؛شیوه‌ای بیانگر در بازنمایی امر مقاومت «سلما محسنی اردهالی» (چاپ)

هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت با دبیری جهانشیر یاراحمدی، همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت برگزار خواهد شد.

کد خبر 5077604 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر مقاومت طرح های پژوهشی مقاله تئاتر ایران فرهاد مهندس پور علیرضا نادری فیلم کوتاه ویروس کرونا شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان برنامه رادیویی فیلم سینمایی اسکار خارجی زبان آلبوم موسیقی رادیو ایران خانه سینما موسیقی ایرانی سازمان سینمایی هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر تئاتر مقاومت ارائه و چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند