Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@11:59:39 GMT

درباره محدودیت‌ها باید حرف واحد زده شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۱۶۳۴

درباره محدودیت‌ها باید حرف واحد زده شود

وزیر کشور گفت: درباره طرح محدودیتهای سراسری، وزارت بهداشت، کارکنان حوزه درمان در کنار فرمانداران و بخشداران و بسیج و هلال احمر و همه کسانی که کار می‌کنند باید حرف واحد بزنند و باید از حرف‌هایی که باعث تردید و ابهام برای مردم می‌شود، پرهیز کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بازدید از مرکز کنترل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از اظهار کرد: مردم و همه افرادی که در حوزه اجرای طرح محدودیت‌های سراسری کرونا هستند، همه با هم تلاش دارند تا کار را پیگیری کنند، در اهمیت این موضوع همین بس که ما با جان مردم سروکار داریم و جان مردم برای ما عزیز است و لذا با ید تلاش کنیم که در این طرح موفق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قرارگاه تشکیل شده که مسائل دقیقا رصد و پیگیری شوند. طبعا ابهامات و مشکلاتی در عمل پیش می‌آید و ضرورت دارد که ما هر لحظه هماهنگی را بین دستگاه‌های متولی و شهرستان‌ها و استان‌ها برقرار کنیم و به ابهامات و سوالات پاسخ دهیم و هم اگر مشکلاتی در مسیر پیش اجرا پیش آمد، حل کنیم.

مردم همکاری خوبی داشتند

رحمانی فضلی تصریح کرد: براساس گزارشات، روند اجرا، روند خوبی است و بویژه مردم همکاری خیلی خوبی داشتند، بالاخص صاحبان مشاغل و من از مردم و مشاغل تشکر می‌کنم که در این مرحله هم دولت را یاری می‌دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: در ارتباطی که با فرمانداران داشتیم، مباحثی در این خصوص مطرح شد که باید درباره آن‌ها دقت لازم صورت بگیرد؛ یکی از مباحث هماهنگی و انسجام درشهرستانهاست. همه باید حرف واحد بزنند حرف واحد هم همین طرحی است که ارسال شده و باید به آن عمل شود. به هیچ وجه نباید حرف متفاوت زده شود چرا که مردم اگر حرف متفاوت بشنوند دچار تردید و ابهام می‌شوند لذا وزارت بهداشت، کارکنان حوزه درمان در کنار فرمانداران و بخشداران و بسیج و هلال احمر و همه کسانی که دارند کار می‌کنند باید حرف واحد بزنند و باید از حرف‌هایی که باعث تردید و ابهام برای مردم می‌شود، پرهیز کرد.

وی ادامه داد: مسئله بعد اینکه وزارت صمت و اصناف و بهداشت موظف هستند که مشاغل را کنترل کنند و بازرسی وسیع انجام دهند.

وزیر کشور افزود: وقتی ما می‌گوییم اکثریت مردم با طرح هماهنگ‌اند و از آن استقبال کرده اند، به این دلیل است که برای جان خود و عزایزانشان اهمیت قائلند؛ شعور مردم ما در همه مسائل مشارکتی همواره در اجرای طرح‌ها به ما کمک کرده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: جمعیت اقلی هستند که قوانین رعایت نمی‌کنند البته ما منافع جمع را باید در نظر بگیریم نه منافع اقل را بر همین اساس، مصوباتی که در ستاد برای اجرا تعیین می‌شوند و خود ستاد هم برای اجرای دقیق این قوانین ضمانت اجرایی گذاشه که باید اعمال شود.

وی ادامه داد: درباره اصناف و مشاغل، وزارت صمت متولی اصلی است و در کنارش وزارت بهداشت قرار دارد، همچنین اگر جایی باید پلمپ و بسته شود باید حکم صادر شود و نیروی انتظامی هم کمک کند.

وزیر کشور گفت: در مورد ورود به شهر‌ها رز شهر‌های قرمز و نارنجی تصویر جاده‌ها نشان داد که این طرح به خوبی اجرا شده، محدودیت تردد از ساعت ۲۱ هم دیشب خوب اجرا شد و امیدوارم ناجا با همه ظرفیت به میدان بیاید مثل همه کار‌هایی که قبلا انجام داده است. بسیج هم در خدمت ناجاست و هر زمان هر تعداد نیرو لازم بود، دوستان ما در بسیج و سپاه اعلام آمادگی گرده اند؛ لذا هر قانونی تصویب می‌شود ما نباید در اجرا اجازه دهیم عده اقلی که منافع دارند آن را به خطر بیندازند.

طرح محلات باید جدی پیگیری شود

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه طرح محلات باید جدی پیگیری شود، گفت: فرمانداران باید دقت کنند که اساس این کار بحث طرح محلات است که تست‌ها باید افزایش یابد، بحث قرنطینه و رهگیری بیماران و کمک‌های معیشتی هم باید انجام شود. در بحث کمک‌های معیشتی هم باید دقت کنیم که اولویت را به افرادی قرار دهیم که بستری می‌شوند یا بیمارند. همین محلات باید کار را به گونه‌ای پیش ببرند که کمک‌های به موقع به افراد برسد که دستورالعملش تهیه شده و کار خوبی انجام شده و بزودی ابلاغ می‌شود.

رحمانی فضلی افزود: ظرفیت صداوسیما در استان‌ها ظرفیت بسیار خوبی است، همینطور که در سطح ملی صداوسیما موثر است و واقعا تا الان همراهی کرده و خوب به میدان آمده است. در این دوهفته هم موارد موفق و مثبت که به مردم انگیزه دهد تا مردم بیشتر پای کار بیایند، باید پخش و پرداخته شود و به نوعی باید از مردم تقدیر و تشکر شود. طرحی به این مهمی که با این عظمت در سطح جغرافیای ایران اجرا می‌شود، طبیعی است که در بعضی جا‌ها ما با برخی ضعف‌ها روبرو باشیم، اما طرح مسائل مثبت موفق و قدردانی از مردم حتما به مردم انگیزه خواهد داد ضن اینکه مسائل و نقص‌ها باید پیگیری جدی و رفع شود.

ورود و خروج به شهر‌ها باید کنترل دقیق شود

وزیر کشور افزود: ورود و خروج به شهر‌ها باید کنترل دقیق شود، این ستادی که در فرمانداری‌ها تشکیل شده، باید مرتب گزارش روزانه خود را به ستاد و قرارگاه بفرستد و خود فرمانداران باید در میدان باشند یعنی علاوه بر اینکه در محل فرمانداری مستقر هستند، باید به صورت حضوری هم در میدان باشند و بازدید و بازرسی کنند و با گروه‌های مختلف صحبت کنند که مردم هم احساس کنند فرماندار شهر حضور دارد و کار را پیش می‌برد.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر، نظارت و اعمال قانون است که باید جدی باشد؛ به هیچ وجه بنا بر این نیست که ما اصل را بر جریمه و مجازات بگذاریم. ما اگر بتوانیم با مجازات و جرائم کم و اقل، ولی به موقع و سریع عمل کنیم، حتما موثرتر خواهد بود وقدرت بازدارندگی اش هم بالا خواهد بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: مثلا اگر یک ماشین درساعت ۲۱ به بعد وارد خیابان می‌شود و ماموران شماره اش را ثبت می‌کنند، بلافاصله باید پیامک برای صاحب خودرو ارسال بشود یا اگر فروشگاهی رعایت نکرد بلافاصله باید به مالکش اطلاع داده شود لذا با ارسال همین پیامک معلوم می‌شود که ما نظارت و اعمال قانونمان جدی است.

وزیر کشور گفت: کمک‌های خوبی را ما دیروز در ستاد ملی داشتیم که تصویب شد و با اعلام و اعمال آن‌ها انشاالله بتوانیم بخشی از خسارت‌ها و مشکلات و زحماتی که برای کسبه در این مقطع ایجاد می‌شود را حل کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما از کمیته اطلاع رسانی خواسته ایم از طریق رسانه ها، همه سوال‌ها و مشکلات و ابهامات را تجمیع کند تا ما به آن‌ها پاسخ دهیم و اگر پاسخی نداشتیم از طریق ستاد مصوبه بگیریم که این کار را خواهیم کرد.

وی گفت: مسئله بعد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای است؛ از ابتدا هم قرار نبود این فروشگاه‌ها همه بخشهایشان باز باشد فقط باید آن قسمت‌هایی که مربوط به کالا‌های ضروی است باید باز باشد لذا از صبح تمام غرفه‌هایی که حاوی کالا‌های غیرضروری است، باید بسته باشند.

قرار نیست با مردم مواجه شویم

وزیر کشور گفت: در کنترل ساعت ۲۱ به بعد، باز هم اشاره می‌کنم که اصلا قرار نیست ما با مردم مواجه شویم مثلا وسط خیابان جلوی ماشین‌ها را بگیریم و کنترل کنیم؛ این اصلا جزء طرح نیست لذا یا به وسیله دوربین پلاک خوانی می‌شود یا مامورانی که در میادین اصلی هستند، فقط پلاک‌ها را یادداشت می‌کنند و ما به هیچ وجه حق مواجهه با مردم را نداریم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: من بعضی از تصاویر را در فضای مجازی دیدم که توزیع برخی اقلام غذایی و کالا‌های مورد نیاز مردم موجب صف‌های طولانی و تجمع شده، این باید به همه شهرستان‌ها ابلاغ شود که اولاً اگر امکان دارد، کالایی توزیع نکنند و اگر ضرورت داشت با تدبیر این کار انجام شود و مراکز توزیع فراوان شود و مردم در صف نباشند.

وی ادامه داد: برای طرح محله محور هم مصوب شده که همه دستگاه‌های اجرایی ظرفیت خود را برای اجرای این طرح به کار بگیرند.
وزیر کشور افزود: درباره تجهیزات و امکانات و ظرفیت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی دارند، باید فرمانداران و استانداران همه آن را بکار گیرند. در مورد مسائل مالی و دستمزد‌ها هم بر اساس توافقی که با وزیر بهداشت و سازمان برنامه و بودجه شده، نظامنامه مالی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت در قرار گاه نوشته شد که بر اساس آن هرنوع کاری که در این طرح از طریق نیرو‌های غیررسمی انجام شود، پرداختهایشان انجام می‌شود همچنین اگر نیرو‌های رسمی مثل کادر درمان و... هم به غیر از ساعات رسمی خود همکاری داشتند اضافه کار‌ها پرداخت میشود و نگرانی وجودندارد.

وی در پایان با بیان اینکه ما در معرض آزمون بزرگی هستیم که نتیجه توفیق در آن، نجان جان انسانهاست، گفت: ما فقط با موضوع جان مردم سروکار نداریم، جان مردم، چون اصلی‌ترین مسئله است بر آن تاکید داریم. از نظر روحی و روانی، اقتصادی، اجتماعی و. فشار‌هایی به مردم وارد می‌شود که هرقدر جدیت ما بیشتر باشد و ما زودتر بتوانیم فضا را به سمت فضای با ثبات، مناسب و کاهنده بیماری ببریم، دوباره فضای نشاط و فضای عمومی کار و اشتغال را خواهیم داشت. این مرحله، آزمایش بزرگی است و انشاالله خداوند به ما کمک کند که شرمنده مردم نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: رحمانی فضلی ، محدودیت کرونایی ، تعطیلی کرونایی ، وزیر کشور ، ستاد کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رحمانی فضلی محدودیت کرونایی تعطیلی کرونایی وزیر کشور ستاد کرونا وزیر کشور گفت وزارت بهداشت رحمانی فضلی جان مردم شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی

به گزارش «تابناک»، سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم. 

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور