Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@01:13:55 GMT

دولت هیچ اراده‌ای برای تعطیلی نداشته است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۲۱۷۷

دولت هیچ اراده‌ای برای تعطیلی نداشته است

یک عضو شورای شهر تهران گفت: دولت هیچ اراده‌ای برای تعطیلی نداشته و در ظاهر خواسته شهر را تعطیل کند اما در باطن تمام مشاغل اعم از اداری و … مشغول کارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به مشاهدات خود در اولین روز اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی اظهار کرد: تذکر من به دولت در مورد تعطیل کردن یا نکردن پایتخت است و در حالی که اعلام شد از شنبه قرار است پایتخت تعطیل شود آنچه که در عمل و در دستور العمل ابلاغی رخ داد، می‌توان گفت که هیچ تعطیلی خاصی واقع نشده و حتی دیروز دیدم که به شدت برخی خیابان‌ها شلوغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت هیچ اراده‌ای برای تعطیلی نداشته و در ظاهر خواسته شهر را تعطیل کند اما در باطن بسیاری از مشاغل مشغول کارند. این اقدام نمی‌تواند مانع از شیوع کرونا شود و تنها چیزی که ایجاد می‌کند مشکلات بیشتر برای مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مشخصاً کارمندانی هستند که در ظاهر باید تعطیل می‌شدند اما باید به سرکار بروند. فرزند همان فرد که باید به مهدکودک می‌رفت، حالا در خانه مانده و کسی نیست که از او نگهداری کند، دولت با این اقدام نابخردانه به جای کمک به جای مردم به مشکلات آنان اضافه کرده است.

کد خبر 456918

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حجت نظری شوراي شهر تهران تعطیلی تهران محدودیت های کرونایی دولت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

‌معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحد‌های پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبر‌هایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روز‌های گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی