Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای رادیو عمومی ارمنستان، «آرا آیوازیان» وزیر خارجه جدید این کشور و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی وی دیروز در مورد مهمترین مسائل فیمابین تبادل نظر کردند.

در این تماس تلفنی، لودریان به همتای ارمنی خود برای شروع فعالیت در این سمت تبریک گفت و آیوازیان نیز بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف با پاریس تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای خارجه ارمنستان و فرانسه همچنین در این تماس تلفنی به بیان دیدگاهایشان درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به مناقشه قره باغ به دنبال حصول توافق اخیر میان ایروان - مسکو - باکو پرداختند.

وزیر خارجه ارمنستان در این راستا بر اهمیت مشارکت جامعه جهانی در فعالیتها برای تضمین شرایط احیای زندگی عادی برای ارمنی‌ها در قره باغ تاکید کرد.

دو طرف همچنین به اهمیت همکاری کشورهای عضو ریاست مشترک «گروه مینسک» با هدف تامین حقوق و منافع ارمنی‌ها در قره باغ اشاره کردند.

رایزنی وزرای خارجه فرانسه و ارمنستان در حالی انجام شد که درگیری‌ها در قره باغ متوقف شده و همزمان با تداوم رایزنی‌ها برای تضمین ثبات پایدار در این منطقه به نظر می‌رسد زمان اجرای یک طرح جامع بین‌المللی با هدف پایان هرگونه تنش‌ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ایجاد ثبات پایدار در قره باغ فرارسیده است.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و لودریان وزیر همتای فرانسوی وی نیز چند روز پیش در گفت و گویی تلفنی درخصوص حل و فصل مساله قره باغ و نیز درباره بحران اوکراین تبادل نظر کردند.

لاوروف و  لودریان در مکالمه تلفنی وضعیت پیرامون حل مناقشه قره باغ پس از تلاش‌های میانجی‌گرانه روسیه برای توقف جنگ و مناقشه مسلحانه در این منطقه را بررسی کردند.

دو طرف بر اهمیت تامین شرایط اجرای بیانیه سه جانبه صلح قره باغ تاکید و خاطرنشان کردند که برای این منظور، همکاری با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، کمیساریای عالی امور پناهندگان، یونسکو و برنامه توسعه سازمان ملل اهمیت خاصی می‌یابد.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبان به قره باغ اعزام کرد و قرار است در مجموع یکهزار و ۶۰۰ نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شوند. به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

برچسب‌ها مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان پروندهٔ خبری قره باغ و مناقشه جدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار کنکور جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه

به گزارش جام جم آنلاین، دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی اسماعیل هنیه و هادی العامری
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد