Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:53:51 GMT

استرالیا ساختار ارتش را اصلاح می کند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۲۴۳۰

استرالیا ساختار ارتش را اصلاح می کند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری "ای ای" استرالیا، وی در این خصوص گفت: این دسته از نیروهای نظامی استرالیا باید به نتیجه تحقیقات اخیر مربوط به خودشان برای ارتکاب جنایات در افغانستان تمکین کرده و متعهد شوند که برای تکرار نشدن جنایات مشابه تغییرات اساسی در خودشان ایجاد کنند.

این درحالی‌است که یک ارزیابی ۴ ساله از کارکرد ۱۱ سالۀ نیروهای استرالیایی در افغانستان که به تازه‌گی آماده شد، ثابت می کند که نیروهای این کشور در افغانستان به ویژه در ولایت ارزگان در قتل دست کم ۴۰ غیرنظامی بی‌گناه افغانستان دست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنرال کمپبل در این باره گفت: "از نیروهای دفاعی استرالیا می خواهم مسئولیت پذیر و برای اصلاح ساختار تشکیلاتی و رفتاری بین خود آماده باشند، زیرا اگر مسؤولیت اعمال خود را نپذیریم و برای رفع اشکالات اقدام نکنیم بی تردید موجب بروز ترس و وحشت بیشتر در دیگران می شویم و این وضع به هیچ وجه قابل قبول نیست".

ارزیابی عملکرد نیروهای استرالیایی در افغانستان نشان داد که این نیروها در دورۀ حضورشان از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۶ میلادی در افغانستان در قتل ۳۹ زندانی غیرنظامی و کشاورز افغان دست داشته‌اند.

در گزارش مورد نظر ۵۷ پروندۀ قتل ارزیابی شد و نزدیک به یک هزار تن در ارتباط با این پرونده گواهی داده‌اند.

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان نیز روز چهارشنبه گزارش داده بود که اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در شامگاه همان روز در یک تماس تلفنی با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان از وی و مردم کشورش برای مشخص شدن نتیجه تحقیقات این جنایات عذر خواهی کرد و به غنی اطمینان داد که کشورش به اجرای عدالت متعهد است.

وی از جنایات جنگی که توسط برخی نیروهای استرالیایی در افغانستان صورت گرفت ابراز تأسف کرد و به رئیس جمهوری افغانستان اطمینان داد که تحقیقات آنها به درستی انجام می شود و عدالت تحقق می یابد.

وزارت امور خارجه استرالیا نیز در نامه ای به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از دولت آن کشور به دلیل بدرفتاری سربازان استرالیایی عذرخواهی کرد و خواستار اصلاحات در صفوف نیروهای امنیتی خود شد.

نهادهای مدافع حقوق‌بشر می‌گویند که عدالت باید برای خانواده‌های قربانیان این جنایت‌های جنگی در افغانستان برقرار شود.

استرالیا یکی ازهم پیمانان نزدیک آمریکا، هزاران نظامی را در سال ۲۰۰۵ به افغانستان فرستاد و بیشتر این نیروها در ولایت ارزگان مستقر هستند.

هرچند مأموریت جنگی نیروهای استرالیایی در افغانستان در سال ۲۰۱۶رپایان یافت، اما ۴۰۰ سرباز استرالیایی هم‌چنان به مأموریت آموزش نیروهای افغان ادامه می‌دهند.

برچسب‌ها استرالیا افغانستان غیرنظامیان جنایتکاران جنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استرالیا افغانستان غیرنظامیان جنایتکاران جنگی استرالیا افغانستان غیرنظامیان جنایتکاران جنگی اخبار کنکور نیروهای استرالیایی در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

بنابر روایت مهر، در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902323

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش