Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آرتی نوشت: استفان بانسل مدیرعامل شرکت مدرنا (Moderna) گفت: "این قیمت با توجه به هزینه‌های سیستم بهداشتی، وقتی شخص به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شود، عادلانه است. "

در حالی‌ که قیمت نهایی هر دوز به‌اندازه سفارش بستگی دارد، وی گفت که این شرکت علاقه‌ای به "سود حداکثری" ندارد و قیمت واکسن را با قیمت واکسن آنفلوآنزا مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مدرنا می‌خواهد تا پایان سال حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن تولید کند و برخی از آن‌ها قرار است امسال در اروپا توزیع شود.

 بانسل اظهار کرد: "بنابراین هزینه واکسن ما تقریبا مشابه واکسن آنفلوآنزاست که بین ۱۰ تا ۵۰ دلار است. "

در حال حاضر مدرنا در حال مذاکره درباره تهیه واکسن با کمیسیون اروپا است. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که طرفین در مورد آن توافق می‌کنند هزینه ذخیره است.

وی گفت: درحالی‌که تاکنون هیچ قراردادی امضا نشده است، گفتگوها در مرحله نهایی هستند و تا نهایی شدن معامله فقط چند روز فاصله است.

قیمت واکسن مدرنا از ماه آگوست، زمانی که شرکت مستقر در ماساچوست اعلام کرد که دوز واکسن کرونا بین ۳۲ تا ۳۷ دلار است، تغییر زیادی نکرده است. این شرکت گفت که این مقدار کمتر از ارزش واقعی واکسن است اما هدف این است که قیمت کنترل همه‌گیری ارزان‌تر از شیوع غیرکنترل ویروس باشد.

بااین‌حال، قیمت واکسن مدرنا تقریبا دو برابر گران‌تر از نامزد واکسن کووید-۱۹  داروساز آمریکایی فایزر (Pfizer) و شرکت بیوتکنولوژی بیو اند تک (BioNTech) آلمان است. گفته می‌شود این شرکت‌ها در نظر دارند برای هر دوز ۲۰ دلار دریافت کنند.

اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا در نظر دارد واکسن مدرنا و همچنین واکسن تولیدشده توسط فایزر و بیو اند تک را برای واکسیناسیون تایید کند.

در اوایل این ماه مدرنا گفت که واکسن آن ۹۴.۵ درصد در برابر ویروس کرونا موثر است؛ سطح مشابهی از کارایی که فایزر و بیو اند تک وعده داده‌اند. همچنین اعلام کرد که قصد دارد در هفته‌های آینده نامزد واکسن خود را برای مجوز استفاده اضطراری در آمریکا ارائه دهد.

کد خبر 566951 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن قیمت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!

یکی از گران‌ترین خودرو‌هایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود