Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:19:08 GMT

دانشجویان ۲۲ مشکل عمومی البرز را مطالبه کردند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۲۶۷۱

دانشجویان ۲۲ مشکل عمومی البرز را مطالبه کردند

دکتر جعفر فلاح نژاد روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره نجم با هدف ارایه دستاوردهای مساله محور دانشجویان و طلاب طی چند روز اخیر به صورت ویدئوکنفراس سراسری در کشور برگزار شد که در این جشنواره دانشجویان مطالبات عمومی را پیگیری و تشریح می کنند.

وی  خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی ۲ ماموریت ذاتی دارد که یکی تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی که به دانشگاه وارد شوند و از نظر معنوی، فکری، تحصیلی و آموزشی تربیت شده و سپس در جامعه نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت دوم این قشر  مطالبه گری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که «دانشجو موذن جامعه است»، پس نقش موذنی که دانشجو بر عهده دارد، مطالبه گری را دو چندان می کند که به همین دلیل هیات های مساله محور را تشکیل دادیم.

فلاح نژاد افزود: بر همین اساس شورای تبیین مواضع هر ۲ هفته یکبار برگزار و مسایل و مشکلات تبیین و در خصوص آن ها موضع گرفته می شود.

وی اظهار داشت: هیات های مساله یاب ۲۲ مساله عام المنفعه استان از جمله کمبود اکسیژن در بیمارستان ها، ساخت زیرگذر میدان جمهوری اسلامی کرج  و مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره)

را مطرح و در جشنواره نجم پیگیری کردند.

وی در خصوص تخت های بیمارستانی، گفت: استان البرز با ۲ هزارو ۱۰۰ تخت بیمارستانی جزو آخرین استان های کشور از این لحاظ می باشد که در نشست های مختلفی که با مسوولین ارشد استانی برگزار کردیم مقرر شد تا پایان امسال ۴۰۰ تخت بیمارستانی به استان افزوده شود.

فلاح نژاد افزود: به همین منظور با ورود در بحث مطالبه گری مقرر شد یک هزار میلیارد تومان برای بیمارستان امام خمینی (ره)‌اختصاص یابد تا نیمی از بیمارستان از خصوصی به دولتی برگردد تا بتواند در حوزه بهداشت و درمان نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

وی یکی دیگر از موضوعات مطالبه گری را در خصوص زیرگذار بلوار جمهوری کرج دانست و اظهار داشت: شمال به جنوب شدن این بلوار باعث حدف ۳۶۲ اصله درختی می شود که بعضی از آن ها چند دهه قدمت دارند.

رییس بسیج دانشجویی استان البرز گفت:‌ متاسفانه این طرح هیچ پیوست فرهنگی و زیست محیطی ندارد و با پیگیری دانشجویان مطالبه گر و نشست با شورای اسلامی شهر و شهرداری این طرح متوقف شده است و هنوز پس از حدود یک ماه به نتیجه نرسیده است که آیا این طرح انجام شود یا نه و این در حالی است که این طرح از لحاظ فنی تایید نمی شود.

وی با بیان اینکه این زیرگذر بایستی از غرب به شرق اجرا شود تا مشکلاتی در اجرای طرح نباشد، ادامه داد: همچنین موضوع حق آبه تالاب صالحیه و احیای این تالاب یکی دیگر از موضوعات مورد پیگیری در عرصه مطالبه گری است.

وی افزود: بسیج دانشجویی در مطالبه گری با کسی تعارف ندارد به طوریکه حتی در بعضی مواقع سپاه را نیز به چالش می گیرد و مسایل عام المنفعه را از آن ها پیگیری می کنیم و باید گفت که به چالش کشیدن مچ گیری نیست.

فلاح نژاد همچنین در خصوص موضوع اکسیژن های بیمارستانی گفت: یکی از مشکلات با شیوع ویروس کرونا در بیمارستان ها،‌کمبود اکسیژن بیمارستانی بود که در نشستی که با مدیر تنها شرکت تولید کننده اکسیژن بیمارستانی داشتیم،‌مشخص شد که برای افزایش تولید مشکل برق دارند.

وی اضافه کرد: با پیگیری های به عمل آمده مشکل رفع شد و قرار شد از این هفته تولید به ۲ برابر افزایش یابد و مشکل تولید  اکسیژن برطرف شود.

برچسب‌ها سازمان بسیج دانشجویی کشور اختتامیه استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج دانشجویی کشور اختتامیه استان البرز سازمان بسیج دانشجویی کشور اختتامیه استان البرز اخبار کنکور بسیج دانشجویی مطالبه گری فلاح نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد