Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد لک بعد از 11 سال حضور متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران، در سخت ترین شرایط و در اوج ناباوری اهالی فوتبال به پرسپولیس پیوست اما نمایش او در فصل جاری به گونه ای بوده که خیال هواداران پرسپولیس را از داشتن یک دروازه بان شش دانگ راحت کرده است

حامد لک درخشش خیره کننده ای در پرسپولیس آن هم به عنوان جانشین دروازه بانی به نام علیرضا بیرانوند داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، حامد لک در اوج ناباوری اهالی فوتبال به پرسپولیس پیوست. حتی خوش بین ترین هواداران پرسپولیس نیز گمان نمی کردند لک بتواند جانشین شایسته ای برای بیرانوند باشد و جای خالی هیولای سرخ را پُر کند. آن هم در حالی که این دروازه بان در سال های گذشته به جز تراکتور در تیم دیگری که همیشه در بالای جدول باشد یا برای قهرمانی بجنگد حضور نداشت و همین موضع باعث شده بود تا این گمان ایجاد شود که لک تجربه لازم برای حراست از قفس توری تیم های مدعی و در کورس قهرمانی را ندارد.

به رغم تفکرات موجود، یحیی گل محمدی بلافاصله بعد از اینکه متوجه شد دریافت جذب رشید مظاهری می تواند مشکلات حاشیه ای برای مجموعه ایجاد کند، به سراغ حامد لک رفت.

دروازه بانی که از سال ها پیش آشکارا علاقه و تعصب خود به پرسپولیس را فریاد زده بود و حتی زمانی که در تراکتور بازی می کرد و در اردوی تیم ملی نیز حضور داشت، زیر پیراهنش لباسی را به تن می کرد که عکس علی کریمی، شماره 8 اسطوره ای پرسپولیس روی آن بود.

در نهایت حامد لک به پرسپولیس پیوست تا پرسپولیس هشتمین تیم او باشد.

درخشش مقابل غول های آسیا

با تصمیم گل محمدی و داوود فنایی، حامد در لیگ قهرمانان دروازه بان شماره یک پرسپولیس شد. به گونه ای که در همان اولین بازی پرسپولیس مقابل التعاون با عکس العملی فوق العاده، تیم را به لیگ قهرمانان بازگرداند. حامد لک درخشید تا پرسپولیس التعاون را ببرد و در حالی که از دو بازی اولش هیچ بردی نداشت، با این سه امتیاز جان بگیرد.

حامد لک در بازی های بعدی مقابل التعاون و الشارجه هم نقش ویژه ای در پیروزی تیمش داشت. به گونه ای که تنها یک بار دروازه اش در دور مقدماتی باز شد؛ آن هم در بازی با الدحیل و از روی نقطه پنالتی!

در ادامه مسابقات نیز حامد مقابل تمام مهاجمان گران قیمت و سرشناس تیم های رقیب، فوق العاده حاضر شد تا در پایان تنها با دو گل خورده که هر دو نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، به عنوان بهترین دروزاه بان غرب آسیا، قطر را ترک کند.

حضور موثر در ساختار تاکتیکی، هماهنگی کامل با مدافعان مرکزی، رفلکس های به موقع، تایمینگ مناسب در خروج ها و از همه مهم تر بازی خوانی درست و جاگیری های مناسب باعث شد تا دروازه پرسپولیس مقابل مهاجمانی چون دراگان سران، بونجاح، عبدالرزاق و  مایکون بسته بماند. به ویژه در بازی های یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی و رویارویی با السد، پاختاکور و النصر که در چند نوبت با سیوهایی فوق العاده موقعیت های بالای 80 درصد حریف را مهار کرد.

این گونه بود که درنهایت حامد لک با ثبت ۵ کلین‌شیت در ۷ مسابقه و تنها ۲ گل خورده( از روی نقطه پنالتی) و همچنین ۸۸/۹ درصد مهار توپ‌ها عنوان بهترین دروزاه بان غرب آسیا را مال خود کرد تا هواداران پرسپولیس جای بیرانوند را خالی نبینند.

حامد لک ادامه درخشش در لیگ شماره 20

دروازه‌بان 29 ساله پرسپولیس در ادامه نیز از تلاش و درخشش دست برنداشت. او در لیگ بیستم و در دو هفته ابتدایی به عنوان دروزاه بان شماره یک پرسپولیس به میدان رفت و دروازه اش را بسته نگه داشت تا درپایان بازی دیروز مقابل صنعت نفت، زیر باران سر بر سجده شکر بگذارد.

پیش از بازی مقابل صنعت نفت، خیلی ها کار حامد لک را دشوار می دانستند. بازگشت حسن بیت سعید، مهاجم نامدار صنعت نفت پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم و حضور این مهاجم تیغ دار کنار طالب ریکانی که ستاره این تیم در بازی اول با ثبت دبل گل بود، انتظار یک روز سخت را برای لک پیش بینی می کرد. به این زوج خطرناک خالقی فر را هم اضافه کنید تا متوجه ارزش کلین شیت حامد لک و همین طور خط دفاعی پرسپولیس به رهبری سیدجلال حسینی شوید.

به هر روی حامد لک هم مقابل سایپا دروازه اش را بسته نگه داشت هم مقابل صنعت نفت تا پس از 9 بازی پوشیدن پیراهن پرسپولیس بتواند با آمار فوق العاده عدم دریافت گل در جریان بازی ها خیال هواداران پرسپولیس و همین طور کادر فنی این تیم را راحت کند.

حامد لک حامد لکی که نمی شناختیم

آن هایی که فوتبال را جدی تر دنبال می کنند به راحتی متوجه تغییرات رفتاری حامد لک می شوند. دروازه بانی که این پتانسیل را داشت و نشان داده که به اندازه چند بازیکن حرکات اضافه و حاشیه ای در طول بازی داشته باشد، با پیراهن پرسپولیس گویی چهره جدیدی پیدا کرده و با کمترین حاشیه کار خود را دنبال می کند. با هر درخشش تن به مصاحبه نمی دهد و در طول بازی ها نیز هیچ گونه حرکت اضافه ای از او دیده نشده است. تغییراتی که نشان می دهد حامد لک برای پیشرفت و درخشش در پرسپولیس با هیچ چیز و هیچ کس شوخی ندارد.

 

همچنین بخوانید: