Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه اکتشافات، در هشت‌ماهه نخست امسال موفق به ثبت رکورد ۶۱ هزار ۵۱۲ متر حفاری اکتشافی شد که این میزان حفاری بالاترین رکورد ۷ سال اخیر بوده است. به گزارش پول نیوز، رحمتی با بیان اینکه با این رویکرد و تمرکز جدی شرکت مس بر روی موضوع اکتشافات تا ۵ سال آینده حداقل ۵۰۰ هزار حفاری اکتشافی را می‌توان محقق کرد گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران طی سنوات ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۷ به صورت میانگین سالانه در حدود ۳۷ هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده و سال گذشته این میزان حفاری به بیش از ۷۰ هزار متر و امسال نیز به بیش از ۱۰۰ هزار حفاری اکتشافی خواهد رسید که بالاترین رکورد حفاری شرکت طی ۷ سال اخیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: صنعت مس در دنیا و کشور ما از موقعیت بسیارممتازی برخوردار است و بدون شک این صنعت استراتژیک با بیشترین مزیت جهت سرمایه گذاری در صدر صنایع معدنی کشور قرار خواهد گرفت، چراکه این صنعت، این ظرفیت را دارد که از بالاترین حاشیه سود در بین فلزات برخوردار باشد.

مس تنها فلزی است که قیمت کنونی آن هم‌اکنون از قیمت‌های پیش از شیوع بیماری کرونا نیز پیشی گرفته است و به رکورد بیش از ۲ سال اخیر خود یعنی حدود ۷۳۰۰ دلار بر تن رسیده است.
رحمتی با بیان این‌که یکی از دلایل این جایگاه، وجود همیشگی بازار مصرف مس و عدم امکان جایگزینی مس با فلزات دیگر است گفت: با توجه به جایگاه بازار مس در جهان، اکتشافات و افزایش ذخایر مس جهانی از اهمیت خاصی برخوردار است.
رحمتی ادامه داد: بیش از ۴ درصد ذخایر مس جهان به ایران اختصاص دارد که بخش قابل توجهی از ذخایر مس ایران در چند سال اخیر کشف شده است. به لحاظ رتبه‌بندی نیز ایران دارای رتبه هشتم ذخایر مس در جهان است، این در حالی است که حجم ذخایر قطعی کشف شده مس ایران تاکنون افزون بر ۷ میلیارد تن ماده معدنی با عیار ۴۵ صدم درصد برآورده شده است که هر ساله با انجام اکتشافات جدید بر میزان این ذخایر ارزشمند افزوده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عیار نرمال بازار جهانی حدود نیم‌درصد است، از همین رو عیار ذخایر ایران نیز عیار ارزشمندی به‌شمار می‌رود، گفت: موضوع قابل توجه آن است که این میزان ذخایر، مربوط به اکتشافات درصد کوچکی از مساحت ایران است و مناطق زیادی از کل مساحت کشور هنوز مورد عملیات اکتشافات تفضیلی قرار نگرفته است. بدون شک با تکمیل عملیات اکتشافی مذکور، ذخایر معدنی بسیار بالایی در کشور می‌توان پیش‌بینی کرد که با عنایت به قرارگرفتن ایران بر روی یکی از مهمترین کمربند‌های جهانی مس دنیا، می‌تواند سهم بزرگی از ذخایر اکتشافی آتی مربوط به حوزه مس باشد.
معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس در ادامه با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری مس موجب ارزآوری برای کشور و اشتغال‌زایی و برکت فراوان خواهد شد، گفت: اگر روند قیمت این فلز ارزشمند در چند ماه گذشته را دنبال کنید، مشاهده خواهید کرد که قیمت تمام فلزات به دلیل شیوع ویروس کرونا روند کاهش شدیدی را در پیش گرفتند و زمانی که به قیمت‌های اولیه خود بازگشتند، چندان با افزایش قیمت بالایی روبه‌رو نشدند، اما در این میان، مس تنها فلزی است که قیمت کنونی آن هم‌اکنون از قیمت‌های پیش از شیوع بیماری کرونا نیز پیشی گرفته است و به رکورد بیش از ۲ سال اخیر خود یعنی حدود ۷۳۰۰ دلار بر تن رسیده است.
رحمتی تصریح کرد: بررسی مقایسه وضعیت قیمت‌های جهانی مس در بازار بورس لندن با سایر فلزات پایه مانند آلومینیوم، سرب، روی، نیکل و قلع - حتی طی ۱۵ سال گذشته به وضوح نشان‌دهنده جایگاه برتر و ممتاز مس در جهان از منظر سودآوری است.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت مس شرکت ملی صنایع مس ایران شرکت ملی صنایع مس شرکت ملی مس مس سرچشمه حفاری اکتشافی ذخایر مس سال اخیر مس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز جمعه نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 6095990

دیگر خبرها

  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)