Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@12:01:10 GMT

گوشی «آیفون» برخی معلمان دردسرساز شد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۳۹۶۳

گوشی «آیفون» برخی معلمان دردسرساز شد

ایسنا/قزوین موضوع جدیدی که این روزها یکی دیگر از محدودیت‌های آموزش مجازی برشمرده می‌شود، گوشی آیفون عده‌ای از معلمان است؛ این دبیران به علت اینکه قادر به نصب برنامه شاد بر روی گوشی خود نیستند بنابراین به صورت خودکار کلاس مجازی را در نرم افزارهای خارجی برگزار می‌کنند.

در روزهای نخست شیوع کرونا، شوک عجیبی به موضوع آموزش دانش‌آموزان وارد شد و متولیان آموزش کشور پس از کلی اما و اگر و جلسه، از شبکه‌ای آموزشی به نام «شاد» رونمایی کردند، شبکه‌ای که به جای تسهیلگری امر آموزش، اولیا و دانش‌آموزان را روز به روز با موانع جدیدتری روبه‌رو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه شاد ارتقا پیدا کرد، اینترنت آن رایگان شد اما همچنان دانش‌آموزان ناراضی‌ هستند چراکه با احتساب چشم‌پوشی بر تمام باگ‌های موجود در برنامه شاد، هر روز مسئولان مدارس پنجره جدیدی از مصائب آموزشی را به روی دانش‌آموزان باز می‌کنند.

علی‌رغم اضافه شدن امکانات جدید به شبکه آموزشی شاد و رفع برخی مشکلات نرم‌افزاری، مواردی همچون کندی شاد و متوقف شدن‌های مکرر آن، منجر شده که برخی از مدارس فضای آموزشی را به سمت واتساپ و skyroom سوق دهند و این یعنی بازگشت به عقب زیرا مجدد دانش‌آموزان باید هزینه زیادی را بابت اینترنت پرداخت کنند؛ حال باید پرسید آیا این اقدام مدارس در نظر مسئولان آموزش و پرورش تخلف به حساب می‌آید یا خیر؟

و اما موضوع جدیدی که این روزها یکی دیگر از محدودیت‌های آموزش مجازی شمرده می‌شود، گوشی آیفون عده‌ای از معلمان است؛ این دبیران به علت اینکه قادر به نصب برنامه شاد بر روی گوشی خود نیستند بنابراین به صورت خودکار کلاس مجازی را در نرم افزارهای خارجی برگزار می‌کنند.

مگر اینترنت واتساپ هم رایگان است؟

یک محصل پایه دوازدهم علوم انسانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: با وجود ارتقای برنامه شاد، هنوز هم رابط کاربری بسیار ضعیفی در مقایسه با واتساپ و تلگرام دارد.

وی اضافه می‌کند: از مشکلات لایو، بارگزاری فیلم و صوت و همچنین پاسخ امتحان به علت متوقف شدن مکرر برنامه در پیک‌های زمان درسی واقعاً کلافه و خسته شده‌ام.

این محصل قزوینی ادامه می‌دهد: فکر می‌کنم این برنامه چند بار ارتقا پیدا کرده اما همچنان ضعیف است به عنوان مثال بخشی دارد به نام آزمون که تماماً باگ است و در حین آزمون بارها هنگ می‌کند و یا وسط کار از برنامه خارج می‌شود.

وی می‌گوید: اینترنت شاد در حمایت از دانش‌آموزان رایگان شد اما این در حالی است که ارتباط دوسویه بین معلم و دانش‌آموز برای ارسال فیلم، عکس، تکلیف و حتی امتحان نیز در واتساپ انجام می‌شود، مگر اینترنت واتساپ هم رایگان است؟ چرا مسئولان فکری اساسی به حال آموزش مجازی ما نمی‌کنند؟

این محصل قزوینی خاطرنشان می‌کند: تلفن همراه چند نفر از معلمان ما آیفون است و نمی‌توانند برنامه شاد را نصب کنند به همین علت تمام دانش آموزان را ملزم به استفاده از فضای واتساپ کرده‌اند، آیا این خلاف مقررات آموزشی نیست؟

قطعی‌های مکرر شاد، دانش‌آموزان را کلافه کرده است

فاطمه خلجی، محصل رشته تجربی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: در هر موضوع و مسئله‌ای بهتر است نیمه‌پر لیوان را دید تا بتوان با آن کنار آمد و بیشترین بازدهی را داشت؛ من به‌عنوان یک دانش‌آموز ایرانی چند انتقاد کوچک از شرایط کنونی آموزش مجازی دارم.

وی می‌گوید: با توجه به تازه بنیان بودن برنامه شاد، عملکرد خیلی ضعیفی را در زمینه امکاناتی نظیر پخش زنده از خود نشان نداده اما در زمینه سرعت اندکی از رقبای خارجی خود عقب‌تر است.

خلجی ادامه می‌دهد: این موضوع برای دانش‌آموزانی که این روزها استرس جزئی از زندگی‌شان شده کمی رنج آور است و ما در ساعاتی که امتحان یا تکلیفی داریم، نمی‌توانیم سر ساعت مشخص تکلیف را انجام داده و همین امر موجب کسر نمره می‌شود.

این محصل قزوینی با بیان اینکه قطعی‌های مکرر شاد کار آن‌ها را سخت کرده است، بیان می‌کند: حتی روزهایی بوده که ما از یک ساعت و نیم وقت کلاس تنها نیم ساعتِ مفید داشته‌ایم، و این نه تقصیر ما دانش آموزان بوده و نه معلمان بلکه به علت شلوغی و ترافیک استفاده از برنامه شاد است همچنین به علت اینکه ما اجازه استفاده از شبکه‌های خارجی مانند واتساپ را نداریم چاره‌ای جز مشاهده هدر رفت زمان نیست.

وی عنوان می‌کند: این در حالی است که من فکر می‌کنم اگر آموزش در این روزهای کرونایی و آموزش مجازی بیشترین بازدهی را داشته باشد نتیجه‌اش به نفع کشورمان است زیرا دانش آموزان، آینده سازان ایران اسلامی هستند.

اکنون دو راهکار اصلی برای رفع استرس دانش‌آموزان و آموزش هر چه بهتر در بستر مجازی وجود دارد؛ نخست در سطح کلان مشکلات برنامه شاد احصا و به شکل کامل برطرف شود و دوم ایجاد فضای موازی در پیام رسان‌های خارجی کنار برنامه شاد به نوعی از سوی بانیان آموزش و پرورش تخلف و مخالف با عدالت آموزشی به حساب آید.

گزارش از حسین عسگری‌فرد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گوشی تلفن همراه شبکه شاد آموزش مجازی دانش آموزان آموزش مجازی برنامه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله نوحی عصر یکشنبه با حضور در تعدادی از مدارس صالحیه ضمن دیدار با مدیر و معلمان که همراهی حجت الاسلام موسوی امام جمعه بخش گلستان، نجفی سرپرست بخشداری گلستان و رئیس و اعضای شورای اسلامی صالحیه انجام شد، ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری از وی به عنوان یک شخصیت علمی و اخلاقی نمونه نام برد و گفت: این استاد و معلم فرزانه خدمات علمی ارزشمندی به جامعه ارائه کردند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در جامعه گفت: معلمان نقش مهمی در آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان بعهده دارند و در راستای رشد و ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

نوحی نظام آموزش و پرورش را یک نظام فرهنگی عنوان کرد و گفت: انسان سازی و تعلیم و تربیت انسان‌های متدین، با اخلاق و بزرگ منش از اهداف و رسالت آموزش و پرورش است.

فرماندار بهارستان گفت: در شرایط کنونی وظیفه خطیر و مهم شما، برانگیختن روحیه امید در بین دانش آموزان و جامعه بوده چرا که جوهره و ذات الهی، امید آفرینی می‌باشد و اینکه امید در جامعه گسترده شود تا شرایط خوبی را کسب کنیم، یک واقعیت به شمار می‌رود.

نوحی اضافه کرد: با امیدآفرینی می‌توان شرایط خاص و قابل قبولی را در جامعه فراهم آورد چرا که فضای آینده به طور قطع رو به رشد و امیدوار کننده است و در این راه نقش معلمان مدارس که می‌توانند کیفیت آموزشی را ارتقا ببخشند، بی بدیل خواهد بود.

وی آموزش و پرورش را یک ظرفیت مهم و بزرگ برای کار در حوزه فرهنگ برشمرد و گفت: وجود ۱۲۵ هزار دانش آموز به همراه چند هزار نفر نیروی فرهنگی، یک ظرفیت بسیار بزرگ را در اختیار متولیان قرار داده است که می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی، حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد.

فرماندار بهارستان در ادامه افزود: نقش اساسی معلمان در دوران کرونا بیش‌از پیش نمایان و معلوم شد هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند جایگاه معلم را برای دانش آموزان پر کند.

فرماندار بهارستان با اشاره به اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش، افزود: نیاز است دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ترغیب کرد و موانع پیش رو را برداشت زیرا توسعه آموزش و پرورش با بهره گیری از نیروهای جهادی و توانمند بومی حل می‌شود.

نوحی در ادامه گفت: برای بالا بردن کیفیت آموزش دانش آموزان شهرستان با دبیرستان البرز از طریق ستاد توانمند سازی شهرستان هماهنگ شده که هر هفته ۴۰۰ نفر دانش آموز هم می‌توان در این دبیرستان حضور پیدا کنند یا اگر به سایت این دبیرستان مراجعه کنند، می تواننداز فیلم و برنامه‌های آموزشی این دبیرستان استفاده کنند

کد خبر 6097491

دیگر خبرها

  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی نماد دموکراسی دروغین غرب است