Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، اصغر مکارم روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، این طرح را نتیجه فعالیت مشترک سپاه و وزارت بهداشت دانست و اظهار داشت: این طرح به شیوه محله و خانواده محور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در سه بعد مراقبتی، فعالیت تیمی و حمایتی برنامه‌ریزی شده است، از حضور فعال بسیج در تمامی این مراحل خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این طرح کنترل افراد مبتلا به ویروس کرونا بوده تا شاهد افزایش چرخه ویروس در بین مردم نباشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طرح شهید سلیمانی را گامی مهم در قطع زنجیره انتقال کرونا اعلام کرد و وجود نیروهای داوطلب مردمی را با نگاهی جهادی نعمتی بزرگ و دستاورد انقلاب اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد قرمز است، گفت: در بیمارستان‌های جنوب کرمان ۲۰۰ بیمار کرونایی را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

مکارم افزود:  تاکنون شیب ملایمی در زمینه افزایش موارد مثبت کرونا در جنوب کرمان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه وضعیت سایر شهرستان‌های جنوبی استان کرمان زرد است، اظهار داشت: این وضعیت ثابت نبوده از این رو مردم باید بیشتر مراقبت کنند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از مثبت شدن ۵۰ درصد تست‌های گرفته شده در این منطقه خبر داد و گفت: موارد سرپایی از این هم بیشتر بوده چرا که ۸۰ درصد بیماری بدون علامت بوده لذا نمی‌توان تخمین زد که چه جمعیتی در جامعه درگیر ویروس هستند.

وی با بیان اینکه به طور قطع بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در سطح جنوب کرمان از آمار موجود بسیار بیشتر است، افزود: هنر ما این است که بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

مکارم به آخرین وضعیت ویروس کرونا در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر موارد مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش یافته است.

وی از تجهیز یک سالن در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای نقاهتگاه خبر داد و گفت: اگر مراکز درمانی سرریز شوند مبتلایان به نقاهتگاه‌ها منتقل خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در موج‌های قبلی انتشار ویروس کرونا هم پیش بینی لازم در این زمینه انجام شده بود ولی آمار به آن حد نرسید و در مجموع مردم در این زمینه راغب نیستند.

وی از تجهیز تمامی بیمارستان‌های منطقه جنوب کرمان به دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و گفت: بیمارستان کاشانی جیرفت مختص بیماران ریوی شد تا مردم با خیال راحت به بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت مراجعه کنند.

او همچنین از خرید ۲ تانک ذخیره اکسیژن برای ۲ بیمارستان بزرگ منطقه جنوب کرمان خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی کرمان با یک میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران جیرفت فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران جیرفت فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران جیرفت فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ویروس کرونا جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب

سید محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسیر شمال به جنوب محور کندوان برای تخلیه بار ترافیکی مسدود شده است، افزود: این مسیر تا ساعت ۲۴ یکطرفه و مسدود است و تردد از محورهای جایگزین انجام می‌شود.

وی ترافیک مسیر جنوب به شمال محور هراز و کندوان را سنگین اعلام کرد و گفت: از نظر شرایط جوی هیچ مداخله خاصی مشاهده نمی‌شود.

کد خبر 6095896

دیگر خبرها

  • محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • (تصاویر) افتتاح دانشکده علوم خانواده
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟