Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:56:20 GMT

حملات جبهه پولیساریو به ارتش مغرب درصحرای غربی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۴۱۷۱

حملات جبهه پولیساریو به ارتش مغرب درصحرای غربی

جبهه پولیساریو از حمله به مواضع ارتش مغرب در منطقه کرکرات در جنوب صحرای غربی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش مغرب در منطقه کرکرات واقع در جنوب صحرای خاکریز احداث کرده است تا تردد کامیون‌های حامل کالا از گذرگاه مرزی کرکرات تامین شود.  با احداث این خاکریز تردد کامیون‌ها بین مغرب و موریتانی بار دیگر از سرگرفته شد، اما جبهه پولیساریو این اقدام مغرب را عملیات تجاوزکارانه می‌داند و به مواضع ارتش مغرب در پشت این خاکریز حمله می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جبهه پولیساریو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای این جبهه به مواضع ارتش مغرب  در پشت خاکریز ننگ و ذلت ( نامی که جبهه پولیساریو بر این خاکریز گذاشته‌است ) هدف حملات سلاح‌های سنگین خود قرار دادند که در اثر آن خسارت‌هایی به نیروهای متجاوز مغربی وارد شد.

در این بیانیه که توسط خبرگزاری صحرا ( وابسته به جبهه پولیساریو ) منتشر شده آمده‌ است: این حملات طی دو روز گذشته انجام شد و نیروهای دشمن در مناطق آمکالا، اغزاله ، قدره هدف آتش سلاح‌های سنگین نیروهای جبهه پولیساریو قرار گرفتند  و تلفات جانی و خسارت‌های مادی به دشمن وارد شد.

جبهه پولیساریو در بیانیه خود با تاکید بر ادامه حملاتش به نظامیان مغربی در طول خاکریز احداثی در جنوب صحرای غربی اعلام کرد: حملات اخیر نهمین عملیات نیروهای جبهه پولیساریو علیه نظامیان مغربی  محسوب می‌شود که طی آن استحکامات  دشمن هدف اتش سلاح‌های سنگینی این جبهه قرار گرفت.

دولت رباط  درآبان ماه گذشته جبهه پولیساریو را متهم کرد که مانع تردد کامیون‌های حامل کالا از گذرگاه مرزی کرکرات شده‌ است. به دلیل در نهم همان ماه به ارتش مغرب دستور داد، به منطقه کرکرات نیرو اعزام کند تا تردد کامیون‌ها از گذرگاه مرزی کرکرات از سرگرفته شود.

حملات متقابل جبهه پولیساریو و ارتش مغرب به یکدیگر در صحرای غربی

جبهه پولیساریو در واکنش به این تصمیم دولت رباط اعلام کرد: ورود هر نظامی یا غیر نظامی مغربی به منطقه کرکرات سبب می‌شود تا توافقنامه آتش بسی که بین دو طرف در سال 1991 به امضاء شده نادیده گرفته شود.

دولت رباط این هشدار جبهه پولیساریو را نادیده گرفت و ارتش مغرب در منطقه کرکرات کمربند امنیتی ایجاد کرد و از آن زمان به بعد،  حملات جبهه پولیساریو به نظامیان مغربی از سرگرفته شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکش مراکش جبهه پولیساریو منطقه کرکرات ارتش مغرب تردد کامیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که نظامیان زن صهیونیست پس از مخالفتشان با حضور در جنگ، در معرض بدرفتاری و رفتارهای وحشیانه فرماندهان قرار دارند و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار حملات پنیک شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وبگاه عبری‌زبان «واللا» گزارش داد که نظامیان زن ارتش صهیونیستی در جریان جنگ علیه غزه به‌دلیل بدرفتاری‌ها و اقدامات وحشیانه و خشونت‌باری که بعد از امتناعشان از حضور در ارتش به دنبال عملیات هفتم اکتبر با آن مواجه شده‌اند دچار حملات پنیک و مشکلات روانی زیادی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این سایت عبری‌زبان همچنین گزارش داد که ده‌ها نظامی زن صهیونیست که مجبور هستند در جریان جنگ حضور داشته باشند از هفته‌ها قبل از فرماندهان درخواست کردند که ماموریتشان را به دلیل نگرانی شدید از اینکه ممکن است کشته یا اسیر شوند تغییر دهند.

واللا به نقل از خانواده‌های این نظامیان زن صهیونیست گزارش داد که دختران آنها برای ساعات طولانی در پایگاه «تل هشومیر» زیر آفتاب سوزان قرار دارند و فرماندهان سر آنها فریاد می‌زنند و آنها در معرض تهدید و توهین قرار دارند و به آنها لگد می‌زنند. آنها همچنین مجبور به خوابیدن زیر نور و در یک مکان پر سر و صدا هستند و این اتفاقات برای آنها قبل از انتقال به پایگاه «سیاریم» برای گذراندن یک دوره ویژه رخ داد که درنتیجه آن، آنها در معرض غش کردن و حملات پنیک مداوم قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش این وب‌سایت عبری، خانواده‌های این نظامیان زن گفتند که دخترانشان بعد از آزار و اذیت‌ها و روش‌هایی که ارتش علیه آنها اعمال کرده، شوکه شده و بعد از تمامی رخدادهای جنگ حاضر به ماندن در ارتش نیستند.

پیشتر وبگاه عبری‌زبان «وای‌نت» گزارش کرد که ده‌ها نظامی زن از اعزام به پایگاه آموزشی اولیه نیروهای گارد مرزی در پایگاه «سیاریم» در «وادی عربه» واقع در مرز با اردن امتناع کردند و نیروهای زن استخدام شده از اعزام به این پایگاه امتناع کرده چرا که ترس از تکرار اتفاقی دارند که در هفتم اکتبر برای شماری از نظامیان و افسران به‌ویژه در پایگاه نظامی «ناحل عوز» و سایر پایگاه‌ها در غلاف غزه رخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح/ رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت