Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای غیر مجاز با جمع آوری مقادیر زیادی از پسماندهای پلاستیکی اقدام به آسیاب شوری و گرانول گیری از این پسماندها می کردند که با حکم قضایی پلمب شد.

وی با بیان اینکه آسیاب شوری پسماندهای پلاستیکی موجب آلودگی آب و خاک می شود، افزود: گرانول گیری نیز موجب آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در منطقه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی اضافه کرد: صاحب این مرکز غیر مجاز جمع آوری و بازیافت پسماندهای پلاستیکی برای ادامه روند پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این واحد غیرمجاز جمع آوری و بازیافت پسماند پلاستیکی در گذشته نیز یک بار پلمب شده بود، خاطرنشان کرد: اداره محیط زیست شهرستان ری چندین مرحله اخطاریه زیست محیطی برای این مجتمع صادر کرده بود ولی به دلیل عدم رعایت قانون این واحد پلمب شد.                

عبادتی اصلی ترین دلیل تجمیع واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماندهای پلاستیکی در شهرستان ری را وجود مجتمع پردازش آراد کوه عنوان کرد و گفت: مسئولان این مجتمع باید برنامه های عملیاتی برای ساماندهی واحدهای جمع آوری پسماند در داخل آراد کوه داشته باشند.

وی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری در خصوص پسماندهای پلاستیکی ۲ هدف اصلی را دنبال می کند اول اینکه تمامی واحدهای جمع آوری و پردازش این پسماندها از سطح شهرهای و روستاهای ری جمع آوری شود و دوم اینکه تمامی پسماندهای با همکاری مسئولان مجتمع آراد کوه در داخل آن جمع آوری و بازیافت شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولیدی و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجمتع پردازش آراد که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود.

برچسب‌ها شهرستان ری سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند شهرستان ری سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند اخبار کنکور پسماندهای پلاستیکی شهرستان ری جمع آوری پلمب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی