Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش، ماهان مدون مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، تدوین سند راهبردی این سازمان را نقشه راه مناسبی برای آغاز فعالیت های توسعه یافته حوزه خدمات گردشگری در این منطقه برشمرد.
مدون جزیره کیش را مطلوب ترین مقصد گردشگری کشور با رویکرد تفریحات و سرگرمی های سالم و متنوع برای گروه های سنی و سلایق مختلف معرفی کرد و اظهار داشت: جزیره کیش از نظر "تعداد، تنوع، کیفیت و سطح ارائه خدمات" در تاسیسات و امکانات گردشگری پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که ارتباطات حوزه گردشگری جزیره کیش با سرزمین اصلی به خوبی شکل نگرفته است افزود: با بهره گیری از ظرفیت های موجود در جزیره کیش، شمار زیادی گردشگر و فعالان اقتصادی جهت سرمایه گذاری به این منطقه جذب شده اند، اما لازمه توسعه و پیشرفت در این صنعت برقراری ارتباط حوزه گردشگری کیش با سرزمین اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حضور فعالان اقتصادی که از سال های گذشته با یک ساختار سنتی در بخش گردشگری کیش فعالیت کرده و سرمایه گذاران جدیدی نیز از طریق آنها در این منطقه جذب شدند گفت: با ایجاد ظرفیت ها و امکانات توسعه یافته در کشور، سرعت رشد صنعت گردشگری در سرزمین اصلی نسبت به کیش افزایش قابل توجهی داشته است.
ماهان مدون در رابطه با افق چشم انداز کیش و مناطق آزاد در بخش گردشگری، خاطر نشان کرد: پایلوت بودن این مناطق از جمله جزیره کیش برای توسعه گردشگری از اولویت های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.
مدون ایفای نقش دروازه ای برای ورود گردشگر خارجی به منظور سرمایه گذاری های گردشگری را هدف گذاری سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: ضمن فراهم کردن بستر لازم جهت معرفی ظرفیت های جزیره کیش در زمینه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی، از سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقمند به فعالیت در کیش استقبال و حمایت خواهیم کرد.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت موجود اتاق بازرگانی به عنوان بازوی کمکی در تمام کسب و کارهای گردشگری ایران و برقراری ارتباط مناسبی با کسب و کارهای مرتبط در سایر کشورها، شناخت بازار هدف و ایجاد بازارهایی که در آینده رشد خوبی خواهد داشت در این منطقه تحقق می یابد.

شایان ذکر است جزیره کیش یکی از جزایرخلیج فارس در استان هرمزگان در جنوب ایران است که در گذشته، آن را به نام "قیس" می‌شناختند. این جزیره بیضی‌ شکل بوده و در ۱۲کیلومتری کرانه شیب کوه جای گرفته‌است.
جزیره کیش از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود و سالانه به ‌طور متوسط، بیش از دو میلیون گردشگر به جزیره کیش سفر می کنند.

48

کد خبر 1458403

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد سازمان منطقه آزاد کیش جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور ظهر امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد.

شالبافیان با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو ماموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

او معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان ماموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این ماموریت محتوا‌های مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: در درب ورودی سالن‌های نمایشگاه استند‌هایی همراه با کیو آر کد به هشت زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتوا‌های عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

او حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشور‌ها دومین ماموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری کشور برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردید‌های به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محور‌های فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوز‌های آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای ۴ میلیون دلار هستند.

او با بیان اینکه رویداد‌های این چنینی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»