Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس از ثبت "طرح ۲ فوریتی تغییر فرآیند تخریب منازل غیرمجاز محرومین و تامین مسکن برای آنها" در سامانه قانون‌گذاری مجلس خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم؛ روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود از ثبت "طرح 2 فوریتی تغییر فرآیند تخریب منازل غیرمجاز محرومین و تامین مسکن برای آنها" در سامانه قانون‌گذاری مجلس خبر داد و اظهار کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی در حال جمع‌آوری امضای نمایندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این طرح به شرح ذیل است:

"ماده واحده: از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون فرایند تخریب منازل و سرپناه‌های غیرمجاز، تابع الزامات و طی مراحل زیر به ترتیب می‌باشد:

ثبت مشخصات خانوار و یا افراد ساکن در منزل غیرمجاز توسط شهرداری و اعلام به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا درج آن در سامانه رفاه ایرانیاناستحقاق‌سنجی با بررسی وضعیت معیشتی ساکنین در سامانه مذکور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارجاع به نهادهای حمایتی در صورت داشتن شرایط محرومیت و نیازمندی به تشخیص این وزارتبررسی میدانی بررسی میدانی وضعیت معیشتی خانوار توسط نهادهای حمایتی که از سوی وزارت مذکور به آنها ارجاع شده است و اعلام برنامه تامین یا عدم تامین مسکن برای ساکنین به شهرداریتامین مسکن در صورت استحقاق ساکنین، به نحو مقتضی توسط نهادهای حمایتی و تحویل به خانوار و اقدام به جابجایی به مسکن جدید و اعلام به شهرداری و ثبت آن در سامانه رفاه ایرانیانصدور حکم تخریباجرای حکم تخریب با حضور نمایندگان ذیربط از شهرداری، ناجا، کمیته امداد، بهزیستی، دادستان و گروه‌های مردم نهاد

تبصره1- در صورت استنکاف ساکنین از جابجایی به منزل جدید صدور و اجرای حکم تخریب بلامانع است.

تبصره 2- در صورت تخلف مامورین شهرداری از اجرای این قانون، علاوه بر آن‌ها، مسئولیت تخریب صورت گرفته با بالاترین مقام شهرداری در منطقه یا ناحیه شهری مربوطه می‌باشد".

به گزارش تسنیم؛ به دنبال انتشار فیلمی از تخریب سرپناه یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس در شبکه های اجتماعی و بازتاب گسترده آن، سیل انتقادات مردمی و مسئولان از جمله استاندار، دادگستری و بازرسی هرمزگان نسبت به رفتار عوامل شهرداری روان شده است. بعد از این حادثه یکی از نمایندگان مجلس در صفحه شخصی خود از ثبت طرحی 2 فوریتی با عنوان "تغییر فرآیند تخریب منازل غیرمجاز محرومین و تامین مسکن برای آنها" خبر داد که در حال بررسی و تصویب است.جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)‌شهردار بندرعباس: مجوز‌ جدید ساخت منزل برای بانوی هرمزگانی صادر می‌شود/‌نیرو‌های متخلف ‌از خدمت معلق شده‌اند‌عضو شورای شهر بندرعباس: مقصر وقایع اخیر عدم ورود به موقع و نظارت صحیح شورای شهر استتراژدی بانوی بندرعباسی و فاجعه‌ سیاست‌های نولیبرالی علیه محرومانواکنش نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان به تخریب یک سرپناه از سوی عوامل شهرداری بندرعباس/ "فوراً با خاطیان برخورد شود"انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس تامین مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، پیش بینی شده تا از ٢ بامداد تا ٩ صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

وی افزود: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینرهایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه کاربردی «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بزرگترین عملیات تخریب در نقب/ ۴۷باب خانه فلسطینیان ویران شد+ فیلم
  • برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی