Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دفتر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در ایران، این سازمان در چارچوب اقدام های بین‌ منطقه‌ای خود در حمایت از کنترل آفت ملخ‌های صحرایی در پنج کشور پاکستان، کنیا، اوگاندا، اتیوپی و جمهوری اسلامی ایران، چهارمین محوله از تجهیزات کنترل آفت را تحویل سازمان حفظ نباتات کشورمان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه مطبوعاتی دفتر نمایندگی فائو در ایران، این محموله شامل ۲۸ دستگاه سمپاش با کاربرد فرمولاسیون غلظت بسیار کم به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

 کمک تجهیزاتی مزبور که از سوی دولت جمهوری خلق چین تأمین مالی شده، بخشی از همکاری گسترده‌تر فائو و چین موسوم به «پروژه برنامه مشترک همکاری‌های جنوب-جنوب فائو-چین برای حمایت از اقدام جهانی فائو در زمینه کنترل ملخ‌های صحرایی» است. هدف این پروژه مهار گسترش ملخ‌های صحرایی در کشورهای هدف از طریق به اشتراک گذاشتن فناوری‌های مدرن، تکنیک‌های مؤثر و راه‌حل‌های تأییدشده برای کنترل این آفت است.

فائو  در حال اجرای یک پروژه برنامه همکاری‌های فنی دیگر در ایران به‌منظور کمک به سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با این آفت مهاجر است. در چارچوب این پروژه، فائو دانش و مهارت‌های فنی و همچنین تجهیزات لازم را برای تشخیص، رهگیری، پایش، گزارش‌دهی و پاسخ‌دهی سریع به ریزش ملخ‌های صحرایی در کشور، در اختیار طرف ایرانی قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پارسال در تاریخ ۳۰ بهمن  هجوم ملخ صحرایی توسط دیده بانی سازمان حفظ نباتات کشور در استان‌های جنوبی کشور مشاهده شد و نزدیک به یک میلیون هکتار تحت مبارزه قرار گرفت.

ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم می‌شوند.

سال ۹۷ مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور کاظم خاوازی ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور کاظم خاوازی ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور کاظم خاوازی ملخ صحرایی اخبار کنکور سازمان حفظ نباتات کشور ملخ های صحرایی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امید رضایی فر در نشست هماهنگی عملیاتی کردن پذیرش اساتید و دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین گفت: سازمان امور دانشجویان طبق روال گذشته این دانشجویان را که متقاضی تحصیل در ایران هستند می‌تواند بورسیه کند و پشتیبانی‌های لازم مانند امور کنسولی و رفاهی از آنان مانند سایر دانشجویان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام وزارت علوم در راستای حمایت از آزادی و صلح در مقابله با ظلم و ستم بوده و یک اقدام در پشتیبانی از آزادی‌های مرسوم دانشگاهی است.

رضایی‌فر افزود: این پیشنهاد ایران مبتنی بر تجربه موجود در ایران در پذیرش و تحصیل دانشجویان بین المللی از ۹۴ کشور جهان صورت گرفته است و دانشگاه‌های ما در کیفیت بالایی از علم و فناوری بر اساس شاخص‌های رتبه بندی جهانی هستند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: این شکل از مقابله با دانشجویان در کشور‌های آمریکایی و اروپایی برای اولین بار در تاریخ این کشور‌های مدعی آزادی بیان صورت می‌گیرد.

رضایی فر گفت: اگر چه دولت‌های غربی و امریکا می‌کوشند با تاکید بر فرا روایت‌های جعلی تاریخی و ضد یهودی خواندن تظاهرات دانشجویی از اعتبار آن بکاهند و افکار عمومی را منحرف کنند، ولی تاریخ نشان داده است اینگونه برچسب زدن‌ها خیلی زود رنگ می‌بازد و اصالت و حقیقت راه خود را به نیکی طی خواهد کرد.

گفتتی است؛ در نشست هماهنگی حمایت از دانشجویان حامی مردم غزه، روسای دانشگاه‌های برتر کشور و مدیرکل دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان حضور داشتند و ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی خصوصا در فجایع غزه و نیز اقدامات تروریستی این رژیم و همچنین محکومیت برخورد با اساتید و دانشجویان در محیط دانشگاهی، و با حمایت از اقدامات مقابله جویانه و بازدارنده در برابر این رژیم کودک کش، تصمیماتی در نحوه پذیرش و همکاری با دانشجویان و اساتید آزادی خواه اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد