Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@15:29:56 GMT

هر دوز واکسن کرونا جقدر قیمت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۴۷۶۳

هر دوز واکسن کرونا جقدر قیمت دارد؟

به گزارش صدای ایران، قیمت واکسن مدرنا تقریبا دو برابر گران‌تر از نامزد واکسن کووید-۱۹ داروساز آمریکایی فایزر (Pfizer) و شرکت بیوتکنولوژی بیو اند تک (BioNTech) آلمان است. گفته می‌شود این شرکت‌ها در نظر دارند برای هر دوز ۲۰ دلار دریافت کنند.

به نوشته ایسنا به نقل از ار تی، استفان بانسل، مدیرعامل شرکت مدرنا (Moderna) گفت: «این قیمت با توجه به هزینه‌های سیستم بهداشتی، وقتی شخص به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شود، عادلانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در حالی‌که قیمت نهایی هر دوز به‌اندازه سفارش بستگی دارد، وی گفت که این شرکت علاقه‌ای به «سود حداکثری» ندارد و قیمت واکسن را با قیمت واکسن آنفلوآنزا مقایسه کرد.

شرکت مدرنا می‌خواهد تا پایان سال حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن تولید کند و برخی از آن‌ها قرار است امسال در اروپا توزیع شود.

بانسل اظهار کرد: «بنابراین هزینه واکسن ما تقریبا مشابه واکسن آنفلوآنزاست که بین ۱۰ تا ۵۰ دلار است. »

در حال حاضر مدرنا در حال مذاکره درباره تهیه واکسن با کمیسیون اروپا است. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که طرفین در مورد آن توافق می‌کنند هزینه ذخیره است.

وی گفت: درحالی‌که تاکنون هیچ قراردادی امضاء نشده است، گفتگو‌ها در مرحله نهایی هستند و تا نهایی شدن معامله فقط چند روز فاصله است.

قیمت واکسن مدرنا از ماه آگوست، زمانی که شرکت مستقر در ماساچوست اعلام کرد که دوز واکسن کرونا بین ۳۲ تا ۳۷ دلار است تغییر زیادی نکرده است. این شرکت گفت که این مقدار کمتر از ارزش واقعی واکسن است، اما هدف این است که قیمت کنترل همه‌گیری ارزان‌تر از شیوع غیرکنترل ویروس باشد.

بااین‌حال، قیمت واکسن مدرنا تقریبا دو برابر گران‌تر از نامزد واکسن کووید-۱۹ داروساز آمریکایی فایزر (Pfizer) و شرکت بیوتکنولوژی بیو اند تک (BioNTech) آلمان است. گفته می‌شود این شرکت‌ها در نظر دارند برای هر دوز ۲۰ دلار دریافت کنند.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا در نظر دارد واکسن مدرنا و همچنین واکسن تولیدشده توسط فایزر و بیو اند تک را برای واکسیناسیون تایید کند.

در اوایل این ماه، مدرنا گفت: واکسن آن ۹۴.۵ درصد در برابر ویروس کرونا موثر است، سطح مشابهی از کارایی که فایزر و بیو اند تک وعده داده است. همچنین اعلام کرد که قصد دارد در هفته‌های آینده نامزد واکسن خود را برای مجوز استفاده اضطراری در آمریکا ارائه دهد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: واکسن کرونا قیمت مدرنا فایرز واکسن مدرنا قیمت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود