Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی عباسی در گفتگو با مهر در خصوص آغاز فعالیت قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در استان مرکزی اظهار کرد: پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، قرارگاه شهید سلیمانی در استان مرکزی افتتاح شد و برای یهره مندی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها هماهنگی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی، نهادها و مراکز حوزوی حوزوی، هلال احمر، بسیج و دیگر نهادهای انقلابی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قرارگاه در چهار محور از جمله حوزه بهداشت و سلامت، آموزش و پیشگیری، مواسات و کمک مومنانه و برنامه‌های فرهنگی و نشاط اجتماعی آغاز به کار کرد و در این اقدام، مساجد محور خدمات اجتماعی محله خود هستند و این اقدامات با هماهنگی در هر محله انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت با همکاری نهادهای حوزوی، طلاب و روحانیون سازماندهی شدند و ۱۲۰ طلبه از مبلغان و روحانیان مستقر، در آرامستان‌ها برای غسل، کفن و دفن اموات کرونایی و در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان حضور پیدا کردند.

عباسی تصریح کرد: طلبه‌ها از طرف ستاد بحران نهادهای حوزوی و تبلیغی در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی حاضر می‌شوند و پس از کسب آموزش‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر برای کمک به کادر درمان، علاوه بر کمک در امور شخصی بیماران، با صحبت کردن به آنها آرامش می‌دهند. این اقدام طلبه‌ها در دنیا بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: ساماندهی و اعزام طلاب با همکاری تبلیغات اسلامی، ستاد بحران نهادهای حوزوی، بسیج طلاب، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. مجموعه خوب و توانمندی در استان شکل گرفته که می‌تواند در کشور الگو باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هیأت‌های مذهبی و بسیج هر محله در زمینه ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی، پیگیری امور درمانی افراد مبتلا به کرونا ساکن محله، برای تأمین دارو و هماهنگی ویزیت فعالیت می‌کنند.

عباسی بیان کرد کرد: در همه شهرستان‌های استان مرکزی قرارگاه شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی را راه‌اندازی کردیم و ائمه جمعه مسئولیت این قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهرستان را بر عهده دارند و سازمان تبلیغات به عنوان دبیر قرارگاه مسئولیت انجام هماهنگی و شبکه‌سازی تشکل‌ها را عهده دار است و مسئول اجرای اقدامات قرارگاه با نیروهای بسیج و همکاری هیأت‌های مذهبی است.

کد خبر 5077895

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی مهدی عباسی گروههای جهادی شهید قاسم سلیمانی ویروس کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی شیراز شیوع کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا بارش باران شهرکرد بارش برف بسیج بوشهر ستاد ملی مقابله با کرونا تبلیغات اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد