Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@10:03:15 GMT

ظرفیت پذیرش گرمخانه‌های تهران افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۵۱۰۳

ظرفیت پذیرش گرمخانه‌های تهران افزایش یابد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تأسیس گرمخانه‌ها از کارها و اقدامات و ابداعات خوب است و جا دارد از مدیریت شهری بابت بهره برداری از گرمخانه‌ها تشکر کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، احمد مسجدجامعی اظهار کرد: خاطرم می‌آید در جلسه‌ای آقای خاتمی رئیس جمهور وقت تذکر جدی دادند که شنیده شده عده‌ای از سرما در خیابان‌ها فوت کرده اند و از وزیر کشور خواستند تمهیداتی بیندیشند و بر اساس آن گرمخانه‌ها به کمک شهرداری‌ها راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گزارش‌های اعلام شده، سال گذشته ۴۵۰ هزار نفر- شب در گرمخانه‌ها پذیرایی شدند، سال گذشته در این ایام سرد سال، سری به گرمخانه‌ها زدم که اوضاع آنجا می‌توانست خیلی بهتر باشد؛ هوا خیلی متراکم بود و تعداد افرادی که در آنجا بودند زیاد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همان زمان شاهد اتفاقی بودم که دست اندرکاران گرمخانه‌ها به افراد ساکن در آن می‌گفتند وقت اقامت تمام شده و مددجویان را از گرمخانه خارج کرده بودند. مددجویان هم که خانه و سرپناهی نداشتند و در خیابان زیر باران خیس شده بودند. البته این مشکل در آن بازدید حل شد و آنها به گرمخانه برگشتند.

مسجدجامعی در ادامه به شرایط خاص روز پرداخت و گفت: با توجه به شرایط این روزها و بیماری‌هایی که شاهد آن هستیم می‌خواستم توجه بیشتری به گرمخانه‌ها شود. مساله این است که اگر اقدام آن روز برای خارج کردن افراد از گرمخانه به صورت استثنا انجام شد می‌تواند در روزهای بارندگی قاعده باشد. یادم هست در آن روز و در اوج سرما، لباس افرادی که از گرمخانه بیرون شده بودند تماماً خیس بود. بنابراین لازم است اقامت افراد را در چنین روزهایی تمدید کنند تا مددجویان بتوانند در ساعات برف و باران و سرما و روزهایی این چنین در گرمخانه بمانند.

رفتار کریمانه و انسانی با مددجویان

عضو شورای شهر تهران با بیان این مطلب که نگهداری از مددجویان و برخورد با آنها در روزهای بارانی و سرد باید کریمانه و همراه با شأن انسانی باشد گفت: به هر حال این همشهری‌ها و هموطنان ما بی پناه هستند. به همین جهت می‌خواستم توجه شمارا، بخصوص امسال که بارندگی‌ها زیاد و هوا سردتر است، به این موضوع هم جلب کنم.

وی در ادامه افزود: طبق گفته یکی از مسئولان؛ پارسال ۴۵۰ هزار نفر - شب ظرفیت داشتیم و امسال پیش بینی می‌شود که ۷۵۰ هزار نفر- شب در سال باشد. لذا لازم است به موضوع سرما و بارندگی‌ها توجه بیشتری کنیم تا بتوانیم رفتار درست و انسانی با آنها داشته باشیم.

مسجدجامعی به تعداد تخت‌های موجود در گرمخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد تخت‌های موجود در گرمخانه‌ها حدود یک هزار و ۸۰۰ تخت است که از این تعداد حدود ۴۰۰ تخت مربوط به بانوان است. در سنوات گذشته و در مواجه با افزایش تقاضا، با روش‌هایی چون بهره برداری از فضاهای داخلی از جمله کف گرمخانه‌ها، ۳۰ درصد بر ظرفیت پذیرش، افزوده می‌شد که در شرایط جدید و با توجه به وضع دشوار کرونا لازم است ظرفیت پذیرش با به‌کارگیری مثلاً سوله‌های مدیریت بحران و تجهیز آنها مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 456983

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گرمخانه کارتن خوابی معتادان متجاهر احمد مسجد جامعی شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گرمخانه ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد

ایسنا/فارس فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اهمیت کار آموزش و پرورش برای پیشرفت و ترقی کشور، از تمام فرماندهان سپاه نواحی استان خواست توجه به مسئله معلم را در اولویت قرار دهند.

سردار یدالله بوعلی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رهبر معظم انقلاب از معلمی به عنوان برترین و شریف‌ترین شغل یاد می‌کنند و این بدان جهت است که اگر تربیت خوب محقق شود جامعه پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت: اگر قرار است کشور راه پیشرفت و ترقی را طی کند و به آن برسد همه باید به مجموعه آموزش و پرورش و معلمان کمک و یاری برسانند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خطاب به همه فرماندهای سپاه سراسر استان گفت: باید به مسئله توجه به معلم به عنوان اولویت نگاه کنند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

بوعلی تصریح کرد: کمک به آموزش و پرورش باید به نحوی باشد تا این مجموعه در ماموریت ذاتی خود که تعلیم و ‌تعلم و تربیت فرزندان این کشور است موفق شود چراکه سود این کار به همه آحاد جامعه خواهد رسید.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در کنار کارهای شکلی و روزمره گرامیداشت مقام معلم باید به ‌موارد اثرگذار و محتوایی نیز توجه شود چرا که این کارها منجر به ماندگاری تقدیر از معلم خواهد شد.

بوعلی تأکید کرد: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیانی که در کشور هستند باید برای کمک به آموزش و پرورش در حوزه‌های پژوهشی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این نشست گفت: انسان خلیفه الهی و اشرف مخلوقات در روی کره زمین هستند و معلمان وظیفه تربیت این افراد را برعهده دارند و به همین دلیل جایگاه معلم جایگاهی والا و بالا است.

فرشید قاسمی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص نزدیک شدن به قله‌ها تصریح کرد: معلمان استان فارس در طلیعه روز و هفته بزرگداشت مقام معلم باصعود به قله «بل» در شهرستان اقلید نشان دادند که در مسیر معلمی همواره سخت کوش و در حال صعود هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان فارس هفته معلم با شعار معلمان ماندگار و برگزیده با هدف ترویج تفکر اندیشه‌های اسلامی خصوصا اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان فارس از اول بهمن سال گذشته تشکیل شد.

قاسمی به فرایند انتخاب معلم نمونه در استان اشاره کرد و گفت: در مرحله مدرسه‌ای این فرایند نزدیک به ۱۳ هزار و ۲۰۰ معلم مشارکت کردند. در ارزیابی اولیه و در سطح مدارس، تعداد ۸ هزار و ۷۰۰ نفر معلم توسط کمیته‌های ارزیابی به مرحله بعدی راه یافتند.

به  گفته وی، تعداد ۵۴۰ داور در قالب تیم‌های ۳ نفره  معلمان راه یافته به مرحله منطقه‌ای را از جهت مدارک و مستندات و نیز  حضور در کلاس درس آنان، مورد ارزیابی قرار دادند و تعداد ۱۷۷ نفر از معلمان استان به‌عنوان منتخبان منطقه‌ای  معرفی شدند.

قاسمی ادامه داد: این معلمان به مدت ۴روز در مرکز استان حضور پیدا کرده و ضمن ارائه تدریس عملی و حضوری، توسط ۱۵ داور استانی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت ۹ نفر از آن‌ها به عنوان منتخب استانی برگزیده شده و به مرحله‌ کشوری راه یافتند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: در بخش انتخاب معلمان برار در گروه‌های پنجگانه کیفیت بخشی مدارس شامل مدیر، معاون، مشاور، مربی پرورشی و مراقب سلامت نیز  بعد از  انتخاب ۴۵۶ نفر از آن‌ها به عنوان منتخبین منطقه‌ای، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها بر اساس امتیازات مکتسبه توسط اداره‌کل به عنوان برگزیدگان استانی معرفی شدند که از این تعداد، ۵ نفر از آن‌ها به مرحله کشوری راه یافتند.

ایمان ایمانی‌فر، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس نیز در این جلسه از راه‌اندازی قرارگاه استانی هویت‌افزایی معلم در استان فارس برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت:‌ تلاش داریم ارتقای جایگاه و شان معلم در همه برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند