Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردیس ابراهیم قنبری مهر مبتکر سازهای موسیقی ایرانی، منصور پورحیدری بازیکن و مربی تیم ملی فوتبال و جعفر کاشانی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ساخته می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف تجلیل از مقام والای مفاخر فرهنگی و ورزشی ایران اسلامی و توسعه و تبیین نقش هنر مجسمه سازی در ارتقای فرهنگ عمومی، طراحی و ساخت سردیس های مفاخر فرهنگی و ورزشی فراخوان طراحی و ساخت سردیس سه تن از مفاخر ملی و ورزشی را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این فراخوان از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت می شود با ارایه طرح‌های خود از استاد ابراهیم قنبری مهر سازنده سرشناس و مبتکر سازهای ایرانی و ۲ تن از ورزشکاران نامی کشور منصور پورحیدری بازیکن و مربی تیم ملی فوتبال و جعفر کاشانی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال در این فراخوان شرکت کنند.

مهلت ثبت نام تا تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ اعلام شده و هنرمندان می توانند طی مدت زمان مشخص شده، با ارسال فرم های ثبت نام به نشانی الکترونیکی farakhanart@gmail.com طرح خود را در قالب تعیین شده ارایه کنند.

ارسال فرم ثبت نام و تجربیات و فعالیت های هنرمند به‌صورت تایپ شده و امضا شده و ارسال تصویر از ماکت حجمی و همچنین توضیح و توجیه کامل طرح پیشنهاد شده به همراه مختصات و مشخصات اثر (جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت و ….) بسیار مهم است و هنرمندان در ارایه طرح باید به نکاتی مانند لزوم شخصیت پردازی و انعکاس ویژگی های شخصی هر یک از شخصیت ها، چهره پردازی سردیس ها از دوران اوج فعالیت های فرهنگی و یا ورزشی شخصیت ها و یا دورانی که از منظر عموم شناخته شده‌تر باشند، توجه کنند.

بر اساس آنچه در این فراخوان آمده لازم است هنرمندان مطالعات لازم را برای کسب اطلاعات بیشتر از بیوگرافی شخصیت ها به‌عمل آورند و تمرکز بر طراحی جزییات ضروری فیگور، چهره و حالت هر شخصیت و اجتناب از پرداختن به تمام نکات را مدنظر قرار دهند.

به‌کارگیری شخصیت پردازی و استفاده از تکنیک و دستاوردهای مجسمه سازی معاصر، استفاده نکردن صرف از روش سی ان سی و تراش سه بعدی و لزوم وجود ویژگی های تکنیکی، شخصی و حسی هنرمند، استفاده از خلاقیت و نوآوری در برخورد با موضوع از الزامات دیگر این فراخوان است.

آثار در قالب سردیس ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر اجرا و نصب خواهند شد و نتایج پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان اعلام می شود.

طرح منتخب ممکن است مشروط به بازنگری و اصلاح موردی و بررسی ماکت و سپس تایید نهایی باشد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به بخش فراخوان سایت سازمان زیباسازی شهر تهران به نشانی اینترنتی www.zibasazi.tehran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

 شهردار سنندج پنجشنبه شب در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته سنه که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سنندج در طول تاریخ همواره مامن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی اینچین گرانبها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

سیدانور رشیدی گفت: به مناسبت هفته فرهنگی سنه ۱۹ عنوان برنامه شاخص شهرداری سنندج تدارک شده است.

وی یادآور شد: در برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه برنامه‌های هفته سنه به هنر‌های گوناگون و اقشار و طیف‌های مختلف سنی توجه شده است.

وی، رونمایی از سردیس استاد نام آشنای کردستان استاد عباس کمندی را از برنامه‌های شاخص هفته سنه بیان کرد و ادامه داد: طی روز‌های اخیر شاهد ایثار جان یکی از شهروندان به نام آرمان بنفشی که برای نجات ۴ شهروند گرفتار در چاه بودیم با پیشنهاد استاندار مسیری به نام این جوان ایثارگر در این مراسم فرهنگی خواهیم بود.

همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته سنه از سردیس استاد نام‌اوازه عباس کمندی رونمایی شد.

زنده یاد عباس کمندی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر سنندج است. بر اساس آنچه عنوان شده است این هنرمند عرصه موسیقی هرگز از هیچ کس تقلید نکرده و سبک مخصوص به خود را داشت.

استاد کمندی اول خرداد ماه سال ۹۳ در سن ۶۲ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج دار فانی را وداع گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد