Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به تغییر نام 3 خیابان در زمینه  راه اندازی اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست و تجهیز موزه‌های تهران به بخش کودکان  بحث و تصمیم گیری شد.

به گزارش آریا ، در جلسه امروز شورای شهر تهران ، سیدحسن رسولی، عضو شورای شهر تهران درباره ایجاد واحد HSE یا اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهرداری تهران گفت: تشکیل این واحد برخلاف برنامه سوم توسعه است و نظرات شهرداری در این خصوص فاقد اعتبار است چرا که هر روز یک نظری در این زمینه از سوی شهرداری مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نیاز داریم مجموعه واحدهای ایمنی یکپارچه و کارآمد داشته باشیم و در این مسأله هیچ تردیدی نیست گفت: در حال حاضر بخش‌های اجرایی و عملیاتی سازمان آتش‌نشانی متولی ارائه خدمات ایمنی است.با این موضوع که انسجام و وحدت در امر ایمنی داشته باشیم موافقم اما علیرغم همه وظایف قانونی پنبه اصلاح ساختار را زده‌امی و نباید همان روالی که در گذشته ایجاد شد و معاونت‌های غیرقانونی شکل گرفت را پیگیری کنیم. امروز هر ریالی که در حوزه معاونت مناطق هزینه می‌شود خلاف قانون است همچنین پول‌های هزینه شده در معاونت اجتماعی و فرهنگی، منابع انسانی و … برخلاف قانون است و من با یک فوریت ایجاد واحد HSE با ساختار تشکیلاتی جدید مخالفم.این مسأله نتیجه جز فربه شدن شهرداری ندارد و هدفی که طراحان دنبال آن هستند محقق نخواهد کرد.

راه اندازی اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست نتایج مثبتی دارد
اما عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهر تهران برای موضوع ایمنی متولی ندارد، گفت: راه اندازی اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست نتایج مثبتی خواهد داشت.زهرا صدراعظم نوری در دفاع از تصویب یک فوریت این اداره‌کل گفت: ‌مبحث ایمنی یکی از موضوعات مهم در همه کلان‌شهرها است و براساس قانون، دستگاه‌ها موظف هستند واحد اداره‌کل سلامت، ایمنی و محیط زیست را راه‌اندازی کنند.  در سال 1303 چند ایستگاه آتش‌نشانی در تهران راه‌اندازی شد و تا سال 1370 طی بیش از 67 سال یک کمیته شهر سالم تشکیل شد و خبری از اداره‌کل سلامت و ایمنی در شهرداری نبوده است. این در حالی است که این اداره‌کل در بسیاری از کشورها از سال 1800 میلادی زیرساخت‌های مختلفی در جهان برای حفظ ایمنی شکل گرفت.
نوری با بیان اینکه ایمنی در پایتخت متولی ندارد، گفت: این مسئله سبب وقوع دردسرهای ناشی از حوادث متعدد خواهد شد و گرفتاری‌های زیادی ایجاد می‌کند.  شهرداری تهران دارای حوادث‌های شغلی زیادی است که طی سال‌های گذشته 33 مرگ ناشی از این قضیه گزارش شده است. به نظرم تشکیل این اداره‌کل نه تنها یک فوریت بلکه نیاز به دوفوریت تصویب داشت، چرا که می‌تواند نتایج بسیار مؤثر و زیرساختی و زیربنایی جهت مقابله با حوادث به همراه داشته باشد.
بر اساس این گزارش ، سرانجام یک فوریت راه‌اندازی اداره‌کل سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهرداری تهران با رأی اکثر اعضای شورا به تصویب رسید.

رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به تغییر نام 3 خیابان
اما در صحن امروز شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری به تغییر نام سه خیابان در پایتخت مورد بررسی قرار گرفت.
هیأت تطبیق فرمانداری به سه نامگذاری شورای شهر انتقاد داشتند و اعلام کرده که تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار، رهی معیری به اسفراین و خواجوی کرمانی به جیرفت دارای اشکال است.
محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: برخی ایرادات ذکر شده توسط فرمانداری در مورد تکراری بودن نام‌های انتخابی درست است و شورای شهر بر اساس آئین‌نامه‌ها می‌تواند نام‌های تکراری را از سطح شهر حذف کند و حتی در صورت تکرار نام شهدا می‌توانیم اسامی تکراری را حذف کنیم.در پایتخت 4 معبر به نام عطار نیشابوری است و تغییر نام عطار به سبزوار نشانه زدودن نام وی از تهران نیست بلکه به دلیل تکرار این اقدام انجام گرفته و از طرفی هیچ معبری به نام سبزوار در تهران نداریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نامگذاری‌های در راستای انسجام ملی صورت می‌گیرد در مطالعه‌ای انجام شده مشخص شد که از سوی یک استان نام 16 استان حتی بر روی یک کوچه بن‌بست هم نیست و باید این مسأله مورد توجه باشد.البته اعتراض فرمانداری به تغییر نام رهی معیری به اسفراین درست نیست چرا که این نامگذاری تکراری است.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر نیز در مورد این موضوعات گفت: پیشنهاد می‌شود مصوبه شورای شهر در مورد تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار لغو شود و اعتراض فرمانداری در این زمینه پذیرفته است.
سرانجام اعضای شورای شهر اعتراض فرمانداری به تغییر نام رهی معیری به اسفراین و خواجوی کرمانی به جیرفت را نپذیرفتند و تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار نیز لغو شد.

در دولتی که با اسم و حمایت ما بر سر کار آمده حداقل همکاری با شورای شهر وجود دارد
شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران درباره مشکلات شورا در زمینه نامگذاری خیابان‌ها و معابر پایتخت گفت: موضوع نامگذاری‌ها مانند تشخیص باغ بودن یا نبودن املاک از حقوق شورای شهر است و باید به این موضوع توجه شود. از ابتدای فعالیت شورای پنجم حساسیت‌های زیادی درباره نامگذاری خیابان‌ها و معابر وجود داشت و در زمینه نامگذاری خیابان به نام مرحوم شجریان مشکلاتی پیش آمد چرا که نگاه بخشی از جامعه به نامگذاری‌های سیاسی است.تهران پایتخت کشور است و باید پیوستگی فرهنگی آن حفظ شود همچنین باید در تصمیمات شورا در زمینه نامگذاری‌ها پافشاری کرد.کمیته نامگذاری با حساسیت اسامی را برای نامگذاری انتخاب می‌کند و اگر بنا باشد نمایندگان مجلس تصمیماتی بگیرند پس اختیارات شورای شهر چیست؟ در دولتی که با اسم و حمایت ما بر سر کار آمده حداقل همکاری با شورای شهر وجود دارد و به نظرم باید بر اقداماتی که در نظر داریم پافشاری کنیم و از اختیارات‌مان دفاع کنیم.


تجهیز موزه‌های تهران به بخش کودکان
همچچنین موضوع اختصاص بخش کودکان به موزه‌های سطح شهر تهران امروز در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در این زمینه گفت:‌ تأمین زیرساخت، تصمیم سرمایه‌گذاری در طراحی، احداث و بهره‌برداری از موزه‌های کودکان مورد حمایت شورای شهر قرار دارد.می‌توانیم به جای اینکه ابتدا نسبت به ساخت ساختمان‌های جدید اقدام کنیم و مبالغ زیادی در این زمینه صرف شود موزه‌های فعلی را بررسی و تجهیز کنیم که به این طریق منابع شهر هم ثمربخش‌تر هزینه خواهد شد.
سرانجام اعضای شورای شهر تهران در مورد تجهیز موزه‌های سطح شهر به بخش مناسب کودکان و امکانات چند رسانه‌ای رأی موافق دادند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران راه اندازی اداره کل سلامت عضو شورای شهر تهران شورای شهر تهران ایمنی و محیط زیست اعتراض فرمانداری عطار نیشابوری تغییر نام نامگذاری ها یک فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران پاک است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۴ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • هوای تهران پاک است
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد