Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احد رسولی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و بیست و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت شهری باید به اطلاع مردم رسانده شود اما شاهد کم‌کاری مشهودی در این ارتباط هستیم که مسئله به ریاست شورا نیز منتقل شده است، خواستار رسیدگی و ورود شهردار به موضوع و پاسخگویی نسبت به این موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از مدیران شهرداری اطلاعاتی می‌خواهیم این اطلاعات در قالب نقشه و نمودار مورد بررسی قرار می‌گیرد و مجدداً به خود مدیران مراجعه می‌کنیم، دو سه ماه می‌گذرد اما این اطلاعات به‌روزرسانی نمی‌شود و در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج عنوان کرد: بنده از فاوا اطلاعاتی خواستم که طی جلسات متعددی هم از این اطلاعات را به‌صورت مدون و در قالب نقشه جی. آی. اس در اختیار ما قرار بدهند که تاکنون به دست ما نرسیده و علت آن را مانع حراستی بیان کردند. اگر عضو شورا اطلاعاتی را درخواست کند حراست شهرداری می‌تواند مانع شود؟ اگر چنین است دلایل قانونی خود را در این خصوص اطلاع دهید.

وی با تأکید بر اینکه با چالش بزرگی در خصوص زمین‌های قولنامه‌ای مواجه هستیم، گفت: با توجه به رأی هیئت دیوان به وجود آورد و حقیقتاً شورا و شهرداری در قالب مدیریت درون‌شهری مسئول پیگیری این معضل بزرگ هستند و به‌واسطه مسئولیتی که در کمیسیون معماری شهرسازی دارم این موضوع به‌طور مکرر از طریق معاونت معماری شهرسازی و معاونت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری پیگیری کردم که این اطلاعات در اختیار ما قرار بگیرد لکن اطلاعات رسیده ناکافی و متأسفانه فاقد اطلاعات واقعی بودند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: طی دو جلسه گذشته با فاوا و معاونت معماری شهرسازی و سازمان عمران داشتیم، نتیجه لازم در این باره اخذ نکردیم، لذا خواهشمند است موارد سند تک‌برگ، سند چند برگ سند قولنامه‌ای و هر نوع اسناد مالکیتی که هرکدام از پلاک‌ها به‌طور مستقیم در محدوده‌های بافت‌های فرسوده است مورد بررسی و اعلام نظر قرار بگیرد.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر در شهر کرج بیش ۷۸۴ هکتار بافت فرسوده و همچنین مساحت متنوع بافت‌های درون‌میانی و درون‌تاریخی و سکونتگاه‌های خودرو داریم جمع اینها بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار می‌شود.

چالش زمینهای قولنامه‌ای ادامه دارد

وی تأکید کرد: شهرداری هم‌اکنون با توجه به رأی دیوان و یکسری از مشکلاتی که است امکان مدیریت این فضاها را ندارد و طبیعتاً از مدیریت شورا و شهرداری خارج می‌شود و باعث بروز ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج تصریح کرد: ساخت و ساز غیرمجاز روی زمین‌های قولنامه‌ای و آنهایی که دارای اسناد رسمی هستند، صورت می‌گیرد برای اینکه بتوانیم شهر را کنترل کنیم و باید اطلاعات کاملی در این خصوص داشته باشیم.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به مجموعه قوانین امکان پیگیری این مسئله از طریق دادگستری و اداره ثبت اسناد وجود دارد و با توجه به اینکه سامانه‌ای به این منظور تعریف شده است اما مالکان از این سامانه اطلاعی ندارند باید شهرداری در این خصوص با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای حل این موضوع همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکل رفع شود.

کد خبر 5078023

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر کرج شهرستان کرج ویروس کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی شیوع کرونا شیراز کرمانشاه گرگان آمار کرونا بارش باران شهرکرد بارش برف بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا بوشهر قولنامه ای شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، گفت: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، بیان کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، افزود: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین‌المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، گفت: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند